Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 25. únor 2011, 12:23:02 Předmět: OpenGL |
|
|
Chtěl jsem se začít naučit programovat v opengl podle http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php ale, stáhl jsem si visual c++ a když zapnu nějaký stáhlý projekt z nehe, tak mi to napíše že je projekt starý, a pak vždy napíše chybu ? Nezapomněl jsem na něco ? Mám si ještě něco nainstalovat ? _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 25. únor 2011, 13:23:20 Předmět: |
|
|
Ne, je to v pořádku, ty projekty jsou skutečně staré a nikdo by se z nich dneska OpenGL učit neměl . Jinak tu chybu tam píše, kdybys to mermomocí chtěl zkompilovat (nemůže najít glaux.h). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. únor 2011, 13:35:46 Předmět: |
|
|
Odporucam si najst uplne iny zdroj a rovno zacat s OpenGL 3.
Je rok 2011 a OpenGL 1-2 je dnes tak maximalne v mobiloch, kazdopadne fixed pipeline uz vyhodili uplne (OpenGL ES 2.0 z roku 2007, furt platna)  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 25. únor 2011, 13:35:56 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Ne, je to v pořádku, ty projekty jsou skutečně staré a nikdo by se z nich dneska OpenGL učit neměl |
Nějak se začít ale musí. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 25. únor 2011, 13:38:55 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Je rok 2011 a OpenGL 1-2 je dnes tak maximalne v mobiloch, kazdopadne fixed pipeline uz vyhodili uplne (OpenGL ES 2.0 z roku 2007, furt platna)  |
V mobilech není OpenGL, ale OpenGL ES, to je rozdíl. GL4/Compatibility furt má fixed pipeline. GL2 je na shadery dostačující pro většinu lidí. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. únor 2011, 13:47:15 Předmět: |
|
|
http://www.opengl.org/wiki/Tutorial:_OpenGL_3.1_The_First_Triangle_%28C%2B%2B/Win%29?
Ano, ale dobre vies, ako to myslim. Sam pcham vsade fixedfunc veci z lenivosti a bol by som len rad, keby mi to to API vobec nedovolilo, lebo som prasa Mozme sa hadat, ci sa este oplati GL2 alebo uz rovno GL3/4, ale dolezitejsie je, ze tie NeHe tutorialy su (uz dnes) naprd. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 25. únor 2011, 13:59:11 Předmět: |
|
|
Nevím, já bych s klidem začal na OpenGL < 3. Pro začátečníka může být být OpenGL 3 zbytečně složité a odradit, viz uvedený příklad s trojúhelníkem. Oproti SDL verzi nehe tutoriálu je to mnohem složitější.
Jasně, bude kreslit způsobem, jakým se to už nedělá, ale pro 2D hry, nebo i 3D, které s tím bude ještě dlouho tvořit, to bude zcela dostatečné. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 25. únor 2011, 14:06:10 Předmět: |
|
|
Nějaký návod, na 3d prostor a pohyb v něm (nehe. 10tý tutoriál)?
A co si mám tedy stáhnou abych mohl začít programovat OpenGL 3 ? _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 25. únor 2011, 14:21:15 Předmět: |
|
|
U toho OpenGL 3 může být problém, pokud chce zacílit svou hrou i počítače s grafikama Intel (je jich většina), případně jestli na takovém počítači vyvíjí. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. únor 2011, 14:27:23 Předmět: |
|
|
Predpokladajme, ze ma normalny komp, tj nie intel grafiku
Postaci ti Visual Studio Express, pripadne Code::Blocks (+vhodny kompilator, napr. GCC) alebo cokolvek ine (pozri thread vedla).
Potom napriklad GLEW alebo GLEE na pohodlne, automatizovane inicializacie. No a to je asi tak vsetko. Zabudol som na nieco? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. únor 2011, 14:34:43 Předmět: |
|
|
Na NeHe mě vždycky nejvíc štval ten prasácký způsob, jak to psali. V jednom souboru mixovat deklarace struktur, inicializaci okna (která se dnes stejně dělá až po ) až po renderování fontů je prostě blbost.
V fixed pipeline processing bych fakt problém neviděl, je pravda, že pro programování skutečných her a ne nějakých dem na učení je dobré psát věci co nejrychlejší a nejkontrolovanější, takže VBO s glDrawArrays/Elements + shadery, ale začátečník je rád, když bude tušit transformace a že existují nějaké vertexy a VBO a podobné opravdu nebude potřebovat.
MartinSýr> Nějaký PODROBNÝ popis té chyby by nebyl? Je to chyba při kompilaci, linkování nebo běhu programu? Co log překladače? Z popisu
citace: |
když zapnu nějaký stáhlý projekt z nehe, tak mi to napíše že je projekt starý, a pak vždy napíše chybu |
je možno zjistit chybu možná za pomoci křišťálové koule... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 25. únor 2011, 15:14:57 Předmět: |
|
|
Chyba se objeví když se snažím načíst projekt.
Dám file>open>project/solution
vyberu lesson 10 a zeptá se to
kód: |
The project 'C:\Documents and Settings\martinek\Dokumenty\Lesson10\Lesson10.dsp' must be converted to the current Visual C++ project format. After it has been converted, you will not be able to edit this project in previous versions of Visual Studio.
Convert and open this project? |
Já dám ano, a nic se nestane  _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 25. únor 2011, 15:18:22 Předmět: |
|
|
Jak nic se nestane, projekt je zkonvertován a ty si v solution exploreru můžeš otevřít zdroják, jaký chceš, případně projekt zkompilovat a spustit . Já mám naštěstí v práci dostatek času si to stáhnout a podívat se, takže ti popisuju přesně, co jsem tam viděl já dneska. Pak následuje ta chyba s glaux.h, když dáš zkompilovat.
pcmaster napsal: |
Predpokladajme, ze ma normalny komp, tj nie intel grafiku  |
Pokud definuju normální jako většina, tak tam je Intel grafika (naposled asi 52 % všech prodaných počítačů). Člověk už musí mít určité počítačové znalosti, aby věděl, že když tam chce hrát hry nebo dělat s 3D grafikou, tak musí vybrat počítač s grafikou (tj. ne Intel). _________________ Award-winning game developer
Naposledy upravil Ladis dne 25. únor 2011, 15:23:55, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. únor 2011, 15:18:37 Předmět: |
|
|
Co nic? Vsak ti to minimalne musi zobrazit zaznam o konverzii a v nom vycet uspesnych a neuspesnych akcii s detailami. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|