.[ ČeskéHry.cz ].
iPad - SDK / HW / APIs / Market / Licensing / ...
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 2. únor 2011, 01:15:22    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Osobne by som len veeeelmi tazko prezival fakt, ze som kupil McIntosha Very Happy

Nápodobně. Twisted Evil
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 2. únor 2011, 01:18:15    Předmět: Re: iPad - SDK / HW / APIs / Market / Licensing / ... Odpovědět s citátem

Flash napsal:
Pokud se bavime o standardni licensi iOS developera, tak ta stoji 100 dolaru na rok. Soucasti je hlavne moznost submitu aplikace na AppStore, deploy buildu primo do iOS zarizeni a pristup k betam SDK a FW.
Bez techto tri veci je SDK dostupne i zdarma. Takze na vyzkouseni s tim, ze si to testnes pouze v emulatoru.

No, ja som povodne myslel, ze sa da zaobstarat aj pure C++ SDK / kit - nieco ako na XBOX.
Ale kedze uz bolo spomenute, ze kludne mozem mat vacsinu kodu pod C++, tak to vlastne ani netreba.
I ked, kebyze to bolo tak okolo $1000, to by som kludne dal za to, nech sa nedrbem s nicim inym, nez C++. Zrejme ale ani nemaju C++ binding. Kolega nieco spominal, ze tam su v SDKcku obrovske kusy kodu, este 15 rokov stare - zjavne sa s tym nechceli drbat.
Flash napsal:

Dalsi zajimavou veci z hlediska top grafiky je urcite Rage od ID. Opet je verze pro iPhone i iPad s tim, ze dokonce na iPhone jsou verze dve. Graficky je to rozhodne povedne. Hratelnost taky docela dobra: http://www.youtube.com/watch?v=CHF5a-bb3u0

Sprvu som nechapal, ako mohlo GMA500 rozchodit UT99 (podla Ladisa), ale po tomto videu je zjavne, ze ten fillrate nie je len papierovy, ale fakt realny. Klobuk dole. Toto by kludne mohla byt platforma aj pre moje mensie 3d hry...

Pochybujem, ze pri Objective-C budem infarktovat tolko, ako pri prepise enginu do C#...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 2. únor 2011, 08:57:14    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:

Cize, ked to dobre chapem, tak objective-C pouzijem len na systemove zalezitosti (+-wrapper na svoj C++ kod), vsetok DX kod prepisem do OpenGL a mam to ?


Uz to tu asi zaznelo, ale ano. Prekladac v XCode funguje tak, ze muzes (v ramci rozumnych mezi) libovolne michat ObjC s C/C++, prakticky to je normalni prekladac C++ s rozsirenima pro ObjC. Ty rozumne moznosti znamenaji, ze napr. nemuzes dedit C++ tridy od ObjC objektu a naopak (ale pro nove tridy muzes pouzit co chces). Pokud jde o hnusnost, tak oba jazyky jsou mimoradne hnusne, takze pouzitim jednoho nebo druheho si moc nepomuzes.

S tim wrapperem to je tak, ze v ObjC napises kod pro interakci se systemem (vytvoreni okna, zpracovani eventu, ...), ale celou hru (vcetne rendereru nad OpenGL) muzes napsat v C/C++.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: 2. únor 2011, 09:10:40    Předmět: Odpovědět s citátem

hej aj C++ triede mozes volat ObjC kod a napoak v ObjC trede C++ kod. este je tam problem v tom ze sa do ObjC triedy nemoze dat premenna ktora nema defaultny konstruktor (teda moze ale vypise len warning ze nevola konstruktor) a potom nie je mozne pouzit triedu s virtualnymi funkciami. zase problem s konstruktorom ktory sa nezavola a neinicializuje vtable. takze pre istotu pouzivat len pointre na C++ triedy.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 2. únor 2011, 11:09:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
Ten Airplay SDK jsem zkousel asi pred 3/4 rokem, prekvapive dobre to fungovalo i pro WM (3D pres SW rasterizer), o portech na iPhone/iPad jsem se myslim bavil i s flashem (kvuli deploy se tam musi vkladat klic), ale nevim, zda se na to pak jeste divali. Kazdopadne ted na to chci zkusit mrknout znova v souvislosti s Androidem a porovnat pak taky efektivitu blitovani vuci Jave (ted uz i s kompilaci DalvikVM na 2.2)


Na Airplay se mi libi, ze to porad vylepsuji. V jedne z poslednich verzi umoznili lepsi propojitelnost s "normalnim" kodem. Treba na Android uz si muzes napsat cast v jave a cast v airplayi.
Sam si ted nejsem jisty, jestli je k tomu apple nakonec potreba nebo ne. Domnivam se, ze uz ne. Nebo leda pro vysledny distribucni balicek. Behem testovani urcite ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. březen 2011, 19:59:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Pre zaujimavost - nahodou som nasiel davnejsie tento link na benchmark iPad2:

http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gpu-performance-explored-powervr-sgx543mp2-benchmarked

Podla toho to musi rozchodit ~20M tris/s, co je uz hodne slusny throughput - cize na frame nieco okolo 300k - 500k tris. To uz by mohlo kludne konkurovat aj beznym hram na X-ku / PS-ku (+- postprocessing, lebo bandwidth to ma sice o dost vyssiu ako jednotka, ale este je to daleko k X-ku) ?


Kedze ten AirPlay fici aj pod Windowsom - akym sposobom sa tam emuluje 3D graficky vykon ? Alebo ten ide na plne gule, podla toho aku mam kartu ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jack M.A.X.



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 25. březen 2011, 08:28:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Kolik dní tak v průměru trvá, než Apple schválí aplikaci?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 25. březen 2011, 10:13:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Driv Apple uvadel, ze 95 procent aplikaci schvali do 14 dnu. Ted uvadi statistiku jinak. Aktualni udaje jsou:
citace:
Percentage of iOS submissions reviewed within the last 7 days

75% - New Apps

91% - App Updates

Last Updated: March 3, 2011


Vic toho neuvadi. Pravda je takova, ze pokud aplikace nema nejakou vadu nebo neco co se Applu nelibi, tak to jde celkem rychle a do toho tydne ci dvou to schvali.

Pokud neco ale neni v poradku, tak bud to hned zamitnou, ale nekdy napisi, ze to budou vic testovat a nekdy nenapisi nic a tahne se to.

Taky je docela blby vydavat novou aplikaci, kdyz vychazi novy iPhone (cerven), iPod Touch (zari) a ted uz asi i iPad. Protoze vetsinou s tim vychazi i novy iOS FW. Takze jednak obvykle se zvedne vlna novych submitu aplikaci pro nove zarizeni, druhak plno vyvojaru vydava update pro novy FW a tretak se v Applu lehce zaseknou tyhle schvalovaci procesy kvuli prechodu na novy FW (nekdy i napisou, ze uplne zastavuji schvalovaci process treba na tyden).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 25. březen 2011, 19:47:29    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:

Kedze ten AirPlay fici aj pod Windowsom - akym sposobom sa tam emuluje 3D graficky vykon? Alebo ten ide na plne gule, podla toho aku mam kartu?


Myslim, ze jede "jen" pod Windowsem.

Ale ano, jede to na plny kule. Vykon se (pokud vim) ani emulovat neda. Ani iphone emulator v XCode ti nerekne, jak rychle neco pobezi primo na zarizeni.
Krome toho - jake zarizeni by to melo emulovat? Iphone, Android, symbian? Hlavni ucel Airplaye je jeden kod pro ruzne OS.

At uz pouzivas Airplay nebo xcode, stejne se nikdy nemuzes vyhnout testovani primo na zarizeni.

Pokud chces delat jen na iOS, asi je stejne lepsi koupit si nejaky starsi apple, naprogramovat to v cistem C/C++ (klidne na linux/windows) a pak to jen wrapnout do iOS aplikace.

Objective-C je stejne jako C++ jen objektova nadstavba nad C. Akorat je oproti C++ mnohem ukecanejsi a ma mene moznosti. Naproti tomu je tak jednoducha, ze se v tom krasne naucis programovat za 2 dny a zakladni knihovny budes znat za dalsi 3 dny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. březen 2011, 14:11:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Uz som sa zlakol, ze si dali tu pracu s emulaciou HW na rozfragmentovanom PC segmente Very Happy

Co je len dobre, lebo iPad si kupim najskor koncom tohto roka - teraz portim engine a hry do XNA, takze by ma to len zbytocne rozrusilo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 28. březen 2011, 19:47:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaké hry?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. březen 2011, 20:31:39    Předmět: Odpovědět s citátem

No - stare veci - co som kodil ~5 rokov dozadu.

Primarne to western akcne RPGcko, ktore doznalo velkych zmien, hlavne ohladom polishingu - minule ma chytila sajba v oktobri a zoznam fixov a vylepseni sa rozsiril asi tak o 50 poloziek za 3 tyzdne Smile
Nieco podobne som spravil aj pred rokom a aj pred dvoma - cize teraz som s tym viacmenej spokojny, aj ked fixujem veci, co napr. ani profesionalne AAA RPG hry neriesia, ale kedze mam cas a chut, tak preco nie Smile

Ale ked uz budem mat zaklad enginu, tak gameplay z inych hier nebude taky velky problem portnut - to je cisty C++ kod, toho vie clovek portnut tisice riadkov za den.

Tiez rozmyslam o tom, dotiahnut do konca Incubation-style turn-based gameplay, co uz mam v slusnom stadiu rozrobenosti - predsa len takych hier dnes vela nie je - len to je prilis hardcore hra.


Stale tiez spekulujem, co s tym podmorskym environmentom - na mobile by z toho prd bolo vidno - ale na takom iPade si to viem predstavit bezat a vykon uz tam je....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 28. březen 2011, 23:27:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Už se mi nechce přemýšlet, takže se jen ujistím, tu hru jsi ještě vůbec nevydal? A bude to free, nebo jak?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. březen 2011, 23:58:17    Předmět: Odpovědět s citátem

No vydat som ju vydal - cca 5 rokov dozadu - cez jedneho US budget publishera.
Ale prirodzene nie v sucasnej forme, so vsetkymi vylepseniami.

Aj ked, je otazka kolko sa toho strati kvoli inej ovladacej scheme - mys je mys a touchpad je touchpad - to sa bude rozhodne hrat inak - predpokladam, ze levely sa budu musiet zmenit (min. vo verzii pre WP7 / iPad).


Free to rozhodne nebude Very Happy
Kedze za art assety som uz zaplatil a kod je moj, delit sa budem musiet len so sebou, a to uz sa nejako dohodnem Laughing


Ked cas/praca/rodina dovoli, tak to stihnem este do uzavierky Dream.Build.Play o 10 tyzdnov Razz

Dovtedy iPad pocka. Silne pochybujem, ze tam tento rok vyjde 10 RPGciek v zrovnatelnej kvalite.

Plus, kedze matersku firmu kupila cca pred rokom Nokia a momentalne tu dochadza k reorgu,a vsade sa sklonuje WP7, tak to zrejme bude mat pre mna vyhodu aj v praci - kedze tam budem jediny, co nieco 3d spravil pod najnovsou target platformou Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 29. březen 2011, 07:43:19    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Co je len dobre, lebo iPad si kupim najskor koncom tohto roka - teraz portim engine a hry do XNA, takze by ma to len zbytocne rozrusilo Smile

Jinymi slovy, prepisujes komplet vsechen kod z C++ do C#? A to myslis, ze se vyplati? V tomhle se mi jevi iOS jako mnohem schudnejsi varianta. Osobne nic prepisovat nehodlam, a dokud WP7 neumozni vyvoj v nativnim kodu, je to pro me mrtva platforma.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna