Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 27. srpen 2009, 12:31:17 Předmět: |
|
|
ano, s tím se dá jen souhlasit _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 27. srpen 2009, 17:54:46 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Jako možnou nevýhodu lze považovat větší velikost textur na disku (obsahují navíc mipmapy) a nutnost použít komerční program |
Obrázek s mipmapama je jen o 33% větší.
Na generování mipmap je lepší použít něco jinýho jak box filter. Obecně se doporučuje Gaussian a vsadím se, že jakýkoliv lepší software na generování mipmap ho používá (pokud jste ho nikdy neimplementovali, tak jste hovno kodeři grafiky ). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 27. srpen 2009, 18:24:23 Předmět: |
|
|
tak ma napada co asi roby polozka mipmap quality v ovladacoch grafiky. nastavuje kvalitu vytvaranych map pri ich vytvarani? takze by to potom nemalo mat prakticky ziadny dopad na vykon. (textury sa raz nacitaju a hotovo) _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 27. srpen 2009, 19:22:38 Předmět: |
|
|
nou: o tom sem psal o pár příspěvků dřív _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 27. srpen 2009, 19:25:00 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Obrázek s mipmapama je jen o 33% větší. |
No pokud se jedná o ztrátovou kompresi typu JFIF a zároveň jsou ty textury doostřené (což byl důvod proč ty mipmapy předpočítat ručně), bude při stejném kompresním poměru velikost ještě větší (tatáž fotografie po aplikaci sharpen zabírá víc místa než nedoostřený originál) _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 27. srpen 2009, 21:00:33 Předmět: |
|
|
Myslím zabraná paměť na GPU. Tam to jde uložit buď v raw formátu nebo s kompresí DXT1 RGB (1:8 poměr) či s DXT5 RGBA (1:4 poměr). Poměr je konstantní a nemění se.
semo> Pokud se nemýlím, v ovladačích grafiky se dá nastavit jenom texture LOD bias, což posune index mipmapy (ten je obecně ve float). Je to jeden ze způsobů, jak zaostřit texturu. Taky se to dá nastavit v OpenGL, viz specifikace (OpenGL1.2/texture_lod a OpenGL1.4/texture_lod_bias). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 08:12:04 Předmět: |
|
|
Eosie: ne, mám dojem, že to na ATI v Catalystu jde _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 08:26:05 Předmět: |
|
|
Mam v Catalystech polozku Mipmap detail level, ta se da nastavit na Perfomance nebo Quality, nebo neco mezi... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. srpen 2009, 16:28:15 Předmět: |
|
|
Deluxe napsal: |
Mam v Catalystech polozku Mipmap detail level, ta se da nastavit na Perfomance nebo Quality, nebo neco mezi... |
To je právě texture LOD bias. Když už se děje generování mipmap při načítání textur (velmi vzácné u her), použije se nejrychlejší možný algoritmus a to je box filter na GPU. Kromě komprimovaných textur, tam driver musí texturu dekomprimovat, spočítat mipmapy na CPU a zkomprimovat je, což je absolutně to nejhorší, co můžete udělat. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|