.[ ČeskéHry.cz ].
Vývojové prostředí

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Java / J2ME
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MATAking



Založen: 18. 08. 2016
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 18. srpen 2016, 20:46:39    Předmět: Vývojové prostředí Odpovědět s citátem

Zdravím. Doteď jsem pracoval ve vývojovém prostředí Game maker, kde jsem vytvořil i hru Flappy Ježíšek jehož recenze vyšla i v magazínu Syndicate.

( http://syndicate.wz.sk/flappy-jezisek-simulator-roznasania-vianocnych-darcekov/ )

Chci přejít na zajímavější a používatelnější jazyk. Zvolil jsem si jazyk Java. Prvotně chci vytvářet hry na mobilní platformu Android. Potřebuji poradit jaké prostředí bude pro tvorbu her nejvhodnější. Osobně bych se přikláněl k Android studiu ovšem na internetu jsem nenašel moc bohatých návodů pro interakci objektů a tvorbu animací pro Android studio (2D hry). Nacházím se teď tedy ve slepé uličce a budu rád za každou vaši radu. V Jave umím základy konstrukce kódu a základy OOP.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 507

PříspěvekZaslal: 18. srpen 2016, 21:20:16    Předmět: Re: Vývojové prostředí Odpovědět s citátem

Nejlepší je prý vi(m), IDE jsou pro děcka (říkal mi to nějaký linuxák).
Já osobně ale bohužel nejsem takový profesionál, abych se obešel bez debuggeru a python taky neumím, takže nejsem in.

Flappy ježíška bych doporučil portnout do Unrealu nebo Cryenginu, má to velký potenciál a chybí tomu už jen PBR.

Jinak Java je super volba, garbage collector je velká výhra, prý už to dnes umí dělat tak, že dělají GC když se nekoukáš. Potřebuješ pouze zaplou webkameru.
Jinak psát kvalitní OOP kód je velmi složité, doporučil bych inspirovat se např. tady: https://github.com/EnterpriseQualityCoding/FizzBuzzEnterpriseEdition
Hodně štěstí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bonewolf



Založen: 17. 02. 2011
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: 18. srpen 2016, 21:40:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro Javu bych doporučil prozkoumat knihovnu libGDX díky které lze exportovat aplikaci téměř na všechny platformy. (Sám jsem se bohužel zatím nedostal k tomu to vyzkoušet v praxi, ale rozhodně to vypadá jako dobrá cesta)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 216

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2016, 08:36:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Jestli ses rozhodl pro Javu a Android, tak ani nemas moc na vyber. Jako IDE budes pouzivat Android Studio nebo Eclipse a k tomu libGDX, coz je asi jediny pouzitelny multiplatformni framework pro tvorbu her v Jave.

Ale mnohem rozumnejsi by podle me bylo podivat se na Unity. LibGDX je oproti Unity nesrovnatelne low-level a spoustu veci, ktere jsou v Unity otazkou par kliknuti, budes v libGDX resit tyden. Na druhou stranu libGDX je open-source a pri jeho pouzivani se toho hodne naucis o tom, jak hry vlastne funguji.

Zkus oboji a uvidis. Prechod Game Maker -> Unity by pro tebe mel byt kazdopadne mnohem snazsi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATAking



Založen: 18. 08. 2016
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2016, 09:17:14    Předmět: Odpovědět s citátem

pokud se ale nepletu tak unity nepracuje v java kódu ne? A myslím, že je jen 3D ale nejsem si jist. Každopádně jak říkáte knihovna libGDX pro Android studio asi bude nejshůdnější ovšem mnohem náročnější na pochopení. Jelikož na netu není moc návodů...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 216

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2016, 09:54:12    Předmět: Odpovědět s citátem

V Unity se skriptuje v C#, coz je jazyk opravdu hodne podobny Jave. Oproti Jave ma spoustu vyhod, ale ty pro tebe ted nejsou uplne dulezite.

Unity ma hodne dobrou podporu i pro tvorbu 2D her. Hlavne narozdil od libGDX mas v Unity k dispozici vizualni editor, ktery ti neuveritelne zjednodusi praci. V libGDX si musis vsechno pekne psat rucne v kodu, maximalne si muzes pomoct nejakym Box2D editorem (ja pouzival kdysi hodne davno libGDX + R.U.B.E). Efektivita prace se s Unity neda vubec srovnat.

Jak rikam, vyzkousej oboji a uvidis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATAking



Založen: 18. 08. 2016
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2016, 11:02:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobře díky za radu. Jinak když si stáhnu Unity tak můžu ubec dát hru na google play? Nemusím si koupit placenou verzi?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 216

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2016, 11:56:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Nemusis, free verze staci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATAking



Založen: 18. 08. 2016
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 19. srpen 2016, 12:13:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Pánové tak jste mě přemluvili. Půjdu do toho Unity Smile Držte mi palce a třeba za nějaký čas až se v tom naučím vám tady na fóru předvedu nějakou pěknou hru Smile Přemýšlím, že bych toho Flappy ježíška udělal v Unity jako první hru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Java / J2ME Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna