.[ ČeskéHry.cz ].
flame C++ vs. C# - unity vs. unreal
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 14:32:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Radis: Něco z toho, co říkáš je už v C++11 nebo C++14.

Ad tohle.. jak je na tom ten Unreal vlastně s C++11/14?
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 15:09:33    Předmět: Odpovědět s citátem

tady si reste co chcete, klidne se tema ++ a # umlatte!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 17:12:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro mě osobně je spíš zajímavé, že tím, že je UE4 zadarmo mají všichni přístup ke kompletnímu zdrojáku a s tím taky možnost cokoli upravit.
Mimo to taky považuji za velkou výhodu, že Epic přijímá kód do UE z jeho komunitních forků (teď třeba integrace GITu do editoru).

Co se tyká C++11/14 tak si myslím že to bude spíš věc překladače (na Windows používá VS 2013), ale zatím jsem to netestoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 17:19:07    Předmět: Odpovědět s citátem

No já teď nemile zjistil, že VS2013 (a zatím ani 2015 preview) a jejich kompilátor nepodporuje plně constexpr, takže jsem v háji Mad

Takže mi šlo hlavně o tohle, jestli to UE přeložím i na VS2013.

Jinak k topicu flame war. Jako já osobně jsem pochopil, jak program funguje (pointery, paměť, new apod) až když jsem začal používat C/C++. Dřív v Javě jsem to neřešil vůbec (žádný struct - wtf ?) a v C# trochu alespoň pomocí ref / out, popř. v unmanaged kódu. Ale prostě až C++ mě naučilo zacházet tak nějak s pointery, jak fungují šablony (ne ty pseudo šabolny z Javy / C#)

C# nezatracuji, ten je použitelný. Java je shit, který se navíc nikam posledních pár let neposunuje a žije z hypu a z toho, že to všichni "umí". Navíc její multiplaformnost (zdraví iOS) je taky k smíchu. Např. GUI se klidně totálně posere, protože Java. Naopak např. Qt (ač se mi nelíbí jejich řešení událostí), celkem drží stabilně všude.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 17:42:17    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Jinak k topicu flame war. Jako já osobně jsem pochopil, jak program funguje (pointery, paměť, new apod) až když jsem začal používat C/C++. Dřív v Javě jsem to neřešil vůbec (žádný struct - wtf ?) a v C# trochu alespoň pomocí ref / out, popř. v unmanaged kódu. Ale prostě až C++ mě naučilo zacházet tak nějak s pointery, jak fungují šablony (ne ty pseudo šabolny z Javy / C#)


S tímto názorem se ztotožňuji.

_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 18:46:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Trochu zamíchám karty :-)
Mě tu práci s pointry naučilo Delphi! :-). Přechod na jiný jazyky (včetně C++) byl pak snadný. Škoda, že se pascal dnes moc nepoužívá. Je to jednoduchý jazyk a zároveň opravdu dává dobrý základy - to je to, proč byl vytvořen. C# je fajn, ale je v něm právě dost věcí, který tak nějak záčátečníkovi nemusí dávat smysl. Prostě nějak fungují a nikdo neví proč.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michalferko



Založen: 29. 09. 2008
Příspěvky: 83

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 18:48:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Unity ciastocne odpovedalo, vydalo Unity 5: http://unity3d.com/get-unity

Konecne mozem renderovat do textury! Tak skoro si to ale neskusim, servery im padli a nechcu sa rozbehnut.
_________________
Moje minihry a ine projekty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 19:44:21    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[: Taky jsme začínal na Delphi, a aktuálně mě to živí. A je až kupodivu kolik firem, se kterými se setkávám, Delphi taky stále používá. Ve volném čase pak C#. K Cčku jsem se bohužel už dlouho nedostal.
A máš pravdu, Pascal je na učení geniální. Vždycky ve mně hrkne, když si vzpomenu, že tady v Olomouci na SPŠE učí začátečníky programovat v Pythonu.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 20:01:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Dlaha napsal:
Pascal je na učení geniální.


Moje řeč... Krásný, čitelný jazyk. Textový režim byl sympaticky rozšířen o nastavování pozice kurzoru/vytváření oken/barvičky... Grafický režim taky vlastně zadarmo.

U nás na FAV ZČU se začíná v Javě. Procedurálně. Confused Takže na prvním cvičení se řekne: "pište: public static void main..."

Možná by se mělo začínat s lispem, koneckonců má nejjednodušší syntaxi...

EDIT: A koneckonců, Záhada ukradeného pentia byla napsaná v Delphi, ne? Smile
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 20:20:46    Předmět: Odpovědět s citátem

OMFG, v Pythonu Shocked Very Happy Nejlepší by byl třeba Brainfuck, nebo Whitespace Very Happy


Pascal moc nemusím, pro mě je a bylo čitelnější C, ale pořád lepší začínat v Pascalu, než na Javě. To už by bylo pro ty prváky snažší ty základy pobrat na PHP muhehehe Twisted Evil Twisted Evil

Na ZCU se studnetům v prváku řekne "Pište magické public static void main". A program se bastlí procedurálně. OK, fajn. Jenomže... Pak to vypadá tak, že ve druhém semestru se cpe všude možně public static a všem to přijde OK.
Nebo neinformatici pak programují v Matlabu / Mathematice.. a to "moc OOP není" a jede to spíš procedurálně, takže je ta Java dost k ničemu.

Na C se mi strašně líbí syntaxe, kdy pointer má prostě * (popř. reference &) a hned na první pohled poznám co je co. U ostatního (Java, C#) jsem v hajzlu (i když Java nemá structy, takže je to stejně šumák Very Happy)
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 20:32:13    Předmět: Odpovědět s citátem

No a právě v pascalu na základy nic jako pointer nepotřebuješ. Dá se předávat hodnotou i referencí, kdy prostě před parametr napíšu var... Pole se dají dělat pevné velikosti, ale i dynamická... A furt je to pole, ne pointer. Pro začátečníka je to skvělé... (a klidně i pro pokročilé, ale to už je holt taková ta srdcovka)
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 21:00:32    Předmět: Odpovědět s citátem

micky: Ty jo, on někdo tu moji hru tady i zná Very Happy Jj, Delphi a na grafiku ještě šíleně pomalé, tuším softwarově renderované, DelphiX Smile S tím Lispem, nedivil bych se, kdyby na něj na té škole za rok za dva přešli Very Happy

perry: Kouzlo Pascalu je v té ukecanosti. Ono to vypadá skoro jako bys psal normální anglické věty jen se středníkem na konci. A najednou zjistíš, že programuješ. Je to ďábelský plán jak z angličtinářů udělat ajťáky Very Happy Pro začátečníka je to fakt takový nenásilný jazyk. Ale v pointerech tam mám zmatek do teď. Jak se tolik nepoužívají, tak musím vždycky těžce vzpomínat kde použít stříšku, kde zavináč a jestli ten znak dát na začátek nebo na konec Smile Ale C++ mám hrozně rád. To už jsem něco uměl, když jsem to viděl poprvé, a ta čistota syntaxe mě uhranula.

Ještě k té naší SPŠE, on se tam původně učil Pascal, až před pár lety přešli na Python. Ta Java, která je teď na školách z nějakého důvodu nejrozšířenější, by byla IMHO mnohem lepší.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 21:11:39    Předmět: Odpovědět s citátem

micky napsal:
Možná by se mělo začínat s lispem, koneckonců má nejjednodušší syntaxi...

Však s LISPem se taky na spoustě IT fakult začíná
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 21:29:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja C# teda absolutne hejtujem, neskusal som sice engine iba robit na XNA a oproti klasickemu D3D na C++ to nebolo teda nic moc..

Ked Unity vs U4, tak prec s unity.. ako tu niekto pisal, ze renderovat do textury mozes az teraz vo verzii 5, tak to je teda dost ubohe Smile, rendering do textury som robil asi ako 4 vec v poradi...

Unreal som skusal, respektujem to, ale robit v tom sa teda absolutne nechystam Smile
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 21:38:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Render do textury tam jistě už byl, plno her používá různé postefekty, odrazy ve vodě, shadowmapping atd... a třeba teď jsem hrál takový simulátor chůze s kosmonautem, kterému se v hledí skafandru odrážel okolní svět, to bylo hodně hezké.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna