.[ ČeskéHry.cz ].
Mate nejaky zkusenosti s Net Beans C++
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 12:24:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Já používám Geany + makefile. Líbí se mi, že můžu kompilovat i spouštět projekt přímo z IDE pomocí klávesových zkratek a přitom si makefile píšu sám. I přes to, že Geany přímo neovládá kompilaci umí například po neúspěšné kompilaci zvýrazňovat a přeskakovat mezi řádky, na kterých kompilátor nalezl chybu.

Ovšem vadí mi, že neanalyzuje celý projekt a všechny použité hlavičkové soubory, ale jen otevřené soubory a známé ("systémové") hlavičkové soubory. Takže třídy, které jsou definované v souboru, který nemám právě otevřený se mi nezvýrazňují jako třídy. Ze stejného důvodu se nedá příliš spoléhat na napovídání metod a vyhledávání definic a deklarací a podobné fičůrky. Vývojáři toto neplánují doplňovat, protože by to zpomalilo celé IDE a oni se snaží zachovat právě lehkost tohoto prostředí.

Neznáte někdo nějaké IDE, které by napravovalo tento nedostatek? Požaduji aby bylo pro Linux, bylo lehké a rychlé (aby se dalo použít třeba jen jako textový editor), aby kompilovalo pomocí makefile, který si sám napíši a přitom aby umělo spolehlivě prohledávat všechny includované soubory? Nepožaduji debugger Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 13:32:38    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Neznáte někdo nějaké IDE, které by napravovalo tento nedostatek? Požaduji aby bylo pro Linux, bylo lehké a rychlé (aby se dalo použít třeba jen jako textový editor), aby kompilovalo pomocí makefile, který si sám napíši a přitom aby umělo spolehlivě prohledávat všechny includované soubory? Nepožaduji debugger Smile.


Doporučil bych ti zkusit ten Qt Creator. Řekl bych, že splňuje všechny požadavky, teda asi kromě té lehkosti (něřekl bych, že je zas tak minimalistický) a rychlosti (startuje malinko dýl něž běžný textový editor ale jinak není s rychlostí žádný problém). Standardně je určen na Qt projekty, tedy pro buildování pomocí qmake, ale má i možnost Custom projektu, kde si snadno nastavíš kroky sestavení podle sebe. Takže s vlastním makefilem se dá pracovat úplně bez problémů, já sám to tak dělám (používám sice premake4 ale na tom nesejde), jak řikám s těmi buildovacími kroky se tam dá pěkně hrát. No a co se týče napovídání a zvýrazňování syntaxe tak je na tom výborně. Jediný co mi chybí je podpora standardu C++11, ale to se do časem jistě spraví.

EDIT: Když to teď tak zkouším, tak koukám, že s tou lehkostí a rychlostí asi taky problém nebude. Pomaleji startuje jen při prvním spuštění po startu PC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 14:36:33    Předmět: Odpovědět s citátem

hmm QtCreator jsem nainstalit a zkusim - jen si musim dodelat generator *.pro souboru do naseho toolu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 18:05:08    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
jen si musim dodelat generator *.pro souboru do naseho toolu Smile


No pokud nechceš používat qmake ale svuj buildovaci systém, tak stačí vyvořit nový projekt: vyber Other Projects -> Import exisitng project. A pak v nastaveni projektu si vytvoříš vlastní kroky sestavení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 18:14:01    Předmět: Odpovědět s citátem

ne - me jde o to ze mame vicemene i vlastni format projektu a z toho generujeme vs2008, vs2010 a makefile abychom byli schopni jednotlive projekty drzet na ruznych verzich VS a ruznych systemech - takze musim udelat i generator *.pro projektu - abych mohl pouzivat QtCreator rozumne a fungovat s nim
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 18:21:46    Předmět: Odpovědět s citátem

"Import existing project" používám furt, akorát v posledních verzích to nějak podělali. Musel jsem downgradovat na Qt Creator 2.1.0, kde to funguje dobře, akorát při importu to do projektu přidá i soubory z build systemu (.o a .so), to se ale dá napravit editací souboru *.files.

V nových verzích se mi stalo, že Qt Creator u takto vytvořeného projektu např. nedokázal zpracovat výstup gcc kompilátoru a zobrazit správně errory.

Jinak moje použití toho IDE je možná dost specifické. Programuju v tom i kernel a hafo dalších věcí s různými build systemy, takže nutně požaduju, aby se dal používat jiný build system než to, co nabízí Qt Creator. Doposud jsem nenašel IDE, které by bylo tak dobré a ještě se umělo takhle skvěle přizpůsobit jiným projektům.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
egrishot



Založen: 05. 01. 2011
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 22:23:43    Předmět: Jak to asi je Odpovědět s citátem

C++ netbeans no kámoš s tím má zkušenosti asi takové to. Nejprve zkoušel rozjet opengl v dev c++. Nezkoušet!!!
Potom nainstaloval netbeans a po půl rocem, když nic nedělal ho zase spustil a nic nejelo takže se dal na visual studio 2005 express aje spokojený.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 11. březen 2012, 22:41:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jak to popisuješ to svědčí o lecčem, jen ne o kvalitách jednotlivých IDE.
_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna