.[ ČeskéHry.cz ].
2D Arkáda
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 16:57:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro linux to vyvijet nehodlam (to je OS pro servery) a jak je to s podporou .NET na macu netusim a do C++ se poustet moc nechci, kdyz uz je tu C#, ve kterem se programuje nadherne... a kod v nem mam napsany nejmene o 30% rychleji nez v C++ Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 17:14:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Adam.Streck napsal:
Off topic:

Crypton napsal:
Já myslel že XNA je už dávno mrtvé... Razz


Na XNA běží hry Magicka a Terraria, obě vydány loni, obě s prodejem přes 1 000 000 kusů.

Omlouvám se za OT.
Nerozumiem, preco sa za megauspech povazuje az uplne absurdna hranica 1.000.000 ks.

Aj radovo mensi predaj - 100.000 ks pri cene $10 je trzba $1M (OK, 30% dole Steamu).

Osobne, ja by som povazoval za ultra-hyper-mega uspech, ak by som na Steame za par rokov dal 50.000 ks pri cene $10, lebo to je $0.5M. Co je aspon teda podla mna (ale ja som asi skromny) na jedneho cloveka celkom dost penazi ...

To je suma, pri ktorej uz clovek vie zit len z urokov a nemusi nic robit Smile

EDIT : Moj Western tiez bezi pod XNA a na Steam coskoro nebudem davat C++ verziu, aj ked je podstatne viac polishnuta, ale prave XNA verziu. Osobne celkom verim, ze tych 10.000 ks rocne tam dam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BlueArt



Založen: 26. 12. 2010
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 18:42:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevím proč by se mělo XNA zatracovat. Opravdu stačí říct největší úspěch pod XNA a to Bastion. A navíc není tak omezený když ho dokázali naportovat do webového prohlížeče... https://chrome.google.com/webstore/detail/oohphhdkahjlioohbalmicpokoefkgid?utm_source=chrome-ntp-icon


Navíc nezáleží na tom v čem je to uděláno/naprogramováno hlavní je, že v tom udělá hru... Hráče nezajímá v čem je to uděláno... V dnešní době se přeci hodnotí Gameplay a grafika a ne jestli je to uděláno v C++, XNA nebo gamemakeru...... Zase to všechno z normálního tématu přejde na totální OT....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 19:06:16    Předmět: Odpovědět s citátem

BlueArt napsal:
Navíc nezáleží na tom v čem je to uděláno/naprogramováno hlavní je, že v tom udělá hru... Hráče nezajímá v čem je to uděláno... V dnešní době se přeci hodnotí Gameplay a grafika a ne jestli je to uděláno v C++, XNA nebo gamemakeru......
Ale tu nie si na hernom fore, ale na dev fore, kde si ludia kutia enginy a hry sami, takze tu je to plne legitimna otazka Exclamation

Teba to ako gra
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 19:06:42    Předmět: Odpovědět s citátem

BlueArt napsal:
Navíc nezáleží na tom v čem je to uděláno/naprogramováno hlavní je, že v tom udělá hru... Hráče nezajímá v čem je to uděláno... V dnešní době se přeci hodnotí Gameplay a grafika a ne jestli je to uděláno v C++, XNA nebo gamemakeru......
Ale tu nie si na hernom fore, ale na dev fore, kde si ludia kutia enginy a hry sami, takze tu je to plne legitimna otazka Exclamation
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 20:00:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Přesně tak! Twisted Evil Za to si hned rýpnu:


_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 20:07:39    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
na Steame za par rokov


s westernem nebo s něčím dalším?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 21:24:38    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
VladR napsal:
na Steame za par rokov


s westernem nebo s něčím dalším?
No, s westernom.

Ked pozeram, akych kretenin sa tam preda na statisice ks, tak snad nie je uplne uletene cakat na Steame okolo 10.000 ks rocne (pri cene do $10, cize v akciach za $2.5) z 3D akcneho RPGcka.

Co som pocul, tak pri frontpagnuti to tam da tolko ks indie hra aj za 1 vikend...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 21:53:42    Předmět: Odpovědět s citátem

satik napsal:
Pro linux to vyvijet nehodlam (to je OS pro servery) a jak je to s podporou .NET na macu netusim a do C++ se poustet moc nechci, kdyz uz je tu C#, ve kterem se programuje nadherne... a kod v nem mam napsany nejmene o 30% rychleji nez v C++ Smile

Teď si rýpnu i já. Linux není primárně pro servery, ale také pro desktopy.

Podpora .NET pro něj je velmi slušná přes Mono (a GTK# je snad zatím jediná knihovna která ti dovolí decentně dělat cross platform věci pro .NET - a není v ní ani zdaleka takový bordel jako ve WinForms), navíc v takovém MonoDevelop se dělá dobře.

Dokonce i podpora Direct3D na tom není špatně (skrz Wine už běhá i Direct3D 11 docela slušně, Direct3D 9 a 10 velmi dobře). Dokonce dávají i svoje Winelibs vývojářům - protože co na nich postavíš běhá jak pod Windowsy, tak pod Wine. Wink

S rychlosti psaní v C# vs. C++ si také dovolím nesouhlasit (a skutečná rychlost výsledného programu je v C# o dost menší (i řádově, pokud máte rádi LLVM Twisted Evil)), je to otázka zvyku - to že tobě se v C# píše lépe (jelikož je to spíše takové "click-up-your-app" než skutečné psaní tisíců řádků kódu) dokazuje jen to, že neumíš dobře C++ Wink (i v assembleru se dá psát rychle, chce to ale trochu chtít, cvičit a rozšiřovat si obzory (rozuměj - vzdělávat se)) ... nicméně C++ doporučuji silně doučit, zjistíš že C# docela umírá pro jisté věci a že je někdy lepší řešit je přes externí knihovnu psanou v lepším jazyce.

citace:
Ked pozeram, akych kretenin sa tam preda na statisice ks, tak snad nie je uplne uletene cakat na Steame okolo 10.000 ks rocne (pri cene do $10, cize v akciach za $2.5) z 3D akcneho RPGcka.


Není to špatné, otázka je, jak dlouho (a kolik lidí) bude dělat na té hře.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 22:31:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
(a skutečná rychlost výsledného programu je v C# o dost menší (i řádově, pokud máte rádi LLVM Twisted Evil)),

Uhm, pri hrach je to blbost. Moj engine a hra bezi UPLNE IDENTICKY RYCHLO pod C#. Nemusel som robit ziadne zmeny dat.struktur ani algoritmov - proste mi to ficalo rovnako v 800 FPS pod C++/DX ako pod C#/XNA (kym to bolo z hladiska efektov a zataze GPU zrovnatelne - teraz uz tam mam Shadowing a postprocessing, takze to uz nejde porovnat 1:1).
Prasacky a pomaly sa da kodit aj pod C++, a ze som takeho kodu uz videl na tony...

Vilem Otte napsal:
S rychlosti psaní v C# vs. C++ si také dovolím nesouhlasit - je to otázka zvyku - to že tobě se v C# píše lépe (jelikož je to spíše takové "click-up-your-app" než skutečné psaní tisíců řádků kódu) dokazuje jen to, že neumíš dobře C++ Wink
A to pises z vlastnej skusenosti - teda uz si napisal tony kodu pod C# ?

Lebo ja som portol komplet cely engine a hru z C++/DX do C#/XNA a mozem s cistym svedomim povedat, ze je tam podstatne vyssia uspora casu vyvoja ako tych zmienovanych 30% - skor to ide k 50-60%. A ano, poznam novsie featury C++ a so standard library mam toho nakodene vela, ale aj tak je rychlejsie spravit jeden search na MSDN, pozriet ako sa to pouziva a napisat to na prvy krat rychlejsie ako pod C++ - pretoze do celkoveho casu musis ratat debugging - a ten je pod VC2010 radovo rychlejsi, je tu nulova kompilacia (co usetri neskutocne kvantum casu dlhodobo) - a pri C# mas garantovane vyhodenie exception - takze to, ze si mozno usetril nejaky cas pri hrubom buseni kodu v C++ , stratis v momente, ked ti exception nevyhodi - co moze pod C++ trvat dost dlho, nez vobec zreprodukujes. Vsetci sme uz stravili dni reprodukovanim obskurneho bugu kvoli nevyhodenej exception pod C++...

citace:
citace:
Ked pozeram, akych kretenin sa tam preda na statisice ks, tak snad nie je uplne uletene cakat na Steame okolo 10.000 ks rocne (pri cene do $10, cize v akciach za $2.5) z 3D akcneho RPGcka.


Není to špatné, otázka je, jak dlouho (a kolik lidí) bude dělat na té hře.
Teraz narazas na ten Western ? Grafiku som uz davno zaplatil zo svojho - to je uz davno odpisane. Levely editujem sam. Kod som si nabusil vo volnom case. Takze, ked to, hypoteticky, preda tych 100.000 ks po $10, tak ten $1M si musim rozdelit akurat sam so sebou - a to sa uz snad dako dohodnem Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tommy



Založen: 04. 06. 2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 22:50:34    Předmět: Odpovědět s citátem

@V.Otte: Cekal jsem kdy se tu objevi nekdo, kdo bude prosazovat prave ten svuj mega-cool-jediny-nejlepsi jazyk. Typicke machrovani typu "ja znam assembler pozpatku" bla bla bla... Rolling Eyes

Nechapu proc se kloudna diskuze pokazde zvrhne ve flamewar typu "ja jsem buh a vy jste nic". Argumenty nula, vysledek nula.

Kdyz se mu to dobre dela v XNA narozdil od C++, tak to neni dost cool, ze. Postrada to milion pozitivnich veci jako "unresolved externals", same COM exceptions s kody kterym nikdo nerozumi. Sorry, v C++ jsem taky neco napsal a diky Andersovi za C#.

@VladR: Hodne stesti na Steamu, nebude to jednoduche... Naprosty souhlas s debugem, proti C++ nemusim bojovat s platformou, ja zatracene potrebuju vyresit PROBLEM, ne zapasit s nastroji.


Naposledy upravil tommy dne 6. březen 2012, 22:55:41, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 22:54:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
Teď si rýpnu i já. Linux není primárně pro servery, ale také pro desktopy.


Ja vim, ze se pouziva i pro desktopy, ale je to tak maly procento (videl jsem cisla mezi 1%-3%), ze to nepovazuju za nejak dulezity.
Myslim si, ze rozjeti te aplikace na jinych OS by mi zabralo ve vysledku vic % casu, nez kolik % navic bych tim ziskal.

S macem je to slozitejsi, ten ma podil kolem 10%, ale momentalne se chci zamerit na vyvoj hry samotny a ne na to, jak to rozjet na macu Smile

Vilem Otte napsal:
S rychlosti psaní v C# vs. C++ si také dovolím nesouhlasit


V c# se mi proste celkove programuje lip, to je fakt Smile

Vetsina nizkourovnovych funkci a volani je pomerne hezky zabalena do nejake tridy.

Nemusim resit memory leaky, mnohem lepe se v kodu hledaji chyby - tim myslim debugovani a management chyb.

Mam tu tunu predpripravenych trid (kdyz se mi nahodou implementace nelibi, muzu si kdykoliv napsat vlastni).

Cas kompilace pocitam v sekundach, u c++ to jsou minuty nebo u slozitejsich veci i hodiny.

Nemusim mit hlavickove sobory.

Intellisense v C# se mi libi vic nez v C++.

Vilem Otte napsal:

(a skutečná rychlost výsledného programu je v C# o dost menší (i řádově, pokud máte rádi LLVM Twisted Evil)), je to otázka zvyku - to že tobě se v C# píše lépe (jelikož je to spíše takové "click-up-your-app" než skutečné psaní tisíců řádků kódu) dokazuje jen to, že neumíš dobře C++ Wink (i v assembleru se dá psát rychle, chce to ale trochu chtít, cvičit a rozšiřovat si obzory (rozuměj - vzdělávat se)) ... nicméně C++ doporučuji silně doučit, zjistíš že C# docela umírá pro jisté věci a že je někdy lepší řešit je přes externí knihovnu psanou v lepším jazyce.


Vim, ze program v C# bude temer vzdy pomalejsi nez nativni kod napsany v C++ nebo treba assembleru, ale v tehle (2D) aplikaci to neni tak kriticke, je mi celkem fuk, jestli to pobezi 1000 fps nebo 300 fps, to uz stejne nikdo nepozna, kdyz to cislo neuvidi. Smile

Co jsi myslel tim "click-up-your-app" nevim, vyuzivam jen z xna zakladni tridy jako textura, graphic device apod. a zbytek jsem si napsal sam (castice, kolize, fyzika, ...), bavi me znovuobjevovat kolo Very Happy

Zatim jsem nenarazil na misto, kde bych neco potreboval mit tak rychle, aby me to donutilo sahnout po jinem jazyce, snad jen kdyz jsem si hral s algoritmem na hledani prvocisel a inlinoval do c++ assembler... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 22:59:55    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Uhm, pri hrach je to blbost. Moj engine a hra bezi UPLNE IDENTICKY RYCHLO pod C#.

Samozřejmě záleží jestli jsi CPU-bound nebo GPU-bound a jaké šílenosti děláš na CPU. Sám jsem zkoušel pár algoritmů "cpát" co C# a běžely o dost pomaleji (fakt je, že obvykle používám SoA (s alignmentem structů) a silně optimalizované výpočty, často přes SSE intrinsics - což v C# nějak nejde) - na tohle se prostě více hodí C (příp. C++). Ideálně s LLVM.

Nicméně souhlasím, že prasácky se dá kódit i v C++. Já narážel hlavně na CPU-intensive řešení (tam je rozdíl patrný). Když takřka všechno práci odložíš (a můžeš odložit) na GPU, tak poté tam viditelný rozdíl zřejmě nebude.

citace:
A to pises z vlastnej skusenosti - teda uz si napisal tony kodu pod C# ?

Pod C#, tedy Gtk# - jsem napsal už více větších projektů - a zvláště pro databázové systémy, či editační nástroje, je to naprosto skvělý jazyk Wink

Píše se pod ním opravdu rychle, to nepopírám - nicméně i pod C++ (nebo základním C) se dá psát velmi rychle - záleží na použitých knihovnách, záleží na tom co chceš napsat (často lze strávit návrhem různých algoritmů více času než jejich implementací), a samozřejmě debugging (pod linuxem je také dost vymakané Wink).

citace:
Teraz narazas na ten Western ?

Jop, tak potom přeji hodně štěstí - Steam account mám (jejich promo akcím se nedalo odolat Laughing ) a pokud mě to hratelností zaujme, tak nejméně s jedním dalším kusem můžeš počítat Wink

EDIT: Zdá se že nepíšu tak rychle...

citace:
ekal jsem kdy se tu objevi nekdo, kdo bude prosazovat prave ten svuj mega-cool-jediny-nejlepsi jazyk. Typicke machrovani typu "ja znam assembler pozpatku" bla bla bla...


Já neprosazuji svůj mega-cool-jediny-nejlepsi jazyk. Jen zmiňuji výhody použití jiného jazyku oproti C#. V C# jsem dělal už více aplikací a není to špatný jazyk, nicméně dle mého názoru není pro vývoj her ten nejlepší.

Na všechno je třeba použít něco jiné (ano, dokonce i takové věci jako Haskell nebo Prolog se dají použít velmi šikovně na některé věci!)

Ostatně ty těd dáváš názor ála "svůj mega-cool-jediny-nejlepsi jazyk" Wink

citace:
Ja vim, ze se pouziva i pro desktopy, ale je to tak maly procento (videl jsem cisla mezi 1%-3%), ze to nepovazuju za nejak dulezity.


Jasně, chápu stanovisko - port také nějaký čas zabere ... jen jsem chtěl zmínit že platforma .NET na linuxu je, a není špatná.

citace:
Vim, ze program v C# bude temer vzdy pomalejsi nez nativni kod napsany v C++ nebo treba assembleru, ale v tehle (2D) aplikaci to neni tak kriticke, je mi celkem fuk, jestli to pobezi 1000 fps nebo 300 fps, to uz stejne nikdo nepozna, kdyz to cislo neuvidi.

No - v assembleru se dneska již moc věcí nepíše - až na lidi s osdever, kteří si bastlí vlastní OS (kde některé věci je mnohem jednodušší napsat v assembleru), nebo lidi z demoscény, těch moc ale nepotkáš (a i na demoscéně se spíše migruje k C/C++ - jen s trochu šikovněji psaným kódem) - maximálně u nějakých 4k intro kategorie.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.


Naposledy upravil Vilem Otte dne 6. březen 2012, 23:09:07, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 23:01:53    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
...Uhm, pri hrach je to blbost. Moj engine a hra bezi UPLNE IDENTICKY RYCHLO pod C#. Nemusel som robit ziadne zmeny dat.struktur ani algoritmov - proste mi to ficalo rovnako v 800 FPS pod C++/DX ako pod C#/XNA (kym to bolo z hladiska efektov a zataze GPU zrovnatelne - teraz uz tam mam Shadowing a postprocessing, takze to uz nejde porovnat 1:1).

Cekal bych, ze C# bude o par procent pomalejsi, dobre vedet, ze je to vice mene ekvivalentni

VladR napsal:

Prasacky a pomaly sa da kodit aj pod C++, a ze som takeho kodu uz videl na tony...

Naprosty souhlas Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
tommy



Založen: 04. 06. 2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6. březen 2012, 23:22:51    Předmět: Odpovědět s citátem

@V.Otte: Tohle mi nedelej! Pak musim psat novy post Laughing

Asi se shodneme, ze obcas je lepsi to ci ono. Vyhody C++ nepopiram. Take jsem si nevsiml, ze bych nekde tvrdil, ze C# je "lepsi" nez C++. Jak v cem a jak na co. Zalezi vzdy na pouziti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna