Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 14. prosinec 2014, 21:51:55 Předmět: |
|
|
Rebel -> Díky!
Zde menší update - ladění stavebních částí - má to ještě svoje mouchy + je třeba vyrobit ještě spoustu assetů včetně variací dle materiálu (dřevo, kámen, omítka atd.)
Nechal jsem se trošku unést při stavbě (vše ingame) ale díky tomu vím co je třeba dodělat;)
 _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
JC
Založen: 06. 10. 2007 Příspěvky: 137
|
Zaslal: 17. prosinec 2014, 21:31:28 Předmět: |
|
|
parádní progres
Jinak obecný problém MMORPG potažmo 3D her, že se udělá terén a pak barák, ale na přechod se už zapomnělo a objekty do prostředí vůbec nepasují. Máš v plánu to pořešit ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 17. prosinec 2014, 21:37:19 Předmět: |
|
|
JC napsal: |
parádní progres
Jinak obecný problém MMORPG potažmo 3D her, že se udělá terén a pak barák, ale na přechod se už zapomnělo a objekty do prostředí vůbec nepasují. Máš v plánu to pořešit ? |
Díky!
Přechod by si měl řešit hráč sám pomocí terraformace. Já ty domky teď stavím na povrchu bez úpravy - pro ladění "building tool" to stačí. Ale logicky by si měl hráč terén srovnat jak potřebuje + si na povrch dát hlínu , písek, trávu atd. dle své potřeby a kreativity.
Zatím si s tím takto nehraji - to bych nedělal nic jiného Protože to co postavím pak stejně mažu z databáze abych ladil nedostatky. Ale pokud bych měl cokoliv stavět na ostro - tak si vyhraji i s okolím - srovnám a upravím jak potřebuji + bych si tam i vysázel stromy na okrasu;) (což vše v NI jde;) ) _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Spiky
Založen: 15. 05. 2009 Příspěvky: 19
|
Zaslal: 20. prosinec 2014, 09:17:42 Předmět: |
|
|
Neplanujes projekt zverejnit aj na http://gamejolt.com? Osobne mam gamejolt velmi rad, skvela komunita ludi, navyse nedavno zacali robit projekty, ktore este zvysili pocet navstevnikov. Pri troche stastia a kvalite tvojej hry nepochybujem, ze si ju vsimne nejaky moderator a hned budes mat postarane o nove publikum, followerov a testerov |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 20. prosinec 2014, 22:45:58 Předmět: |
|
|
Díky za echo, během svátků se podívám podrobněji o co jde.
Teď jsem ale maximálně zlikvidován za posledních 14dní kolem IOTY;) _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 27. prosinec 2014, 20:03:18 Předmět: |
|
|
Unity 5 - testování SpeedTree? - pracovní verze převodu projektu z Unity 4 na Unity 5. Vše bude vyžadovat ještě spoustu ladění.
Hlavně kompletně předělat nasvícení a počasí - U5 pracuje s nasvícením jinak než U4 (lépe;) )
 _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 27. prosinec 2014, 20:10:18 Předmět: |
|
|
Z osobní zkušenosti radím na pět ještě nepřecházet. Je pravda, že se to může lišit projekt od projektu, ale zatím s betou špatné zkušenosti. (editor mnohem častěji padá, zahlcuje ramku apod.) _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 27. prosinec 2014, 20:21:02 Předmět: |
|
|
Houp napsal: |
Z osobní zkušenosti radím na pět ještě nepřecházet. Je pravda, že se to může lišit projekt od projektu, ale zatím s betou špatné zkušenosti. (editor mnohem častěji padá, zahlcuje ramku apod.) |
Ano U5 je ještě hodně nestabilní, ale naposledy jsem zkoušel beta verzi 9 - aktuální 18 - ta už tak nepadá (hlavně se mě spustí samostatný build - tak jsem mohl porovnat finální rozdíl výkonu). Oficiálně přejdu ale až bude plná verze - toto jsou jen testy - abych mohl porovnat rozdíly. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 29. leden 2015, 23:39:59 Předmět: |
|
|
Skoro měsíc bez updatu...
Co se dělo?
1. Profilování a hledání co snižuje výkon.
2. Nalezení problému - problém = Unity
3. Hledání řešení - po mnoha testech řešení nalezeno = úprava konceptu hry (jen lehce, tak aby nebyla ovlivněna hratelnost).
4. Ladění na Unity 4
5. Přechod na Unity 5 už natrvalo.
6. Ladění na Unity 5.
7. První výsledek co je označen jako "public ready"
Více pokud bude zájem - k bodům nahoře. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. leden 2015, 00:05:00 Předmět: |
|
|
Pěkný, jen mi přijde, že dřív sem si toho častýho ditheringu nevšímal. Na nových screenshotech je skoro všude (na druhém obrázku je na mnoha místech dokonce i na stromech těsně přede mnou). Nešlo by aspoň použít "error diffusion" místo "ordered"? Na screenshotech to bude vypadat podobně, ale v běhu už lépe, viz:
Před mnoha lety jsem měl grafiku Radeon 9100 IGP, a tam šlo vybrat dithering v 16bit barvách. Normálně měly grafické karty jen ordered, ale tady šlo vybrat error diffusion, takže to vypadalo trochu jako truecolor, ale byl tam "televizní šum" (analogových TV). (Nepočítám Voodoo karty, které používaly dedithering.) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 30. leden 2015, 00:22:24 Předmět: |
|
|
Dithering nebyl dříve nikde.
Je to vlastnost SpeedTree - uvidím jak to půjde ještě vyřešit (zatím jsem to nijak neřešil - je to ale na seznamu úkolů - snad to půjde upravit).
Ale abych to vše udržel, tak musím řešit hodně LOD verze (pro každý strom v podstatě jiné nastavení) - některé se renderují dříve než ostatní atd.
A některé mají billboardy hodně na blízko = viditelný dithering.
Stromy v dálce jsou v podstatě jen na okrasu (nelze jich udržet více jak 150k(speedtree) - pak je unity přestane renderovat).
Takže v dálce se renderuje na rozloze 64km2 pouze 30k stromů. Ostatní je v reálu procedurálně renderováno za běhu atd. Je to trošku hc:) Musel bych snížit dohled.
Mám ještě jedno řešení, ale tady má Unity5 problém - dokud to nefixnou tak nemohu moc co testovat a ladit. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. leden 2015, 00:38:32 Předmět: |
|
|
Chápu. Já jen, že co se týče počtu stromů, tak je vlastně jedno, jestli jsou poloprůhledné, nebo neprůhledné. Takže bys je klidně mohl udělat neprůhledné (i za cenu, že se skokově objeví při přiblížení k nim - ale stejně se to týká malinkých stromů v dáli). Nebo ten přechod viditelnosti ne roztažený přes celý dohled, ale jen u konce (takže se neobjeví skokově a většina bude zcela neprůhledná - bez problému s ditheringem). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 30. leden 2015, 00:47:35 Předmět: |
|
|
Podívám se na to - u těch v dáli mě to trápí nejvíce - hlavně ty co jsou na horizontu vždy.
Doskakování je v pohodě (s tím už jsem se smířil) ono stejně teď vidíš v dálce 1 - 2 stromy a jak se přibližuješ, tak se jich tam začne rojit víc Jde jen o ten ukazatel - jo tam v dálce je asi les. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 30. leden 2015, 11:47:38 Předmět: |
|
|
Tak vyřešeno - kompletně jsem ho zlikvidoval.
Výsledek - zvedl se výkon + vizuálně to vypadá lépe.
Vyřešil jsem tak jednu věc co mě poslední dny štvala (a nutila hledat problém jinde) - nebyl to Dithering (ten mě vizuálně tolik neštval), ale snížení výkonu při použití speedtree - teď je výkon skoro stejný jako při legacytree. Nenapadlo by mě, že to tolik žere výkonu - njn.
Hlavní je, že teď +- vím co mě žere výkon.
V původní verzi mě ho žralo něco co jsem nemohl nijak ovlivnit (hlavně dohledat proč a jak) - jednalo se Unity problém, který bylo nutné obejít od samotného počátku tvorby světa.
TJ. začínám to mít konečně pod kontrolou - poslední věc bylo speedtree = vyřešeno (díky;) ) _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|