Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 7. září 2010, 07:38:38 Předmět: |
|
|
ked uz tak napis -20 z kolkych. to je potom trocha lepsi udaj. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. září 2010, 08:27:59 Předmět: |
|
|
Co se týče té podpory hardware a software (ovladačů), tak většina prodaných počítačů jsou notebooky a většina prodaných notebooků má integrovanou grafiku Intel, a tam rozhodně neplatí GL3==DX10. Takže je to o rozhodnutí, zda má hra běžet většině, nebo jen omezené skupině, která má buď herní notebook (s dedikovanou grafikou), nebo desktop (kde si může grafiku dokoupit).
Tím nechci říct, že máte nutně podporovat grafiky Intel - klidně si něco bastlete doma sami pro sebe pro grafiku za 15 tisíc. Je to o zvolené cílové skupině, pokud byste chtěli hru třeba prodávat. Příkladem firmy, která dělá hry na hardware hodně nenáročné, je třeba Blizzard - WoW běžel i na Intel Extreme 2 a nový StarCrat 2 běží i na starých integrovaných grafikách NVidia a ATI (což jako AAA hra asi nemuseli). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 7. září 2010, 08:41:25 Předmět: |
|
|
ach ano Intel a ich OpenGL ovladace. tam je iba OpenGL 2 (mozno 2.1?) ale plati ze proste GL3 potrebuje DX10 HW a teda na DX10 HW pobezi aj GL 3.2-3.3 ak su ovladace.
ono ale multisample FBO je vec ktora sa da myslim velmi lahko ozeliet ak nie je dostupne a proste vykreslovat bez AA. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. září 2010, 10:17:49 Předmět: |
|
|
Jj, v nejnovějších Intelech je OpenGL 2.1. Sice platí, že GL3 potřebuje DX10 HW, ale neplatí to obráceně. Tj. i když současné Intely jsou DX10, GL3 nemají a mít nebudou. Minimálně ne ve Windows, kde ovladače dělá Intel a nejsou opensource (a Windows má lehce pod 90 % počítačů).
Tím se dostáváme zpět k tomu, že by stačilo poupravit knihovnu glSDL (což má za výhody AA >4x a větší rychlost). Pokud to yaqwsx nezvládne, mohl bych to udělat i já. Ale potřebuju podklady, kde ta knihovna je, pro jaký operační systém to má být, jakou úpravu tam mám udělat (to bych asi dohledal v tomhle vlákně). Jo a taky testovací aplikaci, kde uvidím rozdíl.
Jinak ty řeči o odepření si pár piv nebo zakázce pro souseda mě vždycky pobaví. Jak jsem již uvedl, ve světě i v ČR je vetšina prodaných počítačů notebooky a u studentů ten podíl bude ještě větší. A tam grafiku nevyměníte (a celý nový notebook s herní grafikou je za 15 tis.). Pokud už mladý člověk hraje hry, tak na to i tady v ČR má často konzoli (Xbox) a ne desktop. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vilem Otte

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 7. září 2010, 17:56:20 Předmět: |
|
|
#Ladis - samozřejmě my také podporovali Intel (dokud byla OpenGL 2/2.1 standardem), teď již ne (jejich podpora je taková, jako dříve od ATI ... viz jejich implementace GL_EXT_framebuffer_object, narážím na jejich implementaci až po pár letech od vydání specifikace).
Co se hráčů týče - statistika nelže, a opravdu většina jsou desktopy, takže není pravda že většina lidí a zvláště studentů ma notebooky... převažuje desktop. A pouhé 3 procenta lidí Intel gfx (a s dnešní cenou notebooků s DX10/GL3 a lepších karet není 15k, to rozhodně ne) ... ne že bych chtěl být ignorant vůči nim - ale ty karty nemají na to aby si zaply vyhlazování hran, tak si jej prostě nezapnou.
Limit 4x AA už byl u AMD odstraněn (a vesele funguje i vyšší).
Další poznatek je, že lidé u nás konzole (zvláště mladí) nevyužívají ani zdaleka tak rádi jako desktopy (ty převažují).
Nechci rýpat - ale příště se raději skutečně podívej na statistiky (a na reakci, že nemám pravdu nebudu reagovat - prostě raději si prvně ověř informace, které tady napíšeš). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. září 2010, 19:17:07 Předmět: |
|
|
Ano, statistiky nelžou a přitom oba máme pravdu. Akorát že ty vidíš jen to svoje, a když má někdo větší nadhled a upozorní i na věci okolo, tak hned že na jakýkoli nesouhlas nebudeš reagovat. No hlavně že si myslíš, jak jsi mě utřel. Moje statistiky jsou všechny prodané počítače (vetšina z nich není primárně koupena ke hraní nových "krabicových" her, i když se na většině z nich nějaké hry pak hrajou), tvoje jsou z jednoho z mnoha herních distribučních kanálů (i když myslím že z toho největšího).
A tím se dostáváme k tomu, co jsem uvedl již dříve, ale ty buď ignoroval, nebo nepochopil - jsou tu různé cílové skupiny (hráčů). Já nevím, pro jakou cílovku autor vlákna zamýšlí svou hru udělat, nebo jestli to je teďka jenom nějaké demo na vyzkoušení možností, ale určitě je to třeba uvážit. Uvedl jsem příklad World of Warcraft - ten se po svém uvedení skutečně prosadil proti velkému konkurentovi s mnohem lepší grafikou i díky tomu, že jel masám, a tím myslím skutečně masám (na tehdejším HW). Na druhou stranu pokud bych chtěl dělat konkurenci nějakému současnému FPS nebo FPS RPG, tak nemám šanci s grafikou, která má jet (i po vypnutí všech efektů) na Intelu (to bude asi tvůj případ, když koukám na tvého avatara).
Prostě se pohybuješ v nějakém prostředí, a i když si jseš absolutně jist, že máš pravdu, tak aspoň definuj oblast, pro kterou je to myšleno. Já se taky pohybuju v nějakém prostředí, mám docela přehled o lidech okolo sebe i lidech dál, ale rozhodně bych se to nesnažil prezentovat jako globální stav. Samozřejmě kdyby autor vlákna cílovku uvedl, tak už řešíme technologie v závislosti na tom, co má cílovka za HW. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. září 2010, 07:27:17 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
s dnešní cenou notebooků s DX10/GL3 a lepších karet není 15k, to rozhodně ne |
Tak jsem se mrkl na Alzu, jestli nekecáš a nejlevnější notebook s ATI je bez koruny za 12 tis., nejlevnější s NVidií dokonce ještě o 6 stovek dráž . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
yaqwsx
Založen: 25. 02. 2008 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 19. září 2010, 09:37:19 Předmět: |
|
|
Koukám, že se to tady pěkně rozjelo Omlouvám se za to, že jsem nereagoval, ale byl jsem týden mimo.
K mé tvorbě - jako cílovou skupinu považuji převážně muže ve věku 15-25 let, kteří se více zajímají o freewarovky a nejdou pouze po AAA titulech, hrají spíše ve volných chvílích. Jejich HW vybavení bude různé (od špičkových sestav po levné domácí, spíše kancelářské), proto se snažím jít na co nejnižší HW nároky, ale ne za každou cenu. Nehodlám se několik dní patlat s detaily, které zvednou FPS o pár % nebo umožní spustit hru na archaických sestavách.
K multisamplingu - stále se mi jej nepovedlo spustit, ale prozatím testuji "náhradu". Ke každém sprite přidávám 2px okraj s průhledností 75 % a 45 %. Vše se sice mírně rozmázne, ale v podstatě odpadává problém s aliasingem. Není to moc košer řešení, ale prozatím s mými znalostmi nejlepší východsko. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|