Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 22. srpen 2009, 00:33:52 Předmět: John Carmack na QuakeCon 09, záznam přednášky |
|
|
John Carmack měl na QuakeCon 09 trochu delší (víc jak dvouhodinový) proslov. Rozebral podrobně budoucnost id software, jejich minulé a budoucí hry, technologické problémy, s jakými se potýkají, vývoj pro iPhone atd.
Celý záznam je zde:
http://www.quakeunity.com/file=2919
Trochu mě tam překvapilo, že zatím nedokázali vhodně využít lock-free datový paralelismus v jejich enginu id Tech 5. Jednotlivé úlohy jako herní logika, rendering, detekce kolizí atd. přiřazují threadům a ty pak nechají běhat na jednotlivých jádrech. Bohužel některé úlohy jsou jsou na sobě závislé a když každá běží jeden celý snímek (některé i 2 snímky) a je tam závislost např. přes 3 úlohy, budou mít minimálně 3 snímky input lag (doba mezi stiskem klávesy a vizuálním provedením akce), což při 60fps hře dělá 50ms zpoždění. To je prostě celé špatně. (z toho záznamu jde vidět, že moc neví, jak napasovat datový paralelismus na jiné problémy než pixely na GPU)
Ideální řešení se mi jeví spustit všechny úlohy za sebou v jednom vlákně. Každá úloha si pak svoji práci rozdělí na mnoho podproblémů a ty zpracuje paralelně nezávisle na sobě na všech dostupných jádrech. Pokud jsme předtím měli 6 jader, 6 threadů a 6 úloh, pak by se všechny úlohy zpracovaly průměrně za 1/6 času nebo i líp (za předpokladu, že jedna úloha skončí rychleji, než je třeba, což je docela normální). Ne všechno jde pěkně paralelizovat, ale hodně věcí ve hrách naštěstí jde docela dobře. Myslel jsem, že v id tyto věci mají vyřešené... možná příště. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna