.[ ČeskéHry.cz ].
Kniha
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kinq



Založen: 19. 07. 2010
Příspěvky: 29

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2010, 19:00:31    Předmět: Diky Odpovědět s citátem

Koukal jsem jsou pekny, a google to urcite zvladne, sice umim docela dobre prekladat, ale nekdy si spatne vylozim slovo a hned jina veta Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2010, 20:46:15    Předmět: Odpovědět s citátem

ono aj tak nejlepsim zdrojom je oficialna specifikacia OpenGL. po tom co dostane clovek do krvy principy OpenGL. precita si nejaky tutorial a pozri si akym sposobom sa pracuje napr s VBO. no a nakoniec si to doplni z specifikacie podrobnosti. ono ak clovek chce spravit nieco pokrocilejsie tak nic ine ako specifikacia uz nezostava.

a este toto http://www.opengl.org/sdk/docs/man/ je tam popis kazdej funkcie z OpenGL 2.1 sice nie su tam najnovsie funkcie ale stale je to celkom pouzitelne.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kinq



Založen: 19. 07. 2010
Příspěvky: 29

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2010, 22:55:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Diky az budes cas zkouknu to
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2010, 17:57:06    Předmět: Odpovědět s citátem

No já teda nevim, ale pokud jsi o C# nerozuměl ani slovo, tak s C++ to bude ještě horší, protože to je těžší jazyk Smile No ale začátky bývají těžké no, časem se to snad poddá Smile
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Khaj



Založen: 16. 01. 2008
Příspěvky: 49

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 07:27:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Nehe tutorialy jsou nejlepsi uvod co muze byt. Dalsi funkcionalitu (VBO,shadery...) si clovek nastuduje potom sam (odkud? - z popisu funkci na ofic strankach) a jde to lip protoze uz ma diky nim prehled (napr ja bych se nikdy bez nehe tutorialu k shaderum nedostal).

Jinak u OpenGL zustan, nemusi se na rozdil od XNA nic instalovat (sance ze bys chtel neco portovat na konzole je stejne mala vid?) Wink

C++ neni tezsi jazyk. I v nem de psat bez toho ze by clovek vedel co sou ukazatele. C# ma stejnou syntaxi jako C++ (dyt z toho je odvozenej a posleze zprasenej) az na to ze clovek musi prosit o ty ukazatele, vic psat namespace, a misto Funkce() pise Math.Funkce().

Pokud ma byt C++ tezsi proto, ze misto placani tlacitek na formular se volaji winapi funkce (nebo nedej boze nemam pristup k "managed") tak to je mytus. Spousta vyvojovejch prostredi nebo knihoven tohle podporuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 09:12:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Musím souhlasit s Khajem. I já jsem se učil z NeHe tutoriálů. Docela zajímavý je i seriál o OpenGL na Rootu. A man pages jsou samozřejmě klasika Smile .

Souhlasím, že i bez ukazatelů se dá žít (i když někdy jsou nutné!). Dost věcí se dá řešit např. referencemi.

Takže C++ nezavrhovat Wink
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 12:38:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Nikdy som nijaku programatorsku knihu necital. Nikdy som necital nijake odporne lokalizovane (rozumej ceske ci slovenske) tutorialy. Dnes robim (nielen) C++ programatora. Ked tu uz kazdy machruje Very Happy

To co pise Khaj je "AS OF 08/2010" BULLSHIT. NeHe je uz roky zastarana vec, NEUCTE SA TO, pre svoje dobro!!! Riadte sa tym, co napisal nou. Referencna prirucka, pripadne aktualnejsie tutorialy. VBO, shadery a podobne fundamentalne koncepty musite dnes zvladnut ako PRVU vec, nie sa to "potom" doucit. Zatracovat XNA je tiez strasny nezmysel a ze musite nieco instalovat? A? Very Happy (nie, nerobim aktualne nic v XNA, ale v DX a HLSL ano, zaroven vsak aj v OpenGL a OpenCL...)

Ci je jazyk zlozitejsi alebo menej zlozity nez iny nic nehovori o tom, ktory je lepsi alebo horsi. Hovorit ktory jazyk je lepsi a horsi je nesmierne zbytocny flame. Celkovo dnes nemozem suhlasit snad s nicim, co napisal Khaj a if.then Wink
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 13:41:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono NeHe je zastaralé už déle a nevím jestli v době kdy vyšlo bylo současné - já se z něj neučil, raději jsem používal reference guide OpenGL (RedBook, apod.) - časem je dokonce lepší naučit se učit se z referencí (např. Havok se z nich učí nejlépe).
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 15:45:21    Předmět: Odpovědět s citátem

IMHO je glBegin() sice z dnešního pohledu dosti zastaralé, ale domnívám se, že je to nejjednodušší způsob, jak vysvětlit funkci OpenGL.

A flamewar dělat nebudeme, kdyžtak se koukněte na 10+ topiců o "nejlepším programovacím jazyce" Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Khaj



Založen: 16. 01. 2008
Příspěvky: 49

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 17:20:43    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then - souhlas Very Happy
Co ma redbook co nemaji nehe tutorialy? Very Happy

offtopic: k cemu je vubec XNA kdyz ne pro konzole? Jaky to ma benefity proti vsemoznejm normalnim C++ knihovnam?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 17:26:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Používá se tam jednodušší jazyk C# Twisted Evil
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 21:11:08    Předmět: Odpovědět s citátem

C# (který mohu pro začátečníky jedině doporučit) jde používat i s jinými knihovnami, včetně podpory DirectX 10, kterou Microsoft pro XNA zatím vůbec neplánuje.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2010, 22:47:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Khaj napsal:
Co ma redbook co nemaji nehe tutorialy? Very Happy

Verzi 3.1 Razz (a vše, co z toho plyne)
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2010, 05:19:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Doporucovat, beginnerovi, na sklonku roka 2010, NeHe-ho tutorialy, namiesto XNA je bohapuste diletanstvo a dotycny by si zasluzil postavit pyskami ku stene a strelit aspon tak 2-3 po papuli.


Ja som na NeHe a C++ zacinal pred ~ 10 rokmi. Ale vtedy nic take ako XNA nebolo.


Navyse, to co NeHe prezentuje ako C++, je de facto PureC. Ziadne C++ - iba klasicke proceduralne C-cko. To napacha z dlhodobeho hladiska nevratne (alebo len velmi pomaly vratne) zverstva v mysleni. S NeHeho codebase si pri tweakovani uzijes kopec zabavy, ked budes pol dna debuggovat exceptions 0xC000005 (ktore sa ti pod XNA tak lahko nepodaria, aj ked sa budes snazit)

Tie zverstva sa pri C#/XNA pravdaze nestanu, lebo ten jazyk je uz sam o sebe navrhnuty cisto.



Cize, ak ti nevadi, ze budes asi tak 4-razy menej produktivny (citaj : bude ti trvat ~4 razy tak dlho vyprodukovat rovnaky vysledok), tak kludne rob v OpenGL a "NeHe C++".

Je to tvoj zivot a je na tebe ako si ho zmrvis, ale byt tebou tak si necham poradit a NeHehe poslem kam patri (do horucich pekiel) a pekne si instalnem XNA.


S ktorym, BTW, sa mozes zucastnit kazdorocnej sutaze DreamBuildPlay o $100,000...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna