.[ ČeskéHry.cz ].
3ds max vypnut difuznu zlozku

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
michalferko



Založen: 29. 09. 2008
Příspěvky: 83

PříspěvekZaslal: 25. únor 2013, 15:40:51    Předmět: 3ds max vypnut difuznu zlozku Odpovědět s citátem

Zdravim, chcem docielit, aby mi 3ds max 2013 (najlepsie mental ray) renderoval iba zatienenie pixelu, tj. pre kazdy pixel hodnotu od 0 do 1 zodpovedajucu, nakolko je dany pixel v tieni.

Problem je, ze sa neviem zbavit difuznej zlozky svetla. Ako na to? Napadlo mi vyrenderovat jeden obrazok s tienmi, druhy bez a robit rozdiel hodnot. Ale to je dost prace navyse, hlavne ked to neviem automatizovat.

Vypol som indirect illumination, nastavil material na cisto biely, ale to nevyriesi problem difuzneho svetla, ktore je stale pritomne. Hladal som to v nastaveniach svetiel, materialov aj rendereru, ale neuspesne. Dalo by sa to asi vyriesit nejakym custom shaderom, ale so shadermi v mental ray mam nulove skusenosti.

Ide to teda nejako jednoducho? Alebo si musim napisat vlastny shader, kde osvetlovaci model vrati iba tienovaci faktor?

Dakujem.
_________________
Moje minihry a ine projekty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 25. únor 2013, 16:21:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Neviem ako v Maxku, ale v Mayi sa urcite da vo vacsine rendererov nastavit "Shadows-only" pass.

Ak to chces nasimulovat neprakticky, tak asi nastavujes objekt na "cisto biely" trochu blbo. Diffuse (base color) mu daj 0 a biela (1) nech je len Ambient cast materialu. Diffuse, Incandescene a Specular na 0, Ambient na 1.

Ale skor by som sa lepsie pozrel do nastavenia rendereru, som si skoro isty, ze tam shadows pass bude Smile Maxko tu teraz nemam, ani Mayu Sad
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michalferko



Založen: 29. 09. 2008
Příspěvky: 83

PříspěvekZaslal: 25. únor 2013, 16:35:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten cisto biely material som mal nastaveny tak ako vravis ale vysledok bola cisto cierna farba. Ako keby sa ambient zlozka ignorovala.

Nasiel som na tvoju radu toto: http://stackoverflow.com/questions/6918983/3dsmax-render-only-the-shadow
Najprv som nadaval, ze preco to vracia cierny screenshot, ale vysledok sa uklada do alpha channelu, cize problem vyrieseny.

Predtym som sa hrabal v tom nastaveni rendereru ale toto mi naozaj uslo. Diki moc.
_________________
Moje minihry a ine projekty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna