Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 14:36:36 Předmět: |
|
|
Jack M.A.X. napsal: |
Otázkou je, jestli třeba takových 100MB už není moc. |
Je to moc. Cokoliv co se bude spouštět déle než 30s je moc (download + loading).
Jak ti teď jistě došlo, nezáleží to ani tak na velikosti samotné hry (to nikoho nezajímá kromě chudáků s FUPem), ale spíš na tom, jakou předpokládáš, že mají tvý hráči rychlost připojení. A minimálně v ČR s moc velkým číslem počítat nemůžeš. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 16:00:40 Předmět: |
|
|
OMFG.
100 MB ? WTF !?! Co tam ma 100 MB ?
Napis tu zoznam top 5 veci, v poradi kolko zaberaju miesta.
Do 100 MB ide vopchat tak nenormalne kvantum rozumne skomprimovaneho contentu, ze by si do toho vopchal aj slusne velke 3D RPGcko s postavami, obrovskym svetom, mnozstvom environmentov a par hodinami hudby.
Ked tu pred cca 5 rokmi na CH este fungovali sutaze, tak som zosekal do 3 MB jeden zo starsich buildov svojho western RPGcka, a to tam bolo kvantum hudby, 4 postavy - kazda s 5 animaciami (pricom kazda bola keyframe, len inteligentne komprimovana), zhruba 50 3d objektov a kazdy s vlastnou texturou (vtedy som este texture atlas nemal implementovany) a zo 5 levelov.
A malo to 3 MB.
Tak sa necuduj, ze si klopkame na celo, ked pocujeme, ze sa ti nezda divne, ked potrebujes 100 MB.
Nejaky screenshot alebo video by z tych skyscraperov nebolo ? V robote to urcite instalovat nebudem a doma si uz po druhy krat s Unity komp prasit tiez nebudem. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jack M.A.X.
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 60
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 16:38:11 Předmět: |
|
|
Těch 100MB jsem nadhodil hodně s rezervou. Vycházím tak trochu z toho, že build tohoto dema má nějakých 16MB. Jsou tam dvě postavy, kolem 20 animací, pár objektů. Ty mají hi-res textury (1024*1024 - DTX1 cca 0,7MB ; 2048*2048 - DTX1 cca 2,1MB), zabírají nejvíc místa. Samozřejmě jsou zbytečně velké. Tady šlo spíš jen o otestování možností Unity.
To co dál plánuji, by nebyla klasická casual hra, takže 30s na načtení a spuštění nemusí být až tak podstatné. Je mi jasné, že nikdo nebude čekat u nápisu loading 5 minut. Nenačítalo by se to celé naráz. Rozdělilo by se to nějak na části, že hlavní menu by se načetlo během cca 5s. Teprve potom by došlo k načítaní hlavního obsahu. Než jsem se přestěhoval do Brna, byl jsem více méně na vesnici, měl jsem 4Mb/s. Ať mi nikdo netvrdí, že lidi ve městě mají net pod 10Mb/s
Edit: No dobrá, koukám na Steam Hardware & Software Survey nejvíc procent 35.67% má 2,048.0 Kbps |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 18:43:05 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
A minimálně v ČR s moc velkým číslem počítat nemůžeš. |
A co pak mají říkat v takovém UK, Itálii, Holandsku, ... pokud vím, tak v Evropě jsme co se týče penetrace i rychlostí spíš vepředu _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 19:06:03 Předmět: |
|
|
No vidis. 16 MB je uz kusok rozdiel oproti 100  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 20:23:10 Předmět: |
|
|
Jack M.A.X. napsal: |
To co dál plánuji, by nebyla klasická casual hra ... |
Věř, že co ty plánuješ je hráčům úplně ukradený.
Je tu prostě jisté myšlenkové paradigma "hra která je v prohlížeči musí běžet hned" a "na hru, která se stahuje a instaluje, na tu se dá počkat". To nemůžeš nijak změnit, ať už jsou tvé záměry jakékoliv.
16MB velikosti je velice relativní číslo, na nějakou komplexnější strategii nebo RPG je to málo, na FPS o rozloze 100m2 (tvé tech-demo) je to příliš. Pamatuj, že víc hráčů ztratíš dlouhým loadingem, než polovičním rozlišením (= čtvrtinovou plochou) textur.
Mem> v Holandsku jsem byl půl roku a v UK jen pár týdnů a rozhodně si nemyslím, že by na tom byli hůř. Samozřejmě, holandská vesnice má průměrně horší připojení než české město, ale běžná holandská vesnice má mnohem lepší netové připojení, než její česká sestřička (o obdobném počtu obyvatel, vzdálenosti k blízkému městu, vybavenosti etc.)
Naposledy upravil Hunter dne 2. listopad 2010, 23:43:15, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 2. listopad 2010, 23:36:03 Předmět: |
|
|
Brácha teď studuje semestr v Belgii a říká, že proti jejich internetu zlatý český vesnický O2 ADSL. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 08:42:35 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
a v UK jen pár týdnů a rozhodně si nemyslím, že by na tom byli hůř. |
Máš asi malý statistický vzorek. Kamarád žije v Londýně několik let (dělá pro firmu vyvíjející webové aplikace), takže má z vlastní i pracovní zkušenosti přehled, jak je to občas problém. Ve stejném duchu se nedávno v médiích vyjadřoval expremiér Fischer, že na zavedení pomalého netu čekají snad několik měsíců (a to je v novostavbách v docích za Canary Wharf)
V Holandsku jsem nebyl, takže zkušeností nemůžu sloužit, ale vycházím z přehledů co se objevují na Lupě, a snad si to vybavuju správně. Prostě většina lidí předpokládá, jak je na tom západ lépe než my, a přitom je to spíš naopak (to samé penetrace mobilů) _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 09:54:21 Předmět: |
|
|
anglii potvrzuju - kamoska ted ve Walesu cekala mesic na pripojeni totalne sunkoidniho internetu... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 10:38:27 Předmět: |
|
|
Myslím, že diskuze o tom, kde mají jak rychlej internet je naprosto nepodstatná.
Pokud chceme přispět něčím užitečným, napište, jak dlouho jste ochotni čekat na načtení hry v prohlížeči.
Já za sebe dávám 30 sekund. S tím, že to nebude menu a hned potom další pětiminutovej loading. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 10:51:56 Předmět: |
|
|
Já bych byl ochotný čekat na nahrání levelu cca 60s. Ani by mi nevadilo, kdyby se mu nacetlo za 5s a pak dalších 60s na level. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 12:08:39 Předmět: |
|
|
To je ten problém webová vs. standalone aplikace. Ta druhá si mi totiž může stahovat i půl hodiny, co si zajdu na jídlo, a pak si ji můžu pustit, kdy chci a kolikrát chci. Pokud jde o výhodu pokrýt webovou aplikací více různorodých počítačů a systémů, tak to v případě Unity neplatí - ten plugin jede jen na počítačích/systémech, kde jede i standalone verze. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 14:39:43 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
Pokud chceme přispět něčím užitečným, napište, jak dlouho jste ochotni čekat na načtení hry v prohlížeči. |
Na PC bych odmítl čekat víc než minutu na jakoukoliv hru... výjimku dělá denně SC2, kde při hraní 4v4 a účasti hráčů s pomalými PC se tomu ty loadovací časy blíží, nehledě na čas při hledání soupeřů (Kdyby aspoň Blizzard umožnil v tu dobu chat, místo toho jen můžeme sledovat progress bary a nechávat se v týmu pomlouvat na skypu od flashe )
Takže záleželo by spíš na té hře a co by po tu dobu nabídla. Pokud to bude singlovka, tak v průběhu loadování zobrazovat aspoň nějaký tutoriál/fun facts, nebo umožňovat něco spravovat (inventář, prohlížet mapu, zápisky) apod., u multiplayeru podle mě lidi vyčkají i dýl, zvlášť když budou mít možnost chatu. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 14:51:10 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
16MB velikosti je velice relativní číslo, na nějakou komplexnější strategii nebo RPG je to málo, na FPS o rozloze 100m2 (tvé tech-demo) je to příliš. |
Rozhodne nesuhlasim. Ja som do 3 MB napchal akcne 3D RPG s viacerymi animovanymi postavami. Malo to len 1 prostredie, ale pri tom stupni kompresie, co som pouzival, by dalsie prostredia vydali tak na 1 MB, prinajhorsom 2. Povedzme by tam boli dalsich 8 enemies a to sme stale este pod 10 MB.
Ked som neskor spravil texture atlas, tak pri rozumnom stupni JPG kompresie zaberal 0.8 MB a to som tam mal odhadom tak 50 materialov. Cize aj dalsie 3 prostredia by zabrali len 2.5 MB.
O strategii uz ani nehovorim, to su staticke 3d meshe s low-res kontrastnymi texturami, aby dobre vyzerali z vysky (+ nejaka proceduralna detail textura na blizko), to zabera uplne minimum miesta.
Samozrejme, pokial to dotycny neloaduje z nejakeho dementneho XML/ASE/TXT suboru, ktory je v pohode aj 100-nasobne vacsi.
Hracom, ktori chcu full-res textury (po zahrani dema, ked je jasne ze ich to bavi) je stale mozne dat link na download textur v plnom rozliseni a min. stupni kompresie. Na zaciatok ich ale nemozno odstrasit minutovym loadingom, na to sa kazdy vykasle... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 3. listopad 2010, 16:12:26 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Hunter napsal: |
16MB velikosti je velice relativní číslo, na nějakou komplexnější strategii nebo RPG je to málo, na FPS o rozloze 100m2 (tvé tech-demo) je to příliš. |
Rozhodne nesuhlasim. |
To se mi líbí, jak umíš principiálně nesouhlasit s čímkoliv a přitom nic z toho co jsi napsal se nevylučuje s tím, co jsem napsal já
To už je nesouhlas jako životní program. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|