Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 3. březen 2015, 14:32:51 Předmět: |
|
|
Radis: Něco z toho, co říkáš je už v C++11 nebo C++14.
Ad tohle.. jak je na tom ten Unreal vlastně s C++11/14? _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 3. březen 2015, 15:09:33 Předmět: |
|
|
tady si reste co chcete, klidne se tema ++ a # umlatte! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 3. březen 2015, 17:12:52 Předmět: |
|
|
Pro mě osobně je spíš zajímavé, že tím, že je UE4 zadarmo mají všichni přístup ke kompletnímu zdrojáku a s tím taky možnost cokoli upravit.
Mimo to taky považuji za velkou výhodu, že Epic přijímá kód do UE z jeho komunitních forků (teď třeba integrace GITu do editoru).
Co se tyká C++11/14 tak si myslím že to bude spíš věc překladače (na Windows používá VS 2013), ale zatím jsem to netestoval. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 3. březen 2015, 17:19:07 Předmět: |
|
|
No já teď nemile zjistil, že VS2013 (a zatím ani 2015 preview) a jejich kompilátor nepodporuje plně constexpr, takže jsem v háji
Takže mi šlo hlavně o tohle, jestli to UE přeložím i na VS2013.
Jinak k topicu flame war. Jako já osobně jsem pochopil, jak program funguje (pointery, paměť, new apod) až když jsem začal používat C/C++. Dřív v Javě jsem to neřešil vůbec (žádný struct - wtf ?) a v C# trochu alespoň pomocí ref / out, popř. v unmanaged kódu. Ale prostě až C++ mě naučilo zacházet tak nějak s pointery, jak fungují šablony (ne ty pseudo šabolny z Javy / C#)
C# nezatracuji, ten je použitelný. Java je shit, který se navíc nikam posledních pár let neposunuje a žije z hypu a z toho, že to všichni "umí". Navíc její multiplaformnost (zdraví iOS) je taky k smíchu. Např. GUI se klidně totálně posere, protože Java. Naopak např. Qt (ač se mi nelíbí jejich řešení událostí), celkem drží stabilně všude. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. březen 2015, 17:42:17 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Jinak k topicu flame war. Jako já osobně jsem pochopil, jak program funguje (pointery, paměť, new apod) až když jsem začal používat C/C++. Dřív v Javě jsem to neřešil vůbec (žádný struct - wtf ?) a v C# trochu alespoň pomocí ref / out, popř. v unmanaged kódu. Ale prostě až C++ mě naučilo zacházet tak nějak s pointery, jak fungují šablony (ne ty pseudo šabolny z Javy / C#) |
S tímto názorem se ztotožňuji.
 _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 3. březen 2015, 18:46:06 Předmět: |
|
|
Trochu zamíchám karty :-)
Mě tu práci s pointry naučilo Delphi! :-). Přechod na jiný jazyky (včetně C++) byl pak snadný. Škoda, že se pascal dnes moc nepoužívá. Je to jednoduchý jazyk a zároveň opravdu dává dobrý základy - to je to, proč byl vytvořen. C# je fajn, ale je v něm právě dost věcí, který tak nějak záčátečníkovi nemusí dávat smysl. Prostě nějak fungují a nikdo neví proč. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
michalferko
Založen: 29. 09. 2008 Příspěvky: 83
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. březen 2015, 19:44:21 Předmět: |
|
|
]semo[: Taky jsme začínal na Delphi, a aktuálně mě to živí. A je až kupodivu kolik firem, se kterými se setkávám, Delphi taky stále používá. Ve volném čase pak C#. K Cčku jsem se bohužel už dlouho nedostal.
A máš pravdu, Pascal je na učení geniální. Vždycky ve mně hrkne, když si vzpomenu, že tady v Olomouci na SPŠE učí začátečníky programovat v Pythonu. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 3. březen 2015, 20:01:31 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
Pascal je na učení geniální. |
Moje řeč... Krásný, čitelný jazyk. Textový režim byl sympaticky rozšířen o nastavování pozice kurzoru/vytváření oken/barvičky... Grafický režim taky vlastně zadarmo.
U nás na FAV ZČU se začíná v Javě. Procedurálně. Takže na prvním cvičení se řekne: "pište: public static void main..."
Možná by se mělo začínat s lispem, koneckonců má nejjednodušší syntaxi...
EDIT: A koneckonců, Záhada ukradeného pentia byla napsaná v Delphi, ne?  _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 3. březen 2015, 20:20:46 Předmět: |
|
|
OMFG, v Pythonu Nejlepší by byl třeba Brainfuck, nebo Whitespace
Pascal moc nemusím, pro mě je a bylo čitelnější C, ale pořád lepší začínat v Pascalu, než na Javě. To už by bylo pro ty prváky snažší ty základy pobrat na PHP muhehehe
Na ZCU se studnetům v prváku řekne "Pište magické public static void main". A program se bastlí procedurálně. OK, fajn. Jenomže... Pak to vypadá tak, že ve druhém semestru se cpe všude možně public static a všem to přijde OK.
Nebo neinformatici pak programují v Matlabu / Mathematice.. a to "moc OOP není" a jede to spíš procedurálně, takže je ta Java dost k ničemu.
Na C se mi strašně líbí syntaxe, kdy pointer má prostě * (popř. reference &) a hned na první pohled poznám co je co. U ostatního (Java, C#) jsem v hajzlu (i když Java nemá structy, takže je to stejně šumák ) _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 3. březen 2015, 20:32:13 Předmět: |
|
|
No a právě v pascalu na základy nic jako pointer nepotřebuješ. Dá se předávat hodnotou i referencí, kdy prostě před parametr napíšu var... Pole se dají dělat pevné velikosti, ale i dynamická... A furt je to pole, ne pointer. Pro začátečníka je to skvělé... (a klidně i pro pokročilé, ale to už je holt taková ta srdcovka) _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. březen 2015, 21:00:32 Předmět: |
|
|
micky: Ty jo, on někdo tu moji hru tady i zná Jj, Delphi a na grafiku ještě šíleně pomalé, tuším softwarově renderované, DelphiX S tím Lispem, nedivil bych se, kdyby na něj na té škole za rok za dva přešli
perry: Kouzlo Pascalu je v té ukecanosti. Ono to vypadá skoro jako bys psal normální anglické věty jen se středníkem na konci. A najednou zjistíš, že programuješ. Je to ďábelský plán jak z angličtinářů udělat ajťáky Pro začátečníka je to fakt takový nenásilný jazyk. Ale v pointerech tam mám zmatek do teď. Jak se tolik nepoužívají, tak musím vždycky těžce vzpomínat kde použít stříšku, kde zavináč a jestli ten znak dát na začátek nebo na konec Ale C++ mám hrozně rád. To už jsem něco uměl, když jsem to viděl poprvé, a ta čistota syntaxe mě uhranula.
Ještě k té naší SPŠE, on se tam původně učil Pascal, až před pár lety přešli na Python. Ta Java, která je teď na školách z nějakého důvodu nejrozšířenější, by byla IMHO mnohem lepší. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. březen 2015, 21:11:39 Předmět: |
|
|
micky napsal: |
Možná by se mělo začínat s lispem, koneckonců má nejjednodušší syntaxi... |
Však s LISPem se taky na spoustě IT fakult začíná |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peto

Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 3. březen 2015, 21:29:55 Předmět: |
|
|
Ja C# teda absolutne hejtujem, neskusal som sice engine iba robit na XNA a oproti klasickemu D3D na C++ to nebolo teda nic moc..
Ked Unity vs U4, tak prec s unity.. ako tu niekto pisal, ze renderovat do textury mozes az teraz vo verzii 5, tak to je teda dost ubohe , rendering do textury som robil asi ako 4 vec v poradi...
Unreal som skusal, respektujem to, ale robit v tom sa teda absolutne nechystam  _________________ Code or die!
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Spytihněv

Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 3. březen 2015, 21:38:21 Předmět: |
|
|
Render do textury tam jistě už byl, plno her používá různé postefekty, odrazy ve vodě, shadowmapping atd... a třeba teď jsem hrál takový simulátor chůze s kosmonautem, kterému se v hledí skafandru odrážel okolní svět, to bylo hodně hezké. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|