Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
tom.drin

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 65
|
Zaslal: 16. září 2010, 08:30:39 Předmět: |
|
|
Já bych se ještě zkusil podívat na ms3D, je textovej i binární, umí animace a pozdější verze už podporují i skining s více kostma na vertex.
U X bych byl opatrný. S oběma dostupnými exportéry pro maxe jsem měl dost problémů. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 16. září 2010, 08:39:59 Předmět: |
|
|
Ale MS3D nemá takovou podporu v modelovacích softech. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 16. září 2010, 08:45:13 Předmět: |
|
|
Ale principiálně ti stačí podpora jen v tom, který používáš/používá tvůj tým . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 16. září 2010, 08:49:12 Předmět: |
|
|
No, Milkshape určitě nepoužívá nikdo. Takže bys musel mít nějakej exporter. Pak přijde nějaký zvrat, nový grafik, co dělá v Blenderu, nebo v Maye, místo Maxu a jsi s principama v háji ;-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 16. září 2010, 09:14:03 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
perry napsal: |
Jinak proč mi nevyhovuje 3DS... u něj mám občas problém, pokud exportuju z maxu, že se model totálně rozhází. Třeba auto... má místo 4 kol jenom jedno, nebo je kolo zapíchnuté v autě apod.. přitom v maxu je vše OK. Další co nikde není moc vysvětlené a popsané jsou uložení animací v 3DS |
3DS formát animace neumí - zkus formát X, jaktože tu o něm není zmínka? |
Opravdu neumí? tak to myslíš asi jiný 3DS formát ne? To je stejné jako by jsi tvrdil že BMP formát neumí alpha kanál, a přitom umí (ABGR)
Samozřejmě že animace umí, jen je lidi neumí načítat Koukni na chunk EDITKEYFRAME (0xB000). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 16. září 2010, 09:25:57 Předmět: |
|
|
Umí, ale jsou blbý. A BMP umí alfakanál, ale blbě. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 16. září 2010, 09:47:55 Předmět: |
|
|
A skutečně je blbý ten formát, nebo myslíš jen podporu v aplikacích? Mně to přijde jako říct, že DOC a DOCX jsou blbé formáty, protože je pořádně umí jen jedna aplikace (a ani ta ne na 100 % mezi různými verzemi). Třeba ten BMP s alphakanálem používá hodně sám Microsoft už 9 let a je podporován všude:
Wikipedia pro formát BMP napsal: |
A 32-bit version of DIB with integrated alpha channel has been introduced with Windows XP and is used within its logon and theme system; it has yet to gain wide support in image editing software, but has been supported in Adobe Photoshop since version 7 and Adobe Flash since version MX 2004 (then known as Macromedia Flash). It is also supported by GIMP. |
_________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 16. září 2010, 11:28:53 Předmět: |
|
|
Jo, většinou jde o tu podporu, nechci na tohle téma zavádět offtopic, takže souhlas. Ale nechápu, proč vybírat nějaký prastarý formáty, když je tu hodně nových a lepších. Kombinace 3DS + BMP je opravdu špatná volba. Ale když to někomu funguje a je s tim spokojenej, tak proč ne. Je to jako když má někdo zachovalýho trabanta, má to svoje kouzlo (asi) :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 16. září 2010, 11:33:44 Předmět: |
|
|
3ds možná animace podporuje, ovšem nikde jsem nikdy neviděl nějaký popis té struktury + jak jsem psal, pokud někdy exportuju v novém maxu do 3ds, tak se model zničí (což vidím jako větší problém). Protože nejsem modelář, tak jsem odkázaný na modely od jiných, takže nevím co tam použili a co tomu vadí. Vypadá to občas jako kdyby v maxu kolo bylo kreslený jako instance (1x kolo a přes 4 matice rozšoupaný na svoje pozice... ale v 3ds to kolo mam pak jenom jedno a třeba ještě na blbém místě někde v kabině)
----
Offtopic
Ad. xml parser.. myslel jsem že napíšu lepší, než vestavěný v C# .. omyl.. celý parser mi brzdí jedna blbá řádka, jinak bych měl teoreticky lepší výkon.
String value = "";
int znak = xml.readByte();
...
value += (char)znak; ---- BRZDA :/ _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 16. září 2010, 11:44:57 Předmět: |
|
|
citace: |
----
Offtopic
Ad. xml parser.. myslel jsem že napíšu lepší, než vestavěný v C# .. omyl.. celý parser mi brzdí jedna blbá řádka, jinak bych měl teoreticky lepší výkon.
String value = "";
int znak = xml.readByte();
...
value += (char)znak; ---- BRZDA :/ |
Kdyby ses podival co dela operator + na znacich, tak by ses tomu nedivil.
Nejsem C# programator, ale kolega mi radi at ti se mrknes na StringBuilder.
btw. Jak jsi prisel na teoreticky lepsi vykon? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 16. září 2010, 11:55:44 Předmět: |
|
|
citace: |
Kdyby ses podival co dela operator + na znacich, tak by ses tomu nedivil. Wink
Nejsem C# programator, ale kolega mi radi at ti se mrknes na StringBuilder.
|
Vim, že + operátor je "prasečina" Nicméně StringBuilder jsem zkoušel taky a vyšlo to prakticky nastejno, ne-li hůř. V C by to šlo snadno.. házel bych to do char array o mallocovany velikosti a po poslednim znaku tam hodil terminate 0 a mel bych string.. to v C# ale podle me nejde (pokud nechci delat unsafe kody)
Teoreticky lepší - změřil jsem si časy C# SAX a mého SAXu a mel jsem ho pomalejší jen o málo, s tím, že poskytuje ovšem přímo to co chci (vrací mi obsah uzlu v bytech apod).. takže proto je teoreticky lepší. Nevím, jak je implementovaný v C#, ale tak jako tak podle mě musí číst soubor po bytech. A nic jiného tam ani já nemam, prostě čtu, dokud nenarazaim na značku apod. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
posila
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 201
|
Zaslal: 16. září 2010, 13:16:59 Předmět: |
|
|
V C# muzes hazet znaky do char[] a String z pak ziskas predanim toho pole znaku konstruktoru stringu.
kód: |
new String(poleZnaku, 0, pocetZnaku); |
Kadopadne, myslim, ze pokud mas pocit, ze ti nestaci nektera z vestavenych trid pro praci s XML, neni pro tebe XML vhodny format. Vymysli si vlastni format (nejspis binarni), ktery navrhnes tak, aby se dal co nejrychleji nacist, a vytvor si tool, ktery bude umet prevest modely z Collady do tveho formatu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 16. září 2010, 13:47:35 Předmět: |
|
|
A jak jsi ten string builder pouzival?
Kolegovi to nedalo a spichl takovy testovaci miniprogram. Viz; http://nopaste.ceske-hry.cz/223129
uplne dole mas vykonnostni rozdil na jeho stroji. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 16. září 2010, 14:48:08 Předmět: |
|
|
citace: |
Kadopadne, myslim, ze pokud mas pocit, ze ti nestaci nektera z vestavenych trid pro praci s XML, neni pro tebe XML vhodny format. Vymysli si vlastni format (nejspis binarni), ktery navrhnes tak, aby se dal co nejrychleji nacist, a vytvor si tool, ktery bude umet prevest modely z Collady do tveho formatu.
|
Nerikam nestaci.. ale prijde mi zbytecny napr. pokud vim, že je v xml
<node>1 2 3 4</node> (a max. je 9)
Načítat to jako String, když ctu po bytech ten stream... tak můžu rovnou místo nejdřív načtení Stringu, pak konverze... načíst data v bytech (jasně.. načte mi to ASCII hodnotu pro "4", ale konvertovat to na int 4 se udělá jenom odečtením)
Ondras: Zajímavý.. občas tem StringBuilder běží pomaleji než += a občas je rychlejší... _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 17. září 2010, 09:42:30 Předmět: |
|
|
Tak samozrejme, ale dulezite je vedet, v jakych pripadech to je rychlejsi a v jakych pomalejsi.
Ten StringBuffer ma byt rychlejsi pro hromadne zpracovani vetsich objemu. A to podle me .xml soubor je. Takze jestli to tobe bezi pomaleji, tak bych se zamyslel nad implementaci.
Co se tyce toho xml. Asi neni zrovna vhodne navrzene, lepsi by bylo treba takhle
<nodeList>
<node>1</node>
<node>2</node>
<node>3</node>
atd...
</nodeList>
Tyhle slozeny nestoji vetsinou za moc, neumoznuji dotazy (v databazich napr). Zbytecne jsou narocny na parsing a pracny na praci s nema. Takhle bys zavolal jen neajky ParseInt nebo ParseFloat nebo tak neco. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|