Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
adragon
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
shipo

Založen: 05. 11. 2007 Příspěvky: 19
|
Zaslal: 12. květen 2009, 11:00:49 Předmět: |
|
|
pěkný článek (poučný),
Akorát je ten link přesměrováván na google, je potřeba jít napoprvé ručně na aigamedev.com, a pak už přímej odkaz funguje. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Riva
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 44 Bydliště: KrungThepMahanakon, Thailand
|
Zaslal: 1. červen 2009, 11:08:38 Předmět: |
|
|
No, poucny. V praxi moc ne imho.
Predpokladam ze vetsina tech bugu nebyla zpusobena tim, ze by programator dane hry nebyl schopen prijit na reseni, ale proste tim, ze betatesting neobjevil jednu z 1000 moznosti cinnosti hrace v dane hre.
Takze obecny recept neni cist ten clanek a davat si pozor pri programovani vlastni hry zrovna na tyto problemy.
Reseni je "stoprocentni betatesting". A ten neexistuje.
Je tam par zasadnejsich bugu, hlavne ty z hitmana, ale dovedu si predstavit, ze hra napr byla optimalizovana na system s malym vykonem a proto se proste AI osekala.
Tohle se dela a dela se to casto.
Navic nektere z tech bugu jsou mozna i vysledky tzv 'munchkin' hrani.
Kdy hrac se ve hre nechova jako standardni hrac, nechova se realne v realiich hry, ani ve smyslu dosazeni cile nejlepsi cestou, ale specificky se snazi herni system podves, najit v nem skulinu.
Celkove bych rekl, ze 1. dokonala hra neexistuje a 2. hry maji dnes mnohem horsi bugy a jine problemy, nez jsou ty ktere jsou prezentovany v clanku. Takze who gives a damm. _________________
- We are not doing anything, give us a break :] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 1. červen 2009, 12:19:18 Předmět: |
|
|
Riva napsal: |
Reseni je "stoprocentni betatesting". A ten neexistuje.  |
Ale existuje -- rika se mu verifikace. Takze... spravna formulace je "A ten ve hrach prakticky vzato neexistuje."
(nj., su deformovany) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 1. červen 2009, 12:26:05 Předmět: |
|
|
Imho jsou mnohem horší chyby na pomezí AI a designu (a víc v designu). Typický příklad je třeba Gothic 3, kde se ubohým utlačovaným otrokům na vykopávkách po napadení orků hráčem nějak objevily v rukou meče a pustili se do boje. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Riva
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 44 Bydliště: KrungThepMahanakon, Thailand
|
Zaslal: 1. červen 2009, 13:26:50 Předmět: |
|
|
Fila - ty ale zijes uz nekolik let v uplne jine dimenzi (Slusne se ji rika "akademicka puda" ) _________________
- We are not doing anything, give us a break :] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 1. červen 2009, 14:28:31 Předmět: |
|
|
Riva> ale ne, verifikace se pouzivaji i v realnem svete (co jsem slysel, tak treba pro testovani ovladacu HW), jenom ten realny herni svet je trochu jinde  _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 1. červen 2009, 14:43:42 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
Riva> ale ne, verifikace se pouzivaji i v realnem svete (co jsem slysel, tak treba pro testovani ovladacu HW), jenom ten realny herni svet je trochu jinde  |
pokud mas cely system opravdu naprogramovany (tzn. kompletne rizeny AI, ktera se v nem naucila se pohybovat) pak asi muzes verifikovat
pokud mas ale svet zcasti nebo uplne naskriptovany pak to asi neni tak easy jestli vubec - protoze pak nemas tu AI co by se ucila pohybovat v onom svete a tudiz se vzdycky najde hrac ktery vymysli neco desneho
kdybys tu AI mel tak v te hre vychytas mnohem vic veci nez na ktere hrac prijde - rozumne naucena NN nebo geneticky algoritmus by urcite po urcitem case odhlalil spoustu zaludnosti v kdejakem levelu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 1. červen 2009, 14:54:27 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
kde se ubohým utlačovaným otrokům na vykopávkách po napadení orků hráčem nějak objevily v rukou meče a pustili se do boje. |
Ano, takže normální utajená příprava povstání, něco dalšího bys neměl?  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 1. červen 2009, 16:09:37 Předmět: |
|
|
Problem s verifikaci je tu IMHO hlavne v tom, ze je dost tezke definovat, co je a co neni spravne chovani AI. Kdybychom to definovat umeli, jsme uz na pul cesty k udelani dokonale AI. Aspon tak to vidim jako clovek, co se nezabyva ani AI ani verifikaci . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 1. červen 2009, 16:32:04 Předmět: |
|
|
Kolik asi stavů má taková běžná současná hra? Něco jako počet atomů ve vesmíru?
Jo, dobře, existují i neexplicitní verifikační metody no. Ale použitelnost je zhruba stejná. V podstatě máte větší šanci přinutit boha, aby se vám na to mrknul a našel chyby  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 1. červen 2009, 20:52:37 Předmět: |
|
|
Vsak jsem psal hned na zacatku, ze to prakticky nejde... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 1. červen 2009, 22:33:41 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
Ano, takže normální utajená příprava povstání, něco dalšího bys neměl?  |
Coz o to, utajena priprava klidne. Ale ze si orkove nevsimnou, ze ten otrok na stavbe (co jinak je jen v kalhotach) ma u sebe obourucni mec... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|