.[ ČeskéHry.cz ].
Začátečníci a jejich MMORPG a FPS
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kikaimaru



Založen: 06. 12. 2011
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2013, 11:15:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Flash napsal:
Divam se, ze pred pul rokem jsi tu prezentoval svou MMO hru v JS. Ted na te domene ale vidim jen nejaky parking. Jak to s projektem vypada/dopadlo?
No hra je hratelna, neni zabavna a nemam pro ni zadny originalni obsah. Kdybych sehnal nejakyho game designera, level designera a grafika, tak v tom dal pokracuju, ale to jsem nesehnal tak zatim delam na jine hre Smile

Kazdopadne typescript a mongodb jsem se tim naucil, takze pro me to ucel splnilo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2013, 19:11:26    Předmět: Odpovědět s citátem

satik napsal:

S dokoncovanim mam problem asi hlavne kvuli tomu, ze jak udelam nejaky zaklad, tak ty nove zmeny uz nejsou tolik videt a uz me to tolik nemotivuje, bavi me zkouset nove veci, ale nebavi me doladovat ty stare Smile - napr. jsem zacal delat strategii (ktera tu take je pridana Very Happy ), naucil se lehce assembler a disassembling...


A o tom ti tu právě někteří píší. Jen asi málokoho(jestli vůbec někoho) baví to dokončování/ladění, proto mnozí si cení více dokončenou malou hru než nedokončenou velkou.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2013, 19:15:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Presne tak, neni umenie robit hru ale dokoncit ju, to je to najvacsie peklo. Smile
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2013, 20:52:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Přesně, naše poslední hra (http://playito.com/scarab-tales/) měla engine nabouchaný v lednu... a dokončili jsme ji s vypětím všech sil tenhle týden Wink Prostě platí známé pravidlo, že 90 % práce je hotovo za 10 % času a zbývajících 10 % práce je neskutečná otročina. A to si ještě člověk musí odpustit feature creeping (co všechno by se tam dalo ještě dodělat) atd., jinak to taky nemusí dokončit nikdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2013, 23:33:33    Předmět: Odpovědět s citátem

ja by som to zhrnul v kratkosti (aplikovaltelne asi len na indie teami )

Danteho 9 kruhov pekla ked chcete zrobit hru(zoradene podla utrpenia) Smile :

1. Dokopat sa k zacatiu noveho projektu a najst niekoho kto to povedie (chyba je ze tu si kazdy povie ze to nejak osefuje)
2. Zvolit spravny engine - obvykle sa pred koncom zisti ze sme to chceli vydat aj na ine platformy a na taj jedinej na ktorej to funguje nic nezarobime.
3. Najst scenaristu/spisovatela..(toto vacsina timov uplne vynechava)
4. Vysvetlit scenaristovy ze je menej prace zmenit scenar ako prerabat grafiku
5. Vysvetlit hudobnikovy/zvukarovi ze to ma byt inac (takto:bum, bum bum bum).... hlavne ak ste sam hluchy
6. Najst dobreho grafika a vysvetlit mu co robi zle a prehovorit ho aby to prerobil.
7. Najst programatora a nutit ho k upravam uz raz napisaneho kodu
8. Dokoncit hru...v indie sfere sa nedokonci cca 80% ohlasenych hier
9. Zmonetizovat hru...vacsina dokoncenych projektov padne na zle naplanovanom marketingu.

Urcite som na nieco zabudol Smile
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Paranoik



Založen: 20. 06. 2010
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2013, 09:44:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych poopravil osmej bod .. z mých zkušeností těch nedokončených her je tak >95%.

Jinak MMO jako první projekt neodsuzuju, ale odsuzuju ho plošně kdykoliv. Vážně nejde o zkušenosti nebo počet/velikost hotových projektů, ale nadšení a především schopnost dotahovat věci do konce.

Argument typu "mám za sebou aplikace" (tj. ne hry) nepadá na úrodnou půdu .. appka a hra jsou diametrálně odlišný projekty. Zatímco u normální aplikace je devadesát procent práce tvořeno programátorem, u hry je to 10-50% podle typu a velikosti projektu. Koordinace se zbytkem týmu dělá hodně a zatímco malej sw projekt zvládne malej tým bez nějaké profi koordinace, i menší indie herní tým má problémy, pokud nemá k dispozici schopnej management.

Nicméně dneska jsem náhodou narazil na McMagicův projekt a jeho nadšení a především výsledky mě hodně příjemně překvapily. Je vidět, že lidi, který to dělání her baví, a než mít všechno promyšlený a naplánovaný, je důležitější mít to nadšení a chuť dělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2013, 10:39:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Paranoik napsal:
... Koordinace se zbytkem týmu dělá hodně a zatímco malej sw projekt zvládne malej tým bez nějaké profi koordinace, i menší indie herní tým má problémy, pokud nemá k dispozici schopnej management.

.. Je vidět, že lidi, který to dělání her baví, a než mít všechno promyšlený a naplánovaný, je důležitější mít to nadšení a chuť dělat.


tomu nerozumim. Je "dulezite mi schopnej management" a "nemit vsechno promysleny a naplanovany"? Nerad bych chytal za slovo ale co pak dela management kdyz neplanuje? Imho indie hry v drtive vetsine management vubec nemaji, protoze je zpravidla delaji jednotlivci nebo tymy o 2-3 lidech. Prave dokoncujeme hru ve dvou lidech (tento mesic by mela vyjit) a vazne nevim kterou z cinnosti bych oznacil za management.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2013, 11:25:49    Předmět: Odpovědět s citátem

tak pri dvoch ludoch to je jasne, tam si to manazujete navzajom a nevrav ze nevies ktoru cinnost, ked kolegovy povies : Takto by to bolo lepsie - uz je to manazovanie.
Jendotilvec samozrejme nepotrebuje nikoho aby mu do toho kecal, pri vacsich tymoch (vacsich indie aby som bol presny lebo je rozdel 5 ludi a 120) uz niekoho kto to osefuje potrebujes, obvykle to robieva programator ale to mu zas ubera zbytocne cas takze je vyhodnejsie (aj ked to je problem) si niekoho najst.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Paranoik



Založen: 20. 06. 2010
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2013, 11:57:31    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
tomu nerozumim. Je "dulezite mi schopnej management" a "nemit vsechno promysleny a naplanovany"? Nerad bych chytal za slovo ale co pak dela management kdyz neplanuje? Imho indie hry v drtive vetsine management vubec nemaji, protoze je zpravidla delaji jednotlivci nebo tymy o 2-3 lidech. Prave dokoncujeme hru ve dvou lidech (tento mesic by mela vyjit) a vazne nevim kterou z cinnosti bych oznacil za management.


Nepleť dohromady managování a plánování .. to jsou naprosto odlišný věci .. resp. teda zase, záleží jak moc chceš slovíčkařit. V původním postu to bylo zřejmě myšleno tak, že není rozplánována hra designově, jako vymyšlená do detailů, ale právě ty detaily (resp. i ty majoritní designové featury) se řeší za pochodu. Co se týče plánování (jakože časového), tak samozřejmě od toho ten management být může .. hlídat jednotlivé členy, bičovat je k vyšším výkonům a především zajišťovat, že vše půjde podle plánu především kvůli tomu, aby jednotlivci týmu nestáli jen kvůli tomu, že se čeká na někoho dalšího.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 6. červenec 2013, 08:54:12    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4> V nejjednodussim pripade management je i to, ze jeden clen tymu ma seznam veci, ktere je potreba do dokonceni udelat, a prudi druheho, aby konecne dokreslil ty animace, ktere jsou potreba pro dokonceni aktualniho levelu a mohli zacit pracovat na dalsim.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 6. červenec 2013, 10:42:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Pak mam asi jen pojem "management" v souvislosti s tvorbou her posunuty krapet jinam. Podle reakci mi pripada ze to muze byt temer cokoliv co nekdo udela ci rekne. Pro me je to o dost vymezenejsi profese. Mozna tomu i odpovida to ze v CR si rika manager mnohem vice lidi/pracovnich naplni nez v zahranici - alespon takovou mam zkusenost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DespeRadoX



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 520

PříspěvekZaslal: 6. červenec 2013, 11:14:51    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4> to je relativne, ak pracujes niekde v profi teame kde je 60 ludi tak vidis uplne iny druh manazmentu nez ked si v teame s 5 ludmi ... samotna profesia managera sa deli na urovne a my sa tu bavime o prvej linii - pripadne manazovanie uplne bez osoby zodpovednej.
takze tvoj pohlad je spravny a zaroven sa to nevylucuje s tym co sa tu napisalo.
_________________
http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 8. červenec 2013, 12:57:42    Předmět: Odpovědět s citátem

satik napsal:
Ja svuj prvni plat bral ve firme za vyvoj 3D MMO"RPG", kde jsem se zaroven ucil objektovemu programovani a C# (ktery jsem predtim ani neznal) a myslim, ze ten tetris nebo hada bych mozna zvladnul Very Happy

"Plat" je ono kouzelné slovo v této větě.

V ideálním případě ten plat nepotřebuješ, nebo nezávisí na úspěchu toho projektu (např. proto, že je financován z jiných aktivit). Pak je možné se učit za pochodu. Jinak je to vždycky problém.


Ale můj obecný názor je stále stejný - velká nezajímavá MMORPG nechte korporátnímu vývoji - ten na to má obrovské prostředky, čas a armádu znuděných dělníků, kteří to nějak nabouchají.

Dokud jste indie vývojáři, dělejte něco jiného a nějak jinak. Jednak máte větší šanci uspět s originálním konceptem*, než s nějakým 100x provařeným, druhak vás to bude bavit víc.
Není lepší něco objevovat, než kopírovat?


* on by neměl být úplně "ultra-mega-originální", na to lidé nejsou zvědaví, když ani za deset minut nepochopí ovládání, ale spíš něčím neobvyklý nebo zajímavý. Např. ukázat klasické téma z nového úhlu pohledu.
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Paranoik



Založen: 20. 06. 2010
Příspěvky: 93
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 8. červenec 2013, 16:51:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak ale ono i to MMO RPG lze pojmout originálně .. na druhou stranu souhlasím s tím, že udělat slušnou hru tohoto typu tak, aby zaujala, bude problém s indie týmem, který má omezené prostředky/čas a především počet lidí. Na druhou stranu McMagic tu předvedl, že i v jednom člověku to jde. Nejspíš právě proto, že dělá a nezatěžuje se tím managementem, plánováním. Sice myslím, že jednou kvůli tomu narazí, ale dokud to funguje, proč ne.

Nicméně .. mimo jiné hledám a přijímám lidi do týmu, jen za poslední rok mi rukama prošla stovka lidí (dáváme šanci každýmu, kdo projeví chuť dělat) a musím říct, že drtivá většina těch lidí jsou absolutní tragédi. Bohužel musím uznat, že jsme firma, která nemá jméno, nemá nikterak extra zajímavé projekty, hledáme lidi, co umí tvrdě pracovat, řešit problémy a zvládnou se naučit to, co neumí, když to potřebují. Jenže .. buď jsou do mrtě rozebraní, nebo ta nastávající generace je úplně v prdeli. To, co dostávám jsou lidi, co vystudují informatiku, za celou školu nemají jedinou referenci, když chci ukázku nějakýho kódu, tak skončíme u hello world, v lepším případě technologickýho dema napsanýho podle tutorialu někde z zive.cz. Když i přesto dostanou šanci, tři dny rozbíhají projekt a nadávají, že to je napsaný nahovno, když to nejede, přitom nejsou schopni přečíst si error a zařídit se podle něj. Já nevim, dělám něco špatně já nebo mám fakt smůlu na tragédy?

Jde mi o to, že ... mě osobně je 32 a v době, kdy jsem studoval, vrstevníci měli obvykle práci, případně vypomáhali, nebo minimálně dělali aplikace pro sebe, hry, technologický dema. Po škole měl každej portfolio x komplexních aplikací, ze kterých šlo zjistit, co umí. Kde je tenhle typ lidí dneska? Vážně, jsou rozebraní nebo tak zlenivěli?

Když to pak aplikuju na ten indie vývoj ... na devbooku jsou běžný exoti typu "je mi třináct a jsem profík ve třech jazycích", načež se ukáže, že v nich napsal hello world a přečet dva tutorialy, který jen tupě naklikal a vlastně ani nepochopil, co dělá. Když pak tyhle lidi začnou dělat hry, nedivím se, že v týmu třiceti lidí dělaj tetris dva roky. A že jeden člověk ze staré školy dokáže sám to, co dělá jinej tým v deseti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 8. červenec 2013, 17:31:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Paranoik napsal:

Nicméně .. mimo jiné hledám a přijímám lidi do týmu, jen za poslední rok mi rukama prošla stovka lidí (dáváme šanci každýmu, kdo projeví chuť dělat) a musím říct, že drtivá většina těch lidí jsou absolutní tragédi. Bohužel musím uznat, že jsme firma, která nemá jméno, nemá nikterak extra zajímavé projekty, hledáme lidi, co umí tvrdě pracovat, řešit problémy a zvládnou se naučit to, co neumí, když to potřebují. Jenže .. buď jsou do mrtě rozebraní, nebo ta nastávající generace je úplně v prdeli. To, co dostávám jsou lidi, co vystudují informatiku, za celou školu nemají jedinou referenci, když chci ukázku nějakýho kódu, tak skončíme u hello world, v lepším případě technologickýho dema napsanýho podle tutorialu někde z zive.cz. Když i přesto dostanou šanci, tři dny rozbíhají projekt a nadávají, že to je napsaný nahovno, když to nejede, přitom nejsou schopni přečíst si error a zařídit se podle něj. Já nevim, dělám něco špatně já nebo mám fakt smůlu na tragédy?

Jde mi o to, že ... mě osobně je 32 a v době, kdy jsem studoval, vrstevníci měli obvykle práci, případně vypomáhali, nebo minimálně dělali aplikace pro sebe, hry, technologický dema. Po škole měl každej portfolio x komplexních aplikací, ze kterých šlo zjistit, co umí. Kde je tenhle typ lidí dneska? Vážně, jsou rozebraní nebo tak zlenivěli?


To je tou generací - naše generace (jsme na tom věkově +- stejně - mě je 34 pryč Rolling Eyes ) pořád něco dělala a snažila se o sebevzdělání.

V práci člověk kódoval a doma se snažil o vlastní projekty a pořád něco zkoušel atd. (a je jedno o jaký obor se jedná) - je to třeba celé špatně, ale prostě se člověk snaží něco dělat a řešit ve svém volném čase a tak se i učit.
Dneska opravdu nikdo nic pořádně neumí - vyleze ze školy a myslí že mu patří svět...
Když mu zadáš úkol nebo chceš reference, tak dostaneš přesně jak říkáš něco sesmolené pomocí tutoriálu nebo za pomocí již hotového frameworku - nikde není žádná vlastní iniciativa a nápady.

Nejlepší je když se ti někdo takový hlásí dle jeho slov je super kodér nic není problém. Ale když dostane úkol - tak začne remcat, že to je blbá práce že by raději udělal něco jiného než jaké dostal zadání a nakonec neudělá raději nic...

Hodně to vidím na zaměstnancích - jejich nejčastější hláška je "to nejde" - když pak na to kouknu tak jim během pár minut ukážu že to jde. Prostě to nechápu (ten celý přístup) a proto i ten herní projekt raději řeším sám Very Happy

Jako najdou se asi i světlé výjimky, ale hodně pomálu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 9 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna