Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 24. květen 2011, 19:11:44 Předmět: |
|
|
Já bych aspect ratio řešil černými okraji (pokud už máš uděláno něco napevno) nebo se přizpůsobit novému poměru stran. Scéna se pak vykreslí správně, akorát bude vidět víc nebo míň do stran... a taky bude potřeba trochu přesunout prvky gui. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 24. květen 2011, 20:04:02 Předmět: |
|
|
To s černými okraji, to mě napadlo také, ale představ si, že uživatel Ti okno natáhne na 1280x100...vím, že je extrém, ale ten obrázek buď bude placatej jak kdyby na něj spadla orbitální stanice a nebo tam bude tolik černého prostoru, že to bude hnus...
Já dělal ještě při události SDL_VIDEORESIZE to, že jsem si vždy rozměry okna upravil, aby seděly podle zadaného poměru, to fungovalo, ale jen do doby, než jsem dal Maximize...tak se obraz podivně zdeformoval a dokud jsem nestiskl ten button znova, tak jsem s tím žádným kódem nemohl nic udělat...zkoušel jsem toto tlačítko zakázat, ale v SDL na to nic není...
Kdyby existovala v SDL nějaká událost MAXIMIZED nebo něco takového, tak bych to mohl handlovat jako speciální připad, to by problém nebyl, jenže tam nic takového není...
To je tak, člověk se snaží myslet i na lidi, kteří budou chtít hrát v okně...a takhle to dopadá...
Stejně tomu ale nerozumím, já si nikdy nepustil hru jinak než ve fullscreenu...nikdy jsem neměl takovou potřebu... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 24. květen 2011, 20:12:27 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
To s černými okraji, to mě napadlo také, ale představ si, že uživatel Ti okno natáhne na 1280x100...vím, že je extrém |
Ano, když si někdo zpraseně roztáhne okno, tak to bude nepoužitelné... proč to vůbec chceš řešit, to je snad jeho problém? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 24. květen 2011, 20:13:54 Předmět: |
|
|
Mem> Souhlasím.
Osobně používám hru v okně docela často, člověk může hrát a dělat i jinou věc současně (např. IM). Takže bych to uživateli neznepříjemňoval. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 24. květen 2011, 20:16:08 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
proč to vůbec chceš řešit, to je snad jeho problém? |
Ani nevím... mě konkrétně jako hráče by to rozčilovalo a nadával bych na programátora, jak blbě to vymyslel...  _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 24. květen 2011, 21:33:58 Předmět: |
|
|
Tak jsem tedy udělal ten černý (podle clearColor) okraj (okraje) a musím říci, že to předčilo mé očekávání...
Vypadá to dost dobře a vždy se zachová poměr obrazu, který potřebuji...
Akorát teď myslím, že se mi určitě objeví nějaké problémy u objektů, které jsou vázany na rozměry okna...ale to se dá snadno opravit... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 24. květen 2011, 21:50:24 Předmět: |
|
|
Jen ještě slovo k 1280x100 ... Když hráč roztáhne okno a zmenší se mu takle obraz, řekne si: "To jsem to asi roztáhl blbě," a opraví to. Hráč to zná mimo jiné i z přehrávání oblíbených seriálů v okně, jak správně roztáhnout okno...  _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 24. květen 2011, 22:04:31 Předmět: |
|
|
Já jsem nad tím přemýšlel už kdysi (před půl rokem až rokem) a dospěl jsem k závěru, že nejlepší je udělat pevný poměr stran 16:10, kterýžto je kompromisem mezi 4:3 a 16:9. Kolem zobrazovaného obdélníku pak dát černé okraje nebo zvětšit zorný úhel (u 4:3 vertikální, u 16:9 horizontální, u ostatních podobně). Důležité je mít ten základ 16:10, který bude vždycky vidět, o který zkrátka nebude žádný hráč ošizen, ať bude mít rozlišení jakékoli.
Pak by také šlo udělat efekt, že části přesahující obdélník 16:10 budou vidět, ale budou ztmavené. To mě ale napadlo až teď, takže to možná není tak promyšlené. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 24. květen 2011, 22:09:45 Předmět: |
|
|
No teď to mám tak, že ve fullscreenu se neděje nic, renderuje se na celou plochu podle zadaného aspectRatio, při přepnutí do okna se zachová aspectRatio a aby se obraz vykompenzoval, tak se objeví buď horizontální nebo vertikální okraje...o hraní v okně vás to neošidí a obraz bude mít pořád správné proporce... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 25. květen 2011, 07:19:33 Předmět: |
|
|
toto tu kdysi resil Pero jeste s Air Conflicts IMHO - zkuste pohledat thread - resili ze kdyz si da clovek vedle sebe 3 monitory tak aby treba videl sirokej zaber ... - neni to rozhodne nezajimavy |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|