Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Bald3rr

Založen: 26. 10. 2008 Příspěvky: 4 Bydliště: Písek
|
Zaslal: 26. říjen 2008, 11:10:13 Předmět: Materiály k WinAPI pro tvorbu PC her |
|
|
Jako první bych chtěl pozdravit, neb jsem tu nový. Takže Ahoj všem .
Učím se WinAPI, jenže nemůžu nikde najít žádný pořádný materiál, z kterého by se dalo učit. Mám doma knihu 1001 Tipů a Triků pro Visual C++, ale z toho se moc dobře neučí. Nic méně základy jsem si prošel a něco zvládám (vykreslení obrazců, bitmapy, použití zdrojů(ressource)). Jenže tady mé znalosti končí. Chtěl jsem přejít na knihu Naučte se programovat počítačové hry za 24 hodin. Ale když se hned ve 3. lekci mluví o vytváření GameEnginu, zjistil jsem, že je to na mě moc velký skok.
Napadlo mě, že bych si mohl udělat jen takovou základní animaci, kde by v okně lítala kulička a odrážela by se od okrajů okna. Nicméně se mi to nepovedlo, nevím jak nechat kuličku plynule pohybovat.
Chtěl jsem se tedy zeptat, jestli byste mi nemohli doporučit nějakou dobrou knihu/tutoriály, z kterých jste se učili vy nebo o kterých víte, že by se z nich dalo pochopit základní programování ve WinAPI, které by vedlo k tvorbě PC her.
Ještě přiložím jeden z mých výtvorů, který sice nemá s hrou nic společného, ale zobrazuje mé dosavadní znalosti. zip(63kB) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 26. říjen 2008, 11:46:14 Předmět: |
|
|
Na builder.cz je seriál o WinAPI v češtině http://www.builder.cz/art/cpp/winapi2.html
Plynulý pohyb kuličky uděláš tak, že s ní v krátkých časových intervalech budeš o trošku hýbat. Takže se ti bude asi hodit nějaký timer. Taky by se ti mohl hodit tento článek: http://wiki.ceske-hry.cz/Vektory
EDIT: Jo a taky bychom potřebovali vědět, jestli umíš anglicky, nebo sháníš články jen v češtině. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 26. říjen 2008, 12:24:47 Předmět: |
|
|
Ta kulička ti bude blikat, pokud nebudeš používat doublebuffering nehledě na to, že plochu za tou kuličkou musíš mazat, jinak ti tam zůstane opakující se stopa. Pro 2D animace je možná lepší použít knihovnu SDL, která je dělaná přesně pro hry. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Bald3rr

Založen: 26. 10. 2008 Příspěvky: 4 Bydliště: Písek
|
Zaslal: 26. říjen 2008, 13:40:22 Předmět: |
|
|
Quiark: Na seriál na builderu jsem narazil, zkusim ho projít. Angličtina rozhodně problémem neni.
Eosie: Ano přesně k onomu blikání jsem se dopracoval . V budoucnosti se chci dopracovat k programování v DirectX, ale bylo mi doporučeno se naučit aspoň základy WinAPI. Proto SDL asi ne.
Houp: Díky, mrknu na to. Určitě se bude hodit
Jinak díky všem za reakce. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|