Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
michalferko
Založen: 29. 09. 2008 Příspěvky: 83
|
Zaslal: 25. únor 2013, 15:40:51 Předmět: 3ds max vypnut difuznu zlozku |
|
|
Zdravim, chcem docielit, aby mi 3ds max 2013 (najlepsie mental ray) renderoval iba zatienenie pixelu, tj. pre kazdy pixel hodnotu od 0 do 1 zodpovedajucu, nakolko je dany pixel v tieni.
Problem je, ze sa neviem zbavit difuznej zlozky svetla. Ako na to? Napadlo mi vyrenderovat jeden obrazok s tienmi, druhy bez a robit rozdiel hodnot. Ale to je dost prace navyse, hlavne ked to neviem automatizovat.
Vypol som indirect illumination, nastavil material na cisto biely, ale to nevyriesi problem difuzneho svetla, ktore je stale pritomne. Hladal som to v nastaveniach svetiel, materialov aj rendereru, ale neuspesne. Dalo by sa to asi vyriesit nejakym custom shaderom, ale so shadermi v mental ray mam nulove skusenosti.
Ide to teda nejako jednoducho? Alebo si musim napisat vlastny shader, kde osvetlovaci model vrati iba tienovaci faktor?
Dakujem. _________________ Moje minihry a ine projekty |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. únor 2013, 16:21:44 Předmět: |
|
|
Neviem ako v Maxku, ale v Mayi sa urcite da vo vacsine rendererov nastavit "Shadows-only" pass.
Ak to chces nasimulovat neprakticky, tak asi nastavujes objekt na "cisto biely" trochu blbo. Diffuse (base color) mu daj 0 a biela (1) nech je len Ambient cast materialu. Diffuse, Incandescene a Specular na 0, Ambient na 1.
Ale skor by som sa lepsie pozrel do nastavenia rendereru, som si skoro isty, ze tam shadows pass bude Maxko tu teraz nemam, ani Mayu  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
michalferko
Založen: 29. 09. 2008 Příspěvky: 83
|
Zaslal: 25. únor 2013, 16:35:48 Předmět: |
|
|
Ten cisto biely material som mal nastaveny tak ako vravis ale vysledok bola cisto cierna farba. Ako keby sa ambient zlozka ignorovala.
Nasiel som na tvoju radu toto: http://stackoverflow.com/questions/6918983/3dsmax-render-only-the-shadow
Najprv som nadaval, ze preco to vracia cierny screenshot, ale vysledok sa uklada do alpha channelu, cize problem vyrieseny.
Predtym som sa hrabal v tom nastaveni rendereru ale toto mi naozaj uslo. Diki moc. _________________ Moje minihry a ine projekty |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna