.[ ČeskéHry.cz ].
minmax/maxmin

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
puck



Založen: 24. 06. 2010
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2012, 22:30:57    Předmět: minmax/maxmin Odpovědět s citátem

Zdravim, muj dotaz by se mozna spis hodil do nejakeho matematickeho fora, ale myslim ze je to takova banalita ze najdu odpoved i tady, a treba se to nekomu bude hodit.

Moje uvaha, o ktere nejsem vubec nejak skalopevne presvedcen, je takova, ze minmax a maxmin dojdou vzdy ke stejnemu vysledku pokud pouzivame "pure strategy", plati to same i pro "mixed strategy" ?

A mohou nastat nejake dalsi okolnosti kdy minmax dava jiny vysledek nez maxmin? Jake?

Diky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 610

PříspěvekZaslal: 20. listopad 2012, 09:35:57    Předmět: Re: minmax/maxmin Odpovědět s citátem

puck napsal:
Zdravim, muj dotaz by se mozna spis hodil do nejakeho matematickeho fora, ale myslim ze je to takova banalita ze najdu odpoved i tady, a treba se to nekomu bude hodit.

Moje uvaha, o ktere nejsem vubec nejak skalopevne presvedcen, je takova, ze minmax a maxmin dojdou vzdy ke stejnemu vysledku pokud pouzivame "pure strategy", plati to same i pro "mixed strategy" ?

A mohou nastat nejake dalsi okolnosti kdy minmax dava jiny vysledek nez maxmin? Jake?

Diky.


Čau,
no já bych se upřímně vybodnul na minimax a další teoretické pindy a zkusil rovnou alpha-beta pruning a přepsat to na nega-max, to je mnohem lepší. Než s minimaxem dosáhneš nějakou hloubku tak uběhnou věky, záleží samozřejmě na typu hry a average branching factoru.
Jakmile dostaneš principal variation, tak použiješ negascout/pvs (zero-window, kde alpha+1=beta), tím rychle vyloučíš horší tahy.
Alpha-beta funguje nejlíp, pokud zkusíš nejlepší tah jako první, protože pokud ti už první tah udělá cutoff, tak další tahy nemusíš řešit. Vetšinou to pak vypadá tak, že se ti během hledání střídají all/cut nodes, pv nodes jsou poměrně vzácné.
Takže samozřejmě iterative deepening a zkusit nejlepší tah z předchozí iterace, ale pokud máš už hash table, tak nějdřív tah odsud (pokud ne, tak tah z PV).
U šachů pak můžeš zkusit nullmove a late move reductions, tyhle věci fungují dobře. No a samozřejmě naprostá nezbytnost v tomhle případě je quiescence search. Ten opakuješ tak dlouho, dokud jedna strana nemůže stand pat, tzn., že vyhodnocení pozice je lepší, než beta a tím pádem nemá smysl dál hledat. Plus tam pomůže static exchange evaluation (SEE), případně (nebo v kombinaci s) most valuable victim/least valuable attacker (MVV/LVA). Samozřejmě strategii určuje vyhodnocovací funkce.
U her jako je Go je potřeba uvažovat jinak, tam se nedá spoléhat na taktiku, protože BF je obrovský.
U her pro víc hráčů je to pak ještě větší legrace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna