.[ ČeskéHry.cz ].
NVIDIA FX Composer 2.5 & Shader Debugger released

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 3. červenec 2008, 11:43:07    Předmět: NVIDIA FX Composer 2.5 & Shader Debugger released Odpovědět s citátem

NVIDIA dnes uvolnila 2 nástroje pro vývojáře: nová verze FX Composer 2.5 a Shader Debugger.

NVIDIA FX Composer je vývojové prostředí pro vývoj shaderů, podporuje DirectX, OpenGL, HLSL, Collada FX a CgFX.
Verze 2.5 přidává:
* DirectX 10 podpora, včetně geometry shaderů a stream out
* Částicové systémy
* Vizuální styly
* Zásadní vylepšení uživatelského rozhraní
* Vzdálené ovládání přes TCP/IP
* Podpora pro NVIDIA Shader Debugger
* Nové vzorové příklady

Stahujte zde: FX Composer 2.5




NVIDIA Shader Debugger je plnohodnotné prostředí na debugování pixel shaderů, které umožňuje debugovat stejným způsobem jako CPU kód. Shader Debugger poskytuje:
* Nezávislost na jazyku, nezávislost na 3D API (DirectX 9 & 10, OpenGL, Cg, COLLADA)
* Kontrola běhu (single step, run to cursor, run to bookmark)
* Inspekce proměnných (zobrazuje globální i lokální proměnné, parametry, watch expressions)
* Visuální debugování (zobrazuje proměnné jako barvy, podmíněné zahazování pixelů)
* Podpora všech GPU od všech výrobců (tak to jsem zvědav!)



Tento nástroj bohužel není zadarmo pro komerční účely, 30 denní verzi si můžete stáhnout zde: Shader Debugger
Pro nekomeční účely je dostupná free licence.

NVIDIA Shader Debugger je první nástroj spadající do řady NVIDIA Professional Developer Tools. Chystají se i další nástroje pro profesionální vývojáře. Všechny existující free nástroje od NVIDIA budou samozřejmě nadále free.

Zdroj: developer.nvidia.com 1, 2
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer


Naposledy upravil Marek dne 3. červenec 2008, 12:38:10, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 3. červenec 2008, 11:52:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Prvníííííííí!
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 3. červenec 2008, 12:43:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkousel sem betu, byl tam nejakej problem s pridavanim materialu z existujiciho souboru. Od ty doby sem se tam dival kazdej den....
Dokazes potesit Very Happy
Btw.: ten shader debuger sem zkousel na HD 2900 XT a sel v pohode...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 3. červenec 2008, 16:28:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten shader debuger pracuje primo na GPU, nebo cinnost GPU emuluje? Mel jsem za to, ze debugovat na GPU prilis nejde a jdou spise sledovat globalni parametry behu shaderu, ktere ma GPU v debugovacich registrech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 3. červenec 2008, 21:37:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Sám jsem to nezkoušel, ale tipuju, že to emuluje na cpu a veškeré změny obratem provádí na gpu, takže to vypadá transparentně. Pochybuju, že by měla nVidia přístup k registrům na ATI kartách.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 3. červenec 2008, 22:21:27    Předmět: Odpovědět s citátem

No prave, rikal jsem si, ze ona kompatibilita bude dana spis tim, ze se debuguje na CPU... A take by to pro me jako pro cloveka co si hraje s CUDA bylo az prilis optimisticke Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2008, 12:40:29    Předmět: Odpovědět s citátem

V tomhle se zkoro vubec nevyznam. Ale pri emulaci na CPU by nebyl problem debugovat i Vertex Shader ne? Kdesto tady jde jen Pixel Shader, nemohlo by si to vykreslit hodnoty promnennych do textur? Taky jde zobrazit jen hodnota jedny promnenny v jedny chvili a ta se vykresli do view portu jako barva, treba vyberu float4 a ona se vykresli jako RGBA a v okne debugeru se zobrazi jednotlivy hodnoty v jednom vybranym pixelu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2008, 13:37:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo to asi nebyl, akorad by to musel nekdo naprogramovat Smile. Jestli to ma takove omezeni, ktere jmenujes (ja to nezkousel, se shadery neumim), je mozne, ze se proste kazdy radek provadi jako extra volani shaderu a mezikroky jsou v texturach... Jinak me totiz neni jasne, jak by to zvladlo provadet kod po radcich...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna