Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Zue
Založen: 05. 07. 2012 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 9. září 2014, 00:18:08 Předmět: |
|
|
Sprite laicky = 2D obrazok
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sprite_(po%C4%8D%C3%ADta%C4%8Dov%C3%A1_grafika)
Ako bolo povedane, lepsie je zacat s niecim malym, megalomanske napady ma kde kto a potom 99% skonci niekde...na zaciatku vacsinou, ked mam pravdu povedat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
oakus
Založen: 27. 05. 2009 Příspěvky: 11
|
Zaslal: 9. září 2014, 00:19:28 Předmět: |
|
|
Hoši jestli je vám kolem 18 tak přece nepotřebujete žádnej velkej funding. Nicméně stejně, poslouchejte TeaTima. Udělejte funkční prototyp čehokoliv, nějakou práci, protože to je jediný na čem záleží. Nápady jsou vždycky, ale schopnost je zrealizovat, to je těžce vydřenej asset.
Enever napsal: |
Relether říkal, že máme spoustu věcí navrženo, které stačí jen zpracovat |
To co si představujete jako jen, je ve skutečnosti ta celá práce vývoje hry. Že máte na začátku nějaký nápady je sice hezký, ale naprosto bezcenný, protože při vývoji zjistíte, že půlka z nich jde blbě naimplementovat a při playtestování zjistíte, že druhá půlka lidi moc nebaví. Co se při GD cení je schopnost je generovat, obměňovat, iterovat, zahazovat a pořád udržet v hlavě nějakou ideu do který to celý zapadá a nevyhořet. Nic z toho se ale nenaučíte, dokud neuděláte něco hratelnýho, co bude hrát i někdo jinej než vy, vaši kámoši a rodina. A grafika ani animátora na to fakt nepotřebujete. Jestli máte programátory, základní prototyp spíchnete cobydup.
Enever napsal: |
Bohužel jsem jen GD, takže moc nevím co je "2D ze spritů"... a 2D, něco ve stylu Captaina Clawa? (Momentálně jediná 2Dčkovka, na kterou jsem si vzpomněl) |
To vážně neznáš žádnou jinou 2D hru? Hraješ nějaký hry? A co je sprite ví v herním branži i uklizečka, takže doporučuju doplnit znalosti. Nevím sice, co by mohlo pokrýt tak základní věci jako je sprite, ale jako GD bys měl vědět o všem trochu, takže si dej aspoň to Game Industry 1&2, to je stejně spíš beletrie.
Jinak se zkus zběžně podívat na skriptování, čum grafikům pod ruku jak a co dělají a zkus se něco naučit ve photoshopu, postav nějaký level v editoru pro tvoji oblíbenou hru, zkus udělat model třeba v blenderu, pohraj si se zvukama třeba v Audacity. Nebo piš povídky. Jako GD se každej skill hodí. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peto

Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 9. září 2014, 02:33:36 Předmět: |
|
|
Enever napsal: |
Vyloženě společností bych nás nenazval |
Preco sa spolocnostou nazyvate (dokoncia viackrat)? A nejedna sa len o oslovenie ale aj z kontextu vyplyva ze idete zarobit peniaze, ze ste spolocnost-firma, a firma sa zaklada na generovanie zisku. V skutocnosti ste partia mladých zacinajucich vyvojarov a nie spolocnost.
Dalej uvadzate odmenu "na ruku" teda vlastne "z vydelku". V skutocnosti hovorit vo vasom pripade o peniazoch "z vydelku" je blbost. Sance ze sa vas projekt vobec dokonci niesu vobec velke. Sanca ze to naviac bude nieco co sa da tiez nic moc. Vo vysledku to je cista loteria.
Naprosty suhlas s oakus, aby som ta este viac zasvatil do tajov herneho vyvoja, tak tu samotny napad je jedno veľké nič! Dokonca aj ked mas peniaze a team kto ten napad zrealizuje furt je to nic, pokial sa to neurobi a nefunguje to. A vela krat su aj dobre napady, aj by fungovali, aj su peniaze a team na vyvoj ale aj tak to stroskota.
Dalej GD (Game Designer), ktory nema za sebou skusenosti z viacerych hier... jeho schopnosti su velmi pochybne. Uz viac krat som tu spominal ze podla mna herny dizajner nema co v zacinajucom teame robit pokial je sam zaciatocnik (este ked ma ambicie robit projekt ktoreho privlastky su "velkolepy", "dokonaly" ale hlavne "zlozity" ). Je to nieco co sa neda naucit, tuto ulohu by mal mat programator. Samozrejme nemyslim tym napr scenaristu, cloveka co vymysla pribeh ale cloveka co ma vymyslat herne mechaniky. Ale okej, ak si GD a dobry GD, tak kludne mozes vymysliet nieco male, chytre a genialne. Co by vam zabralo 1 mesiac, nieco co je nove, resp zoberes nieco co existuje a vylepsis, popr skombinujes a tak, a vznikne nieco nove. _________________ Code or die!
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 9. září 2014, 06:38:40 Předmět: |
|
|
Enever> pokud jako game designér neznáš žádné 2D hry, pak bys měl zpomalit při zakládání společností nebo týmů a ušetřený čas věnovat studiu her, jejich principů a historie. Klidně začni s těmi knížkami Game Industry, ať získáš trochu přehled. U dost článků tam jsou i odkazy na další literaturu, tak pak budeš mít jak pokračovat. A mezitím si můžeš projít třeba http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_games a 250 Indie Games You Must Play a rozšířit si obzory. Neříkám, že si všechny musíš zahrát. Neříkám ani že by tě měly bavit nebo že takové hry musíš chtít dělat. Ale pokud chceš být designér, tak bys měl mít přehled o herních stylech a o tom jaké se v nich používají herní mechaniky a principy.
O tom "jen udělat" se to už všichni zmiňovali, tak jen dodám, že hratelný prototyp Braid s řadou puzzlů (tj. o dost víc než jen nápad nebo popis mechanik) měl cca během týdne (v dubnu 2005). Dokončit design herních mechanik a hratelnosti trvalo do prosince 2005. No a pak do srpna 2008 trvalo to "jen zpracovat", dokončit a vydat. A to je Braid celkem malá hra, o hodně menší než chcete dělat vy a autor Braid měl mnohem víc zkušeností, než celý váš tým dohromady... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 9. září 2014, 07:55:26 Předmět: |
|
|
Za sebe uděluji 4.5 lamy z 5
     _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 9. září 2014, 08:33:00 Předmět: |
|
|
Zkusím trochu nadhledu :-).
Dneska jsou lidi obklopeni takovým tim povrchním, rádoby profesionálním přístupem. Když v tom člověk vyrůstá a nikdo z blízkého okolí mu neřekne, že je to jen pozlátko, který ani vlastně nefunguje, pak je na podobné inzerce zaděláno. Vyzní to pak spíš srandovně, nebo (a to je horší) má člověk pocit, že ho chcete podfouknout. To je myslím přesně to, proč ste dostali takovou čočku. Třeba takový Peto a ostatní jsou profesionální vývojáři a samozřejmě taky někdy začínali. Ale co si je tak pamatuju, tak nechyběla pokora před velikostí projektu i před lidmi. Z jejich příspěvků na fóru čišelo nadšení a opravdovost. A zdálo se mi to takový transparentnější. Možná je to trochu nostalgie, ale mám ten pocit, že těchto "společností" tolik nebylo. Třeba s tim někde uděláte díru do světa, ale tady na Č-H si to prostě pamatujeme jinak. Byli sme prostě teamy a dělal se freeware. Pak se přešlo na komerční věci. V osmnácti si můžete dovolit dělat to, se vám líbí, ne co diktuje trh. Využijte to a hlavně makejte :-). Ono se to pak podá a lidi se najdou. Věřte tomu. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 9. září 2014, 12:25:14 Předmět: |
|
|
]semo[> Myslím, že si to pamatuješ špatně... Kdysi dávno tu taky byly spousty lidí, co hledali tým, který podle jejich nápadu vytvoří hru jako Diablo 2, jenom trochu víc jako Baldur's Gate, takže to ve výsledku bude úplně nejlepší. A dostávali úplně stejnou čočku jako teď. Jenom jsi v té době byl mladý a nadšený, tak jsi to třeba vnímal jinak
A hodně podobná byla i ta týmová prezentace, kde tým měl pět leaderů a pak už hledali "jenom" programátory, grafiky, zvukaře a designéry, kteří ten geniální a originální nápad zrealizují. Ale on to je celkem očekavatelný a přirozený cargo cult, kde lidi napodobují vnější prezentaci velkých firem a čekají, že tím nějak vznikne ta hra... No a stejně jako dneska i tenkrát byli lidi, co to neřešili a prostě dělali hry (nebo aspoň do vyhoření přepisovali engine). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 9. září 2014, 13:33:24 Předmět: |
|
|
Tak to si teda už nepamatuju. Bejval tu takovej kinder manager - říkal si RedBoss, ten ale dokonce nějakou firmu měl. Jinak nevím. Ale asi máš pravdu :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 9. září 2014, 14:09:32 Předmět: |
|
|
Tak jsem se podíval na nejstarší inzeráty na současné verzi fóra a co nevidím... jako první je tam nějaký pan Reniezs. To myslím mluví za vše . _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Enever
Založen: 23. 10. 2013 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 9. září 2014, 17:20:30 Předmět: |
|
|
Ne, není pravda, že jediným 2Dčkem, které znám je Captain Claw, jak jsem napsal již v předchozím příspěvku, byla pouze jediná, na kterou jsem si v té chvíli vzpomněl (mám ji na rozdíl od ostatních v živé paměti, hrál jsem ji dva měsíce zpátky), nyní si vzpomenu na spoustu dalších (Worms, Mortal Combaty, Prince of Persia, Mario, Sonic...)
Ano, jsem nezkušený GD, netvrdil bych však, že nejsem schopný (to ovšem musí posoudit jiní), jisté však je, že je to druhá věc, o které jsem schopný říct, že mi jde.
Ano, začali jsme s velkým projektem, který měl nulové šance, ovšem my na té hře pracujeme zejména proto, že nás to baví a budeme na hře pracovat, dokud nebude hotová. Jediným důvodem, který vidím, kvůli kterému by náš projekt nevyšel je, že bychom na hře přestali pracovat, což se s maximální pravděpodobností nestane.
Zakládání týmu byla Reletherova práce, já se k týmu přidal zhruba rok po začátku projektu, avšak díky svým GD schopnostem jsem se rychle dostal na téměř nejvyšší pozici v týmu.
Jinak to, že nám nevěříte a naprosto chápu, ale v projektu budeme i nadále pokračovat, protože ho CHCEME dokončit a věříme, že ho i dokončíme  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 9. září 2014, 18:04:21 Předmět: |
|
|
BTW tento příspěvek by měl správně patřit do sekce Inzeráty, kde žádné odpovědi (z pro mě záhadného důvodu) přidávat nejdou... Takže kdyby ho pisatel správně zařadil, nemá šanci se dozvědět rady, které mu zde byly uděleny (bráno pozitivně)/nebude sepsut za lamovitost (bráno negativně) _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 9. září 2014, 20:11:47 Předmět: |
|
|
Enever napsal: |
avšak díky svým GD schopnostem jsem se rychle dostal na téměř nejvyšší pozici v týmu |
A jak se poznali tvoje "GD schopnosti", když jsi ještě neudělal žádnou hru?
Dobrý GD už určitě nějakou udělal. A když neměl k dispozici programátory nebo grafiky, udělal ji tak, aby se dala hrát (třeba s kostkami a papírem) na stole. A byla dobrá.
Pokud jsi žádnou neudělal, je to stejné, jako bych tvrdil, že jsem jeden z nejlepších malířů na světě. Jen jsem ještě nenamaloval žádný obraz.
Ale teoreticky vím, jak to udělat, a už jsem potěžkával štětec a dobrý, takže to bude pecka. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Enever
Založen: 23. 10. 2013 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 9. září 2014, 20:32:41 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
A jak se poznali tvoje "GD schopnosti", když jsi ještě neudělal žádnou hru?
Dobrý GD už určitě nějakou udělal. A když neměl k dispozici programátory nebo grafiky, udělal ji tak, aby se dala hrát (třeba s kostkami a papírem) na stole. A byla dobrá. |
Možná se ti tato odpověď nebude líbit, ale udělal jsem několik modifikací Dračího doupěte, několik vlastních pravidel pro DrD, pár menších stolních her (samozřejmě na bázi DrD, ale bylo to ještě kombinováno s WoW deskovkou...)
Ale hlavně jsem povýšen za to, co jsem zatím dokázal udělat za systémy a další věci týkající se GD pro momentální vývoj hry.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DespeRadoX

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 9. září 2014, 20:52:34 Předmět: |
|
|
hhh
Vy ste neskutocny spolocnost plna ludi ktory nic neurobili ale vdaka svojim kvalitam uz obsadili najvyssie posty zhana nejakych podriadenych ktory by nieco naozaj robili. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Relether
Založen: 15. 07. 2013 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 24. leden 2015, 21:08:02 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
hhh
Vy ste neskutocny spolocnost plna ludi ktory nic neurobili ale vdaka svojim kvalitam uz obsadili najvyssie posty zhana nejakych podriadenych ktory by nieco naozaj robili. |
Máš pravdu, sháníme lidi, kteří by nám pomohli, jen není pravda, že jsme nic neudělali. Hra už je z cca 70% hotová, programování, grafika, dokonce i mapa. Chyběli nám jen lidé na nějaké důležité sektory, my máme určité pozice, protože bez toho to prostě nefunguje.
Lidé bez vedení prostě nic nedokáží, je zapotřebí. Proti tomu nemůžeš nic namítat. Jediný kdo nám teď chybí je člověk na animace. Celkem důležitý článek, bez kterého nemůžeme pokračovat. Nicméně zjistili jsme, že shánět lidi na fóru jako je toto je pouhou ztrátou času, jsou tu jen sobečtí vymaštěnci, kteří když nedostanou záruku peněz nehnou ani prstem.
Existují i mnohem vyšší cíle než peníze, ale to tak slabě ambiciózní lidé jako vy nepochopí. Protože vy něco nedokážete neznamená, že to nedokáží jiní. Možná nemáme tolik zkušeností, ale máme větší odhodlání a díky tomu jsme lepší než vy a dokážeme toho mnohem více. 
Naposledy upravil Relether dne 24. leden 2015, 21:16:13, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|