Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 17. září 2010, 22:04:03 Předmět: Statické osvětlení |
|
|
Jaké jsou všechny možné způsoby statického osvětlení v OpenGL? Ještě nejsem rozhodnutý, zda to počítat realtime per-pixel. Pokud ne, jsou nějaké jiné možnosti než lightmapy? Preferuji takové, ze kterých je co nejmenší bolení hlavy (které podle mě u lightmap být může a velké).
Pak ještě mě napadlo, že pro venkovní prostory a den by mohlo stačit jenom směrové světlo (slunce). V takovém případě by se daly zkombinovat lightmapy, ve kterých jsou pouze stíny (1-bitová barevná hloubka), s vertex lightingem. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 18. září 2010, 00:27:09 Předmět: Re: Statické osvětlení |
|
|
Scena je kompletne staticka? Ono hodne zalezi na povaze dat (ale tusim ze uz jsem to tady psal). Na rozsahly teren s mestem jsou vhodne jine techniky nez na malou omezenou scenu.
Obecne jsou ted nejvic "v kurzu" ambient occlusion fields. Jak ve world tak i ve screen space. Kazde ma sve pro a proti.
Napr. pripravovane Little Big Planet 2 uzasne kombinuje world space AO a lightmapy. ( http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-lbp2-tech-interview?page=2 ). Tohle by na velky teren neslo tam by bylo vhodnejsi zase screen space. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 19. září 2010, 12:01:00 Předmět: |
|
|
Jde mi o velké venkovní prostory, kde nejde až tak o detail (u kterého by mělo smysl AO). Přikláním se k něčemu, co by bylo založené na vertexech, ale bylo by to o něco lepší než phong. Přinejhorším by se dal použít i ten.
Další kapitolou jsou statické stíny. Tady taky nevím, zda by bylo lepší je uložit do textur (pak budou nevyhnutelně zubaté), nebo je taky ošéfovat pomocí vertexů. Bohužel u těch vertexů si nejsem moc jistý, jak to udělat (hlavně jsem neviděl nějaké praktické použití nebo z toho aspoň nebylo jasné, jak toho dosáhli).
Třetí problém je zastiňování dynamických objektů stíny světa (vzájemné zastiňování zatím neřeším). Napadly mě statické stencil stíny, ale ty už teď moc nefrčí, tak nevím, jak by to bylo s výkonem. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna