Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 25. březen 2011, 21:33:34 Předmět: Rada |
|
|
Dobry den.
asi pred 2 tydny jsem se zacal ucit PHP a MySQL. Rozhodl jsem se ze udelam svoji Browser hru (neco jako je gladiatus). Myslite ze to ma cenu a ze je to vhodne pro takovyto zacatek?
Dekuji predem za odpoved
MiVal |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. březen 2011, 22:51:56 Předmět: |
|
|
Ne. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 25. březen 2011, 23:02:44 Předmět: |
|
|
Jako zacatek to rozhodne vhodne neni. Tu hru sice neznam, ale po rychlem vygoogleni je to asi ta nejhorsi volba.
Musis jit prirozenym vyvojem. Predstav si, ze jsi batole a zacinas se ucit chodit. Asi neni nejlepsi volba jako prvni zacit trenovat na maraton. V tomhle pripade to v podstate ani nejde. Ubehnuti maratonu bude tvuj ultimatni cil za mnoho let. Ted si musis dat cil udelat prvni krok, pak par kroku, pak nekam dojit, pak se zacit ucit behat, pak dlouhe trate atd....
To same u vyvoje. Tvuj prvni krok by melo byt zacit se to ucit, coz uz jsi udelal a prvni cil udelat neco mensiho, jako funkcni celek. To je idealni. Protoze kdyz to dokoncis, tak ti to da dobrej pocit a chut delat neco dal. Kdyz si das cil delat nejakou obsahlou online webovku, tak te to driv nez bude neco hmatatelneho hotove prestane bavit a skoncis s tim a nebudes dal delat uz nic. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Witiko

Založen: 05. 06. 2009 Příspěvky: 20
|
Zaslal: 26. březen 2011, 13:58:54 Předmět: |
|
|
Flash napsal: |
tak te to driv nez bude neco hmatatelneho hotove prestane bavit a skoncis s tim a nebudes dal delat uz nic. |
Všeobecně ano, i když se najdou i lidé s ocelovou vůlí, kteří dokážou chození po čtyřech přeskočit a začít rovnou chodit. Ale to jsou vyjímeční jedinci.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 26. březen 2011, 14:51:50 Předmět: |
|
|
Mival> To je na tobě.
1) Můžeš se do toho pustit hned bez jakýchkoliv znalostí a učit se za chodu. Spousta dnes slavných serverů vznikla právě tak. Pravdou ale je, že si většina tvůrců spíše vyláme zuby.
2) Nebo začneš nejprve studovat technologie a učit se programovat. Někoho holt baví víc čtení tutoriálů bez konkrétního cíle. A technologií je moc, některé zanikají a jiné se zase neustále vyvíjejí a mění, takže to chce držet krok, až jednoho dne můžeš zjistit, že umíš skvěle programovat, ale že už jsi dávno ztratil nadšení a chuť dělat nějakou hru
---
Já před deseti lety dělal na browser hře Age of Expansion (již dávno nefunguje, ale nostalgická verze je stále k vidění: http://aoex.eu a začínali jsme bez jakýchkoliv znalostí internetu a všeho kolem - měli jsme jen nápad jak to bude fungovat a Turbo Pascal na úrovni střední školy a nula peněz.
Vše jsme se naučili až za chodu. Sice už tehdy nějaká dokumentace byla, ale i tak většina věcí probíhala pokus-omyl metodou, od HTML přes Apache po databáze, samozřejmě se to mockrát předělávalo kvůli špatným návrhům, security dírám atd., 2 roky trvalo ke spuštění hry a pak ještě asi 3 roky probíhal vývoj už za běhu.
Tou dobou vznikaly i další browser hry (Reddragon2, Duneonline, DarkElf, Melinor.. nebo i diskusní servery typu hofyland a nyx). Tvůrci spolu vzájemně komunikovali, takže vím, že za každým tímto serverem stál většinou jednotlivec bez znalostí, který se učil za běhu a vypracoval se souběžně se svým projektem.
Dnešní situace je samozřejmě jiná. Máš to jednodušší v dostupnosti technologií, server už dokáže naprogramovat kde kdo a hosting se také pořídí za levno. Mnohonásobně složitější je ale přijít s něčím novým, co by přilákalo a udrželo lidi. Tehdy to šlo i bez marketingu, neboť trh nebyl přesycen podobnými projekty a nápady nebyly vyčerpané  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 26. březen 2011, 15:59:48 Předmět: |
|
|
Učení se za chodu funguje náhodou dost dobře, já už to ani jinak nedělám.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 26. březen 2011, 21:51:28 Předmět: |
|
|
Potvrzuji, všechna má 3 programátorská zaměstnání na tom byly založené, stejně tak většina mých her . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 26. březen 2011, 22:28:29 Předmět: |
|
|
Ucit se za chodu a rict si, ze prvni vec co udelam, v necem co sem se zacal ucit vcera, bude obri online webovy rpg, jsou trosku dve rozdilne veci.
Prosimte Ladisi to me rekni, kolik velkych her jsi jako udelal? Pokud si pamatuju, tak tvoje hry byly vetsinou male projekty.
Takze obzvlast kdyz zacina, tak jit hned do neceho velkeho je s nejvetsi pravdepodobnosti cesta toho po par mesicich nechat. Naopak dat si jako prvni projekt neco, co za tech par mesicu dokoncim, je urcite lepsi reseni. Az to dodelas, das to kamosum nebo na net. Dostanes hned zpetnou vazbu a bude te to proste vic bavit, kdyz budes videt ze neco zvladnes udelat. Klidne to muze byt zaklad, ktery potom rozvedes dal. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 26. březen 2011, 22:51:27 Předmět: |
|
|
Většina free projektů tak ale vzniká (kdo by kodoval zadarmo něco, co už umí?). Pokud toho nechá po pár měsících, tak je to problém s motivací, která může být ale s jednodušším projektem o dost dřív v prdeli.
Někdo třeba nemá vůbec zájem programovat nic jinýho kromě online RPG. Takový projekt je pak jedinou šancí, jak se člověk něco naučí.
Pokud vidina skvělýho obřího online webovýho RPG živí motivaci a chuť na tom dělat, tak říkám: Do toho! Nenech se odradit! A hodně zdaru! _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 26. březen 2011, 23:09:23 Předmět: |
|
|
Vetsinu free projektu (alespon tech u kterych mam nejaky prehled o tom, kdo je delal, coz i tak je dost) delaji lidi, co uz neco udelali. I klidne par malych blbosti a tento jejich "free projekt" je jejich prvni vetsi projekt, kterym se treba i poprve verejne prezentuji, presto ale uz neco udelali.
Pokud ale z nuly (pred 14 dnama sem se rozhod ucit se kodit) hned autor jde na online webovy RPG ci jakykoli jiny zanr ci typ hry podobneho rozsahu, tak se projekt nedokonci a od daneho autora jsem uz nikdy nic dalsiho nevidel.... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 27. březen 2011, 10:28:56 Předmět: |
|
|
Tezko rict, zalezi i na tom, co clovek delal predtim. Tady vime jen, ze se 2 tydny uci PHP a MySQL. Treba predtim delal 10let hry v C/C++
Pokud to neni ten pripad, tak rozhodne doporucuji zacit s jednodussim projektem typu webovy obchod nebo blogovaci system - neco, na cem si osaha ruzne prohlizece, CSS, Javascript apod. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 27. březen 2011, 15:30:11 Předmět: |
|
|
Anebo klidně začít webovou hru, ale udělat to tak, aby byla hratelná už od začátku. tj. vymyslet nějaký princip, na jehož vyjádření stačí 3 PHP skriptíky a hotové to bude za 2 týdny. A k tomu potom přidávat další kusy.
Beztak se takhle vyvíjí všechno  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 27. březen 2011, 16:07:42 Předmět: |
|
|
Asi nejvíc souhlasím s Quiarkem. Já obdobnou hru znám a hraji Shake & Fidget a nepřijde mi zas tak složítá. Rozuměj, že v jednodušší verzi s horší grafikou si to dokáži představit jako první projekt. Jen malé upozornění, tato hra a i Gladiatus tuším, jsou dělané ve Flashi, ne v PHP.
Takže když budeš vyvíjet formou prototypování (tedy co nejdříve uděláš funkční celek, přestože bude mít minimum fcí), tak to můžeš dodělat a je to vhodný projekt.
Jen nesmíš chtít od začátku stovky soupeřů, tisíce předmětů apod. Nejdřív třeba žádné předměty, nemožnost útočit na jiné lidské hráče, jen na neutrální, pár atributů. A postupně to celé rozšiřovat, přidávat nové možnosti.
Držím palce _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 27. březen 2011, 17:53:49 Předmět: |
|
|
sulthan napsal: |
Tezko rict, zalezi i na tom, co clovek delal predtim. Tady vime jen, ze se 2 tydny uci PHP a MySQL. Treba predtim delal 10let hry v C/C++
Pokud to neni ten pripad, tak rozhodne doporucuji zacit s jednodussim projektem typu webovy obchod nebo blogovaci system - neco, na cem si osaha ruzne prohlizece, CSS, Javascript apod. |
Tak to nemam je mi 13, leda ze bych ve 3 umel C++ . Ale nejakou chvili asi pul roku jsem delal VB. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mival
Založen: 28. 08. 2010 Příspěvky: 85
|
Zaslal: 27. březen 2011, 19:55:32 Předmět: |
|
|
Tak jsem se rozhodl to udelat, toto je obrazek jak si to predstavuji. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|