.[ ČeskéHry.cz ].
Modely *.FBX v DirectX
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
systemUser



Založen: 24. 07. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 2. listopad 2008, 14:13:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Jsem sice v XNA začátečník, ale domnívám se, že mohou být i jiné důvody rozšíření formátu FBX zejména v XNA.
XNA sice umožňuje používat stejně X a FBX, ale v úvodních tutoriálech v dokumentaci a v samplech na stránkách XNA http://creators.xna.com/en-US jsou použity zejména modely ve formátu FBX. Řada lidí začínajcích s XNA jsou naprostí začátečníci v programování a vůbec netuší nic o formátech 3D modelů. Když však během prvního odpoledne podle návodu zobrazí a rozpohybují pěkný model kosmické lodi v tomto formátu, nemají důvod používat alespoň ze začátku jiný formát.
A když si zkusí něco vlastního vymodelovat v nějakém 3D programu, tak zase zjistí, že tam většinou je export do formátu FBX, takže zase ze začátku nemají důvod vůbec se starat o to, že jsou jiné formáty.
Když hledají nějaký tutoriál a dají do Googlu třeba spojení XNA a Blender, tak jim zase vyběhnou vesměs tutoriály používající FBX.

Jako začátečník zatím nerozumím rozdílům mezi formáty X a FBX, ale všiml jsem si, že na stránkách XNA je to ve foru docela hodně diskutované téma. Jak jsem pochopil, týká se to třeba i různých možností exportu obou formátů u jednotlivých 3D programů nebo i schopností uživatelů umět exportér správně nastavit. No kdo máte zájem podívejte se tam. Stejně jako tady Eosie, i tam zkušení programátoři samozřejmě doporučují naučit se vytvořit a používat vlastní formáty.
Juraj napsal:
Jediný důvod proč se mi do toho trochu nechce je, že jsem četl že je XNA dosti omezenu a rozhodně se nehodí na vývoje engine. Je to spíše vhodné pro tvorbu neších her..

Nevím, podle mě nemůže žádný amatér nebo i menší poloprofesionální tým vytvořit hru, která by narazila na případná omezení XNA. Myslím, že výběr mezi XNA, SlimDX nebo C++ spolu s nativní DX, by asi měl záviset na jiných kriteriích. Některá tu byla již zmíněna:
-jde o amatéra jednotlivce nebo profesionální tým?
-na jaké platformy se zaměřit?
-jde-li o začátečníka, co je jeho cílem? Zkusit si jen tak pro sebe něco naprogramovat nebo najít práci u nějaké velké firmy v oboru (kde prostě vyžadují znalost C++)?
-chci svobodu programování v C++ vykoupenou složitostí a zdlouhavostí nebo mi nevadí nastavený směr XNA (a .NET obecně), kdy spoustu věcí naprogramuju několikrát rychleji, ale třeba do toho tolik nevidím?(třeba jen proto, že programování v .NET mě nenutí toho tolik znát o mé aplikaci)
-chci se naučit DX10?
-určitě vás napadnou další kritéria...

Je pravda že v XNA se objevují spíše jednoduší 2D hry než složité 3D FPS. Ale určitě to není dané technickým omezením, ale spíše proto, že je zaměřeno na cílovou skupinu amatérů a pro tyto lidi je vytvoření 2D hry v XNA řádově jednodušší než jiným způsobem. A hlavně zjistí, že se spíše naučí programovat hry, když na začátku vytvoří úplnou 2D hru se vším všudy (menu, počítání skore, nastavení ovládání), než když hned začnou tvořit nějaký super 3D engine.
Já myslím, že Microsoft moc dobře ví, že kdo chce hry dělat profesionálně, stejně jednou přejde na C++. Ale když předtím vytvoří několik jednoduchých her v XNA, tak ten přechod bude určitě jednodušší, než kdyby začal od začátku. A hlavně:
a)budou zvyklí na Visual C# Express, takže později(jako profesionálové) budou prosazovat nákup vyšších verzí Visual Studia
b)nejspíše zůstanou u DX a nepřejdou k OpenGl (a začnou se učit DX10 takže budou zárukou vyššího prodeje Vist Very Happy )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna