Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 09:07:50 Předmět: |
|
|
A co když to něco není třeba vůbec z oblastí počítačů a hry si dělá jen jako koníček vedle dalších koníčků a práce? Takový člověk může umět to něco věci, o kterých se nám ani nezdá . Podle mě je to jen o tom, jestli chce člověk dělat hru, nebo engine. Ono taky představa, že musím umět to a tamto, kdybych náhodou někdy třeba chtěl být programátorem AAA her v nějaké firmě a ono to vyšlo a nepřestalo by mě to bavit po půl roce/roce kvůli přesčasům a nižšímu platu, než co můžu mít za polovinu práce v neherních jobech... Co by kdyby, tohle se může hodit, támhleto, no a ono z toho stejně za pár let půlku zapomenu, protože to pak už nepoužívám (a i ty technologie zastaraj, takže se pak nové major verze / nastupující technologie učím skoro od nuly). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 09:41:41 Předmět: |
|
|
Ladis: ještě jednou pro obzvlášť nechápavé: Dilema není engine vs. hra, ale řešit aspoň nějaké problémy do hloubky vs. neřešit žádné problémy do hloubky. Dále si dovolím reakci na to, jak píšeš : "nastupující technologie učím skoro od nuly"...pravděpodobně proto, že nemáš dostatečný "low-level" rozhled. Tam se toho tolik nemění. Ale chápu, že v tvý profesi je to trochu jiný, u webu se do hloubky snad ani jít nedá.
Tak. Jaký příměr bych tak mohl ještě použít, aby to pochopili opravdu všichni...?
Zkusím takhle:
Doma si můžeš smažit hranolky z pytlíku a mražené rybí prsty k tomu. Z plechovky si k tomu dáš nějakou pěknou přílohu a máš chutný oběd. Na večeři uděláš pizzu z polotovaru. K tomu všemu to ještě můžeš připálit. Tvým koníčkem je vaření :-). A proč ne? Ale proboha, když už se chceš stát kuchařem a dávat to jíst lidem, tak musíš umět vařit! A neznamená to, že by ten dobrý kuchař nikdy nepoužil kompot. Jen prostě ví kdy.
Možná svoje názory trochu hrotím, ale celkem mě štve, kolik lidí se živí programováním a jaký k tomu mají blbý přístup. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 10:08:55 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
frca napsal: |
Jenom technická připomínka: Pokud uvolňovat zdroják, tak buď pod BSD-like licencí, a nebo když LGPL, tak udělit výjimku, aby bylo možno linkovat staticky (jako to má FLTK). Je fakt špatné, když licence diktuje technickou realizaci (mluvím o prosté LGPL). |
to dynamicke linkovanie je vyzadovane aby si pouzivatel mohol zmenit danu kniznicu. idea GPL je ze pouzivatel ma k dispozicii kod ktory moze upravit podla svojej potreby. tuto slobodu chce zachovat LGPL teda pouzivatel zoberie kod kniznice upravy podla potreby a nahradi povodne pribalenu kniznicu. |
Teorie je to pěkná, ale v praxi je to typicky na nic. Já bych nechtěl, aby někdo u mojí proprietání aplikace dělal čachry s knihovnama. To je jeden z důvodů, proč LGPL nemám rád (hlavní důvod jsou zbytečné .dll/.so navíc), a proto jsem také vypíchnul tu výjimku v FLTK (zkus si ji přečíst, mají to IMHO v pohodě vyřešené). _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Weny Sky

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 10:54:34 Předmět: |
|
|
semo, ale tvuj primer je spatny. To co popisuje tvuj pristup je, ze kdybych si chtel doma uvarit rybi prsty a hranolky, tak bych mel byt schopny nastrojar, ktery bude umet udelat formu pro panvicku. Pak schopny metalurg, ktery bude umet namichat kovy ve spravnem pomeru a odlit dobrou panvicku, na kterou nanese vrstvu teflonu...
Protoze tady se bavime o nastrojich. Vysledny produkt (jidlo, hru, ...) vytvaris az na techto nastrojich. Muzes umet udelat dobrou panvicku, ale jidlo, ktere na tom uvaris bude stat za prd. Pritom clovek, ktery sice neni dobry nastrojar a metalurg a panvicku vyrobit neumi, by za svoje jidlo dostal michelinskou hvezdu. Na druhou stranu kdyz das skvelemu kuchari panvicku, ktera je zprohybana, ohrev na ni nerovnomerny, ... tak skvele jidlo neudela.
]semo[ napsal: |
... Nebo i ten 3D engine.... tím, že jsem si ho napsal, tak teď přijdu k unity a z fleku si tam píšu shadery a vím, co mám hledat. Kolega používá Unity mnohem dýl než já, ale tohle prostě neumí. |
Tam neni zadna pricinna souvislost mezi tim, ze on shadery neumi, protoze nenapsal zadny 3D engine. Ja shadery psat umim a zadny 3D engine jsem nepsal. Sedl jsem k Ogre a vedel jsem co hledat. Sedl jsem k Unity a vedel jsem co hledat. Budes umet napsat lip shader v Unity nez ja? Myslim si, ze je to velice pravdepodobne. Ale ne proto, ze si napsal 3D engine, ale proto ze si napsal vic shaderu nez ja. A co takovi grafici, kteri pisi skvele materialove shadery, a pritom zadny engine nenapsali? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 11:11:42 Předmět: |
|
|
Ne, takhle sem to nenapsal, můj příměr je přesně správný. V tvojem podání jsou totiž "nástroje" i algoritmy a pracovní postupy, který bys měl umět.
citace: |
Na druhou stranu kdyz das skvelemu kuchari panvicku, ktera je zprohybana, ohrev na ni nerovnomerny, ... tak skvele jidlo neudela. |
Udělá.
Tohle vážně nemá cenu. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 11:30:19 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
Ladis: ještě jednou pro obzvlášť nechápavé: Dilema není engine vs. hra, ale řešit aspoň nějaké problémy do hloubky vs. neřešit žádné problémy do hloubky. Dále si dovolím reakci na to, jak píšeš : "nastupující technologie učím skoro od nuly"...pravděpodobně proto, že nemáš dostatečný "low-level" rozhled. Tam se toho tolik nemění. Ale chápu, že v tvý profesi je to trochu jiný, u webu se do hloubky snad ani jít nedá. |
Hehe, tak dobře:
1) Hned v prvních dvouch mejch větách jsem s tebou souhlasil, že by každý měl "znát něco do hloubky". Já ale poukazoval na to, že to nemusí být vůbec z oblasti počítačů, natož programování (a člověk si kvůli tomu nemusí připadat méněcenný - copak nemáš i jiný život než počítače? zas tak moc tě neznám).
2) To s tím "učením od nuly" se týká případů, kdy nastupující technologie není jen další major verze předchozí (expert na zabíjení vlastních technologií je třeba Microsoft - orientuješ se trochu v technologiích Microsoftu, ne?).
3) O svůj low level rozhled bych se nebál, ještě před rokem tu byly se zdrojákama i mé 11 let staré hry low level C++ s OpenGL nebo Direct3D a další technologie. Když si vemu, že jsem třeba i upravil kód knihovny SDL a dal to sem i pro ostatní...
4) O moji profesi se nestarej, hry jsou můj koníček, ne profese (a zvláště kvůli vývoji v herním businessu nemám dávno zájem se jimi živit - spousta práce za málo peněz; když už dělat hry, tak podle sebe o svém volném čase). Pracovat bych mohl klidně jako zedník a nemělo by to vliv. (BTW weby jsem už přes rok nedělal, teď hlavně programuju pro MS Dynamics CRM.) _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 18. červenec 2014, 12:08:42 Předmět: |
|
|
K tomu co tu řešíte mohu přidat jen můj postoj.
Prvně ho řeknu z pohledu vaření (když už se to tu použilo).
Nikdy bych nekoupil hotový polotovar (marinovaný steak, nebo obalenou rybu atd.).
Vždy si vyberu maso u řezníka, namarinuji sám (vlastní marinadou), okořením a upravím tak jak chci + i tu strouhanku si nastrouhám z pečiva.
Ale pánvičku, olej atd. si nevyrobím - použiji již hotový nástroj;)
Koření také koupím již hotové zabalené (pepř, sůl atd.)
-------------------------
Stejné to je i toho programování/tvorby her atd.
Nejsem proti tomu používat již hotové enginy (když splňují co je třeba pro projekt a mají tu možnost si je rozšířit dle potřeby) - prostě to je nástroj jako pánvička.
Tu a tam použiji pepř a sůl (knihovnu třeba na perlin, noise, nějaký ten shader, mysql , mssql knihovnu atd.).
Ale musím vědět jak to funguje proč to funguje a kdy to použit.
Rozhodně ale nejsem zastánce toho, že bych si pořídil polotovar pluginu (třeba nějaký MMO kit, kde je inventář, loot apod.) .
Nikdy to nebude sedět k projektu - takové věci je přeci logické, že si každý napíše sám a případně pak použije i jinde.
Lepit projekt z pluginu nikdy nemůže dopadnout dobře.
Trošku něčím okořenit ano - ale s rozumem. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lorin
Založen: 18. 07. 2012 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 21. červenec 2014, 13:09:18 Předmět: |
|
|
Za mě bych byl rozhodně za uvolnění rád. Sám si teď zkouším "zbastlit" vlastní hru. Při tom vytvářím vlastní mini-framework, do kterého sypu vše, o čem si myslím, že bych to mohl využít u dalších projektů a her. Enginů je na internetu hafo, ale většinou jde o obrovské balíky, kde jedna věc závisí na jiné a ta zase na jiné. Než se tak člověk dostane k "hrubé kostře" dá to práci. Jednoduchý engine, který by obsahoval základní featurky a byl prostý nabalených "zbytečností" by byl pro výukové potřeby přesně to, co hledám. A možnost se v případě nejasností zeptat autora, navíc v češtině by byla super. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|