Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jorns
Založen: 27. 08. 2013 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 25. září 2013, 00:50:11 Předmět: Zoradovanie objektov v scene |
|
|
Zdravim, som tu zas, potrebujem potvrdit resp. vyvratit domienku o zoradovani objektov.
1./ Kedze vykreslujem viacero objektov v scene, tak pokial sa pozriem kamerou z jednej strany, tak sa objekty prekryvaju, a z druhej nie, je to naozaj depth testom ?
2./ Je na vypocet zoradovania objektov taky, ze sa prechadza kazy jeden model, a jeho pozicia, prepocita sa s pozicou kamery a vykresli sa prvy ten co je najblizsie ku kamere ? Alebo existuje nejaky iny sposob ? Poradte prosim vdaka. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 25. září 2013, 07:24:56 Předmět: |
|
|
Odpovím pouze na 2. otázku, první nechám zodpovědět někoho, kdo je ve slovenštině lépe kovaný než já
2. Nejprve se vykreslí ten, co je nejdál od kamery. Lepší je ale použít Depth Test. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. září 2013, 08:48:39 Předmět: |
|
|
1./ Kedze vykreslujem viacero objektov v scene, tak pokial sa pozriem kamerou z jednej strany, tak sa objekty prekryvaju, a z druhej nie, je to naozaj depth testom ?
1./ Jestlize vykresluju vice objektu ve scene, tak pokud se podivam kamerou z jedne strany, tak se objekty prekryvaji, a z druhe ne, je to opravdu depth testem ?
Cisty "datovy" rozdiel asi 10%, "zvukovy"/"obrazovy" este mensi a su tam 2-3 slova z 27 (7-11%), ktore by mohli byt nejakym sposobom nepochopene, kedze (ano, to je jedno ) su odlisne, avsak su dost redundantne.
To, ze je ta veta napisana ako z pomocnej skoly, to je druha vec  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 25. září 2013, 08:55:12 Předmět: |
|
|
Tak a teraz k veci. Mozes objekty radit kolko chces, do zblbnutia, ale NIKDY ich nezoradis: http://en.wikipedia.org/wiki/Painter%27s_algorithm -- vsimni si vele-znamy farebny paradox s tromi obdlznikmi vpravo.
Od toho je Z-buffer. Trojuholniky (pretoze ty rasterizujes trojuholniky, ci spolu netvoria nic alebo nieco, je uplne nepodstatne) mozes kreslit v LUBOVOLNOM poradi a dany pixel v z-bufferi ti prepise len ten, ktory je blizsie! Chapacky? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|