Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 3. červenec 2008, 11:43:07 Předmět: NVIDIA FX Composer 2.5 & Shader Debugger released |
|
|
NVIDIA dnes uvolnila 2 nástroje pro vývojáře: nová verze FX Composer 2.5 a Shader Debugger.
NVIDIA FX Composer je vývojové prostředí pro vývoj shaderů, podporuje DirectX, OpenGL, HLSL, Collada FX a CgFX.
Verze 2.5 přidává:
* DirectX 10 podpora, včetně geometry shaderů a stream out
* Částicové systémy
* Vizuální styly
* Zásadní vylepšení uživatelského rozhraní
* Vzdálené ovládání přes TCP/IP
* Podpora pro NVIDIA Shader Debugger
* Nové vzorové příklady
Stahujte zde: FX Composer 2.5
NVIDIA Shader Debugger je plnohodnotné prostředí na debugování pixel shaderů, které umožňuje debugovat stejným způsobem jako CPU kód. Shader Debugger poskytuje:
* Nezávislost na jazyku, nezávislost na 3D API (DirectX 9 & 10, OpenGL, Cg, COLLADA)
* Kontrola běhu (single step, run to cursor, run to bookmark)
* Inspekce proměnných (zobrazuje globální i lokální proměnné, parametry, watch expressions)
* Visuální debugování (zobrazuje proměnné jako barvy, podmíněné zahazování pixelů)
* Podpora všech GPU od všech výrobců (tak to jsem zvědav!)
Tento nástroj bohužel není zadarmo pro komerční účely, 30 denní verzi si můžete stáhnout zde: Shader Debugger
Pro nekomeční účely je dostupná free licence.
NVIDIA Shader Debugger je první nástroj spadající do řady NVIDIA Professional Developer Tools. Chystají se i další nástroje pro profesionální vývojáře. Všechny existující free nástroje od NVIDIA budou samozřejmě nadále free.
Zdroj: developer.nvidia.com 1, 2 _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer
Naposledy upravil Marek dne 3. červenec 2008, 12:38:10, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. červenec 2008, 11:52:57 Předmět: |
|
|
Prvníííííííí! _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 3. červenec 2008, 12:43:07 Předmět: |
|
|
Zkousel sem betu, byl tam nejakej problem s pridavanim materialu z existujiciho souboru. Od ty doby sem se tam dival kazdej den....
Dokazes potesit
Btw.: ten shader debuger sem zkousel na HD 2900 XT a sel v pohode... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 3. červenec 2008, 16:28:26 Předmět: |
|
|
Ten shader debuger pracuje primo na GPU, nebo cinnost GPU emuluje? Mel jsem za to, ze debugovat na GPU prilis nejde a jdou spise sledovat globalni parametry behu shaderu, ktere ma GPU v debugovacich registrech. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 3. červenec 2008, 21:37:18 Předmět: |
|
|
Sám jsem to nezkoušel, ale tipuju, že to emuluje na cpu a veškeré změny obratem provádí na gpu, takže to vypadá transparentně. Pochybuju, že by měla nVidia přístup k registrům na ATI kartách. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 3. červenec 2008, 22:21:27 Předmět: |
|
|
No prave, rikal jsem si, ze ona kompatibilita bude dana spis tim, ze se debuguje na CPU... A take by to pro me jako pro cloveka co si hraje s CUDA bylo az prilis optimisticke . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 4. červenec 2008, 12:40:29 Předmět: |
|
|
V tomhle se zkoro vubec nevyznam. Ale pri emulaci na CPU by nebyl problem debugovat i Vertex Shader ne? Kdesto tady jde jen Pixel Shader, nemohlo by si to vykreslit hodnoty promnennych do textur? Taky jde zobrazit jen hodnota jedny promnenny v jedny chvili a ta se vykresli do view portu jako barva, treba vyberu float4 a ona se vykresli jako RGBA a v okne debugeru se zobrazi jednotlivy hodnoty v jednom vybranym pixelu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 4. červenec 2008, 13:37:29 Předmět: |
|
|
Jo to asi nebyl, akorad by to musel nekdo naprogramovat . Jestli to ma takove omezeni, ktere jmenujes (ja to nezkousel, se shadery neumim), je mozne, ze se proste kazdy radek provadi jako extra volani shaderu a mezikroky jsou v texturach... Jinak me totiz neni jasne, jak by to zvladlo provadet kod po radcich... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|