.[ ČeskéHry.cz ].
Cvičení v C++
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 26. duben 2009, 16:14:46    Předmět: Odpovědět s citátem

adragon> Ale v tom objektu potrebujes mit tu promennou s citacem. Jinak bys nemohl mit ty automaticke ukazatele na zasobniku a pripadne by se ti taky mohlo stat, ze mas k nejakemu objektu vic ukazatelu s ruznymi citaci Wink
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hardwire



Založen: 04. 09. 2007
Příspěvky: 117

PříspěvekZaslal: 26. duben 2009, 17:31:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Vicenasobnou dedicnost bych vynechal, neprijde mi, ze bych to tak casto potreboval... vlastne jen jedinkrat, a to v Javě, takže smolík pacholík Smile

Mě na cvikách z OOP nejvíc zajímaly asi templaty a teprve po těch cvikách sem se je odvážil i aktivně používat. Nemám teď ani na mysli takový šílenosti jako počítání faktoriálu pomocí šablon, ale spíš nějaký praktický použití (včetně specializace).

Další věc, která se mi hodila bylo trochu hlubší nahlídnutí do STL; jak to tam vypadá a jak to funguje. Ukázat, jak jsou tam implementovaný 2-3 nejpoužívanější metody a jak se tam co od čeho dědí. Ono když do toho človek nakoukne jen tak, tak to rychle vzdá. A občas je potřeba vědět, co to ten zpropadenej kompilátor zase hlásí za divný zamotance.

Jako příklad z dědičnosti bych ukázal, jak se v C++ dají implementovat interfacy...protože to někomu nemusí dojít, že na to není potřeba speciální klíčový slovo Smile Nějakej listener na příchozí data ze spojení, nebo na klávesový události v gamese...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 26. duben 2009, 20:37:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě tak napadá že by asi bylo lepší je naučit spíš to "základnější" co se opravdu používá ale zato pořádně, aby to fakt uměli. Myslím že je to určitě lepší než se rochnit v perlách jako onen diamond od Eosieho (sám netušim jak to implementovat). Aspoň se pak vyhneme situacím které tu někdo zmiňoval v jiném threadu, kdy tam nějaký člověk netušil k čemu je keyword "protected".
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 26. duben 2009, 22:42:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Peta napsal:
jako onen diamond od Eosieho (sám netušim jak to implementovat)

No je to celkem jednoduchý, máš 3 možnosti:

1) Virtuální dědění dáš jen tam, kde se šipky rozcházejí, tzn. všechny šipky z Object a UnknownStream. Tohle pravidlo je jediným řešením tehdy, pokud se všechno sjednodnocuje do jediné třídy (tady Stream).

2) Samozřejmě to jde i brutální silou, tzn. vzít si jednu třídu a podívat se, které objekty do ní tranzitivně směřují. Pokud do jednoho objektu vedou 2 cesty z jiného objektu, obě počáteční šipky na cestě je třeba podědit virtuálně.

3) Taky se dá podědit virtuálně všechno a je to taky správně, ale přináší to zbytečnou režii v runtime.

--
Jinak tady ty perly (a diamanty) by se spíš hodily pro nějakou seminární skupinu pro pokročilé (jednu dobu jsme takovou na FI měli).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 11:38:36    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:
adragon> Ale v tom objektu potrebujes mit tu promennou s citacem. Jinak bys nemohl mit ty automaticke ukazatele na zasobniku a pripadne by se ti taky mohlo stat, ze mas k nejakemu objektu vic ukazatelu s ruznymi citaci Wink


Pokud by se jednalo o slabe ukazatele, tak by to nebyl takovy problem. Ale jinak mas pravdu.

EOSIE: ten priklad neni spatny, ale proste si nemyslim, ze je s tim vhodne strasit studenty, kteri to C++ vidi poprve.

HARDWIRE,PETA: souhlasim s vami, ze cviko by melo prinest zaziti zakladu a ne zpusobit jeste vetsi chaos nez prednaska. Uvazuji o nejakem prikladu na dedeni a interface, pravdepodobne nejakem zakladnim GUI (mozna skrz SDL).

Vsem dekuji za napady, jen jsem se trochu zhrozil ze do konce semestru zbyvaji snad uz jen 3-4 cviceni. Tak toho az tolik nestihnu.
Zalozil jsem si blog na cviceni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna