Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 20. duben 2011, 14:18:22 Předmět: Hry v c++ |
|
|
Asi před 3měsíci jsem se začal učit c++, dosud jen konzolově. Ale chtěl bych začít dělat hry, ale nevím jak a co k tomu potřebuji. Pracuji v Code:Block. Tak se tedy ptám, jestli neznáte nějaký dobrý český návod jak začít vytvářet hry v c++ (Prosím, ne návody na hry v consoli) _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 20. duben 2011, 21:12:16 Předmět: |
|
|
No pokud to s vývojem her a programováním obecně myslíš vážně, přeorientuj se na anglický zdroje. Na českém webu jsou zdroje dost limitované.
Jinak by chtělo specifikovat tutoriál na co vlastně hledáš. Hra je široký pojem. Zda to má být 2D, 3D, jaké prostředí, Win only nebo multiplatformní apod. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 21. duben 2011, 00:43:04 Předmět: |
|
|
Pokial primarne ti nejde o to, sa zamestnat v hernom biznise, tak zabudni na C++. Pise sa r.2011.
Usetris si abnormalne kvantum casu, nervov a zdravia ak prejdes rovno na C#/XNA kombo.
Dokumentacia, tutorialy, example su na takej urovni, ze len treba trosku chciet a zaciatok je asi tak 10krat jednoduchsi oproti C++/OGL
A ako bonus dostanes rovno 3 platformy (PC, XBOX, WP7), pricom jeden kod moze pomocou $ifdef riesit naraz vsetky 3 platformy.
Pokial v C#/XNA spravis nieco poriadne, tak pripadny zamestnavatel kludne prehliadne to, ze si to nerobil v C++...
V dnesnej dobe sa masochisticky trapit so zbesilym hladanim zbludilych pointerov (inak len malokto sa prinuti defenzivne kodit uz od zaciatku) a sifrovanim DX error codes je fakt na hlavu.
Musel by si byt extremne determinovany, aby si sa cez to vsetko prekusol. Otazka je, preco ? Postup bude v XNA podstatne rychlejsi a to ta bude este viac motivovat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 21. duben 2011, 08:31:18 Předmět: |
|
|
No je pravda že C#/XNA je určitě jednodušší na vývoj čehokoliv. Ale zase znalost C++ je určitě do budoucna výhoda, minimálně se naučíš jak to vlastně funguje. A pochybuju, že C++ někdy v blízké době skončí (což ostatně C# asi taky ne)
Osobně dělám v C# a teď i v C++ a C++ mi přijde na psaní grafiky lepší a přehlednější než C#. Celkově mi C++ přijde přehlednější.. hned se pozná co je jak alokované, člověk se po sobě naučí uklízet alokovaný bordel , lze zobrazit ASM kod apod.
Jinak mi nepřijde C++ že by bylo nějaké nervní. Když člověk neprogramuje jako prase, tak mi přijde, že se ten kód dá relativně dobře uhlídat (dokonce i s použitím asm kodu). A memory leaky také, jasně pár jich vždycky zbude, ale to už se s pomocí nějakého nástroje dohledá. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 21. duben 2011, 14:08:51 Předmět: |
|
|
Ja samozrejme suhlasim s tym, ze ked uz mas nieco v C++ odkodene, tak je to jednoduchsie a prehladnejsie ako C#/XNA kombo.
Ja teraz portim svoje hry do XNA a v kuse nadavam, lebo vsetko podstatne (pre vykon) je tam schovane a pre asi tisic dalsich dovodov, ktore casom, az clovek pochopi co a jak, tak sa tomu jednoducho vyhne.
Len na uplny zaciatok, ked sa clovek este len uci, sa v XNA kvoli C# zaseknes asi tak 10 krat menej.
To je cele, ja inak tiez budem do konca zivota zastavat kombo C++/DX a robit v nom. Ale ak by som zacinal teraz, tak by som sa mu vyhol... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 21. duben 2011, 14:43:06 Předmět: |
|
|
No spíš ze zkušeností a lenosti mého okolí... jakmile se naučili dělat v Javě (C#), tak přechod k C++ je pro ně nemyslitelný (to nemá garbage colector !, to je pro blázny, hlavně to napsat rychle a hotovo...) Takže spíš obava, aby MartinKase nedopadl podobně  _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 21. duben 2011, 15:24:03 Předmět: |
|
|
No skor zo skusenosti a lenivosti mojho okolia... akonahle sa naucili robit v C++ (Pascale, C, ...), tak prechod k ASM je pre nich nemyslitelny! Takze skor obava, aby ste vsetci nedopadli takto
Tym myslim to, a vsetci budu urcite suhlasit, ze je KUREVSKY dolezite mat aspon predstavu o tom, co sa deje "pod kapotou" a hlavne byt ochotny to v pripade nutnosti zistovat a zistit. A to plati nielen pre vztah od manazovaneho k nemanazovanemu, ale vseobecne od vyssieho k nizsiemu.
Budeme sa opakovat, ale nijaka firma nechce C#/PHP/Python[/Dopln vhodny "vysoky jazyk"] kodera, ktory netusi, ako dany algoritmus ci postup funguje "lebo je tam uz predsa naimplementovany, tak sa to snad nebudem ucit!" A zaroven ta ista firma nebude chciet cloveka, ktory je sice naskillovany v nejakej "low" technologii ale nie je schopny ci ochotny pouzivat hotove veci a bude sa vsemozne snazit zabijat cas vymyslanim hotoveho. Trochu protichodne, ze? Ano!  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 21. duben 2011, 16:37:39 Předmět: |
|
|
Nemyslim, ze prechod z C# do C++ by nebol nejaky brutalny. Urcite nie tak brutalny, ako prechod z nicoho do C++.
Druha vec je, ci sa to dotycnemu bude chciet
Netvrdim, ze nie mozne sa tym problemom vyhnut, ale to su vsetko teoreticke dristy, ktore aj tak v praxi nefunguju - staci si pozriet, na com sa vacsina ludi zasekne - nevedia najst preco im to crashuje (kvoli pointeru) a vykaslu sa potom na vsetko.
A IT firiem je kopec a aj urovni, ktore vyzaduju - takze kazdy si vie najst miesto, kde zapasuje svojimi schopnostami  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 21. duben 2011, 17:35:20 Předmět: |
|
|
Jop.. bez algoritmu to nejde.. neumíš algoritmy, jazyk tě nezachrání... _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 21. duben 2011, 17:40:54 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Budeme sa opakovat, ale nijaka firma nechce C#/PHP/Python[/Dopln vhodny "vysoky jazyk"] kodera, ktory netusi, ako dany algoritmus ci postup funguje "lebo je tam uz predsa naimplementovany, tak sa to snad nebudem ucit!" |
To vis, ze takoveho cloveka rada firem rada vezme. Napriklad proto, ze ho budou prijimat (a ze tam pracuji z 99%) lidi, co o programovani vedi asi tak stejne, pripadne jeste min . A jako hlavni meritko kvality budou posuzovat to, jestli umi nabastlit v PHP deset webu za tyden... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 21. duben 2011, 18:12:44 Předmět: |
|
|
No.. když to tak vezmeš... co vidím lidi okolo sebe a to jak jich 80% programuje, tak je to styl :
citace: |
C#/PHP/Python[/Dopln vhodny "vysoky jazyk"] kodera, ktory netusi, ako dany algoritmus ci postup funguje "lebo je tam uz predsa naimplementovany, tak sa to snad nebudem ucit!" |
A pochybuju, že budou nezaměstnaní
[/code] _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 22. duben 2011, 06:09:45 Předmět: |
|
|
STOP FLAME!
prosim nerozjizdejte dalsi flame o C++ vs. C# - to opravdu neni smyslem tohoto fora |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 22. duben 2011, 06:13:02 Předmět: |
|
|
Zatím tu osobní urážky nepadaj, takže to flame není. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|