Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kinq
Založen: 19. 07. 2010 Příspěvky: 29
|
Zaslal: 27. červenec 2010, 19:00:31 Předmět: Diky |
|
|
Koukal jsem jsou pekny, a google to urcite zvladne, sice umim docela dobre prekladat, ale nekdy si spatne vylozim slovo a hned jina veta  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 27. červenec 2010, 20:46:15 Předmět: |
|
|
ono aj tak nejlepsim zdrojom je oficialna specifikacia OpenGL. po tom co dostane clovek do krvy principy OpenGL. precita si nejaky tutorial a pozri si akym sposobom sa pracuje napr s VBO. no a nakoniec si to doplni z specifikacie podrobnosti. ono ak clovek chce spravit nieco pokrocilejsie tak nic ine ako specifikacia uz nezostava.
a este toto http://www.opengl.org/sdk/docs/man/ je tam popis kazdej funkcie z OpenGL 2.1 sice nie su tam najnovsie funkcie ale stale je to celkom pouzitelne. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kinq
Založen: 19. 07. 2010 Příspěvky: 29
|
Zaslal: 27. červenec 2010, 22:55:31 Předmět: |
|
|
Diky az budes cas zkouknu to |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 7. srpen 2010, 17:57:06 Předmět: |
|
|
No já teda nevim, ale pokud jsi o C# nerozuměl ani slovo, tak s C++ to bude ještě horší, protože to je těžší jazyk No ale začátky bývají těžké no, časem se to snad poddá  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Khaj

Založen: 16. 01. 2008 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 07:27:43 Předmět: |
|
|
Nehe tutorialy jsou nejlepsi uvod co muze byt. Dalsi funkcionalitu (VBO,shadery...) si clovek nastuduje potom sam (odkud? - z popisu funkci na ofic strankach) a jde to lip protoze uz ma diky nim prehled (napr ja bych se nikdy bez nehe tutorialu k shaderum nedostal).
Jinak u OpenGL zustan, nemusi se na rozdil od XNA nic instalovat (sance ze bys chtel neco portovat na konzole je stejne mala vid?)
C++ neni tezsi jazyk. I v nem de psat bez toho ze by clovek vedel co sou ukazatele. C# ma stejnou syntaxi jako C++ (dyt z toho je odvozenej a posleze zprasenej) az na to ze clovek musi prosit o ty ukazatele, vic psat namespace, a misto Funkce() pise Math.Funkce().
Pokud ma byt C++ tezsi proto, ze misto placani tlacitek na formular se volaji winapi funkce (nebo nedej boze nemam pristup k "managed") tak to je mytus. Spousta vyvojovejch prostredi nebo knihoven tohle podporuje. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 09:12:38 Předmět: |
|
|
Musím souhlasit s Khajem. I já jsem se učil z NeHe tutoriálů. Docela zajímavý je i seriál o OpenGL na Rootu. A man pages jsou samozřejmě klasika .
Souhlasím, že i bez ukazatelů se dá žít (i když někdy jsou nutné!). Dost věcí se dá řešit např. referencemi.
Takže C++ nezavrhovat  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 12:38:47 Předmět: |
|
|
Nikdy som nijaku programatorsku knihu necital. Nikdy som necital nijake odporne lokalizovane (rozumej ceske ci slovenske) tutorialy. Dnes robim (nielen) C++ programatora. Ked tu uz kazdy machruje
To co pise Khaj je "AS OF 08/2010" BULLSHIT. NeHe je uz roky zastarana vec, NEUCTE SA TO, pre svoje dobro!!! Riadte sa tym, co napisal nou. Referencna prirucka, pripadne aktualnejsie tutorialy. VBO, shadery a podobne fundamentalne koncepty musite dnes zvladnut ako PRVU vec, nie sa to "potom" doucit. Zatracovat XNA je tiez strasny nezmysel a ze musite nieco instalovat? A? (nie, nerobim aktualne nic v XNA, ale v DX a HLSL ano, zaroven vsak aj v OpenGL a OpenCL...)
Ci je jazyk zlozitejsi alebo menej zlozity nez iny nic nehovori o tom, ktory je lepsi alebo horsi. Hovorit ktory jazyk je lepsi a horsi je nesmierne zbytocny flame. Celkovo dnes nemozem suhlasit snad s nicim, co napisal Khaj a if.then  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 13:41:14 Předmět: |
|
|
Ono NeHe je zastaralé už déle a nevím jestli v době kdy vyšlo bylo současné - já se z něj neučil, raději jsem používal reference guide OpenGL (RedBook, apod.) - časem je dokonce lepší naučit se učit se z referencí (např. Havok se z nich učí nejlépe). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 15:45:21 Předmět: |
|
|
IMHO je glBegin() sice z dnešního pohledu dosti zastaralé, ale domnívám se, že je to nejjednodušší způsob, jak vysvětlit funkci OpenGL.
A flamewar dělat nebudeme, kdyžtak se koukněte na 10+ topiců o "nejlepším programovacím jazyce"  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Khaj

Založen: 16. 01. 2008 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 17:20:43 Předmět: |
|
|
if.then - souhlas
Co ma redbook co nemaji nehe tutorialy?
offtopic: k cemu je vubec XNA kdyz ne pro konzole? Jaky to ma benefity proti vsemoznejm normalnim C++ knihovnam? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 17:26:25 Předmět: |
|
|
Používá se tam jednodušší jazyk C#  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 21:11:08 Předmět: |
|
|
C# (který mohu pro začátečníky jedině doporučit) jde používat i s jinými knihovnami, včetně podpory DirectX 10, kterou Microsoft pro XNA zatím vůbec neplánuje. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 8. srpen 2010, 22:47:05 Předmět: |
|
|
Khaj napsal: |
Co ma redbook co nemaji nehe tutorialy?  |
Verzi 3.1 (a vše, co z toho plyne) _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. srpen 2010, 05:19:08 Předmět: |
|
|
Doporucovat, beginnerovi, na sklonku roka 2010, NeHe-ho tutorialy, namiesto XNA je bohapuste diletanstvo a dotycny by si zasluzil postavit pyskami ku stene a strelit aspon tak 2-3 po papuli.
Ja som na NeHe a C++ zacinal pred ~ 10 rokmi. Ale vtedy nic take ako XNA nebolo.
Navyse, to co NeHe prezentuje ako C++, je de facto PureC. Ziadne C++ - iba klasicke proceduralne C-cko. To napacha z dlhodobeho hladiska nevratne (alebo len velmi pomaly vratne) zverstva v mysleni. S NeHeho codebase si pri tweakovani uzijes kopec zabavy, ked budes pol dna debuggovat exceptions 0xC000005 (ktore sa ti pod XNA tak lahko nepodaria, aj ked sa budes snazit)
Tie zverstva sa pri C#/XNA pravdaze nestanu, lebo ten jazyk je uz sam o sebe navrhnuty cisto.
Cize, ak ti nevadi, ze budes asi tak 4-razy menej produktivny (citaj : bude ti trvat ~4 razy tak dlho vyprodukovat rovnaky vysledok), tak kludne rob v OpenGL a "NeHe C++".
Je to tvoj zivot a je na tebe ako si ho zmrvis, ale byt tebou tak si necham poradit a NeHehe poslem kam patri (do horucich pekiel) a pekne si instalnem XNA.
S ktorym, BTW, sa mozes zucastnit kazdorocnej sutaze DreamBuildPlay o $100,000... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|