Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
mate doma win7/vista ? |
ano |
|
84% |
[ 63 ] |
nie |
|
16% |
[ 12 ] |
|
Celkem hlasů : 75 |
|
Autor |
Zpráva |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 6. březen 2017, 11:51:46 Předmět: |
|
|
ono je to raytracing vs brute force. Je otazne ci tessellatory vedia robit aj nieco ine alebo fakt len tesseluju a nic viac, nemyznam sa do hardwaru. Ale je to celkom lahke implementovat + Lod sa tam da urobit tiez celkom v pohode. A geometria je realna. Len problem je v detailoch, napr na moje kachlicky potrebujem mat tessellovany mesh + dost vysoku tessellaciu aby to neako vyzeralo (okolo 20 -30). Alebo mozem viac tessellovat mesh aby som mal mensi factor. Ale to potom sa straca ten lodding. Lebo vstup je dost hi-poly. Co som pozeral dema a aj unigine tak tam tiez mali ten vstup dost tessellovany.Najlepsie by bolo ten mesh rozdelit na casti a pridavat polygony kde viem ze nieco bude. Ale to mi prijde zbytocne vela roboty.
POM som skusal robit ale pouzivam worldview matrix a vystup vyzeral velmi velmi divne a zle. Musim sa na to este pozriet. V DX deme vyzera vystup Tessellacia vs POM presne tak isto. Takze je to urcite konkurencia.
Najviac sa mi paci ten LOD, neviem ako by sa to riesilo v POM. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 6. březen 2017, 16:26:36 Předmět: |
|
|
tak ono zrovna kachlicky se daji vcelku hezky udelat jen s normal mapou. Ono zalezi, co clovek dela - fps, 3rd person, atd. Jak daleko ma kameru od zdi, atd.
POM vs. teselace - lze dosahnout podobneho vzhledu to ano, ale kazde je vhodne na neco trochu jineho - kazde ma trochu jine problemy.
Napr. teselace na podkladu - potrebujes bud korekci, nebo posunout collider meshe, at ti postava "neslape" skrz geometrii. Jak jsi uz sam zjistil, na low poly zdi pridavas hromadu geometrie.
POM je blbej vesmes na neplacatou geometrii zjednodusene receno. Hromada kamenu s POM bude skaredsi nez s teselaci, ktera opravdu doplni geometrii. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 7. březen 2017, 09:03:10 Předmět: |
|
|
lemplik napsal: |
tak ono zrovna kachlicky se daji vcelku hezky udelat jen s normal mapou. |
...v kombinaci s pěknou specular mapou. Ta ukáže spáry. Normálovka zas udělá pokřivení glazury a nešikovnost obkladače.
Teselace, ani Paralax Mapping nebudou skoro vidět, budou-li to rádoby reálné dlaždičky. Když na screenu vidíš 4m širokou zeď při rozlišení 1280xNěco, tak 1px vychází přes 3mm. Hloubka spáry je ale tak 1 mm. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 7. březen 2017, 11:20:48 Předmět: |
|
|
Hlavny problem je ze spredu to vyzera dobre ale ked ked je to pod uhlom, tak uz vidiet ze je to ploche (typicky problem normal mappingu). Steny mam stare a obcas sa najde aj neaka diera a tam sa ten pom alebo tessellacia zide.
Mam uz implementovane obe, dokonca som nasiel vdaka POM celkom velky problem s input signatures. Ten pocit je na nezaplatenie. Ale zistol som nieco ovela vaznejsie, na release mam divne performance spiky, ktore na debugu nie su.
Toto neznasam... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 7. březen 2017, 12:00:35 Předmět: |
|
|
A máš tam tu specular mapu? Podle mě je to uplně klasický plejtvání výkonem. Díry do zdí můžou bejt geometrický - tam by ta tesselace snad měla smysl. Ale spáry? To je uplná blbost. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 7. březen 2017, 12:16:31 Předmět: |
|
|
Naprostý souhlas s ostatníma - s dobrou specular mapou a normálovkou jdou dělat celkem divy a navíc je dopad na výkon minimální.
Skvěle je to vidět třeba v Doomu, kterej má asi nejlepší normálovky a specular mapy, co jsem kde viděl, takže jednak dobře vypadá + i běhá rychle.
Paralax/teselaci bych použil až na něco, kde ta plocha je mnohem víc členitá než jsou třeba ty kachličky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 7. březen 2017, 12:57:48 Předmět: |
|
|
A samozřejmě klasika: anizotropní filtrování a ideálně mipmap sharpening (nastavit třeba v Nvidia dds exporteru ve Photoshopu). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 7. březen 2017, 19:35:13 Předmět: |
|
|
k teselaci a LOD - cekal bych viditelny skok mezi teselovanym a neteselovanym povrchem u zdi, podlah a podobně.
Z UE4 znam pouziti teselace U ZDI tak, ze se v shaderu dela tessellation multiplier zavislej na vzdalenosti objektu od kamery a postupnej prechod do ztracena. U objektu je samozrejme LOD OK.
Problem teselace i POMu je, ze se neda pouzit na HW urovne PS4 ve vetsi mire. Je proste moc narocnej.
Textury z megascans jsou nadherne, ale vse je to teselovane, dalsi problem bude s opakovanim textury, atd. Clovek se nadchne, ale pouziti pak narazi na bariery.
joeblack napsal: |
Hlavny problem je ze spredu to vyzera dobre ale ked ked je to pod uhlom, tak uz vidiet ze je to ploche (typicky problem normal mappingu). ... |
Tak ono i z uhlu to nemusi pusobit uplne ploche - viz obrazek - mapy base color/normal map/roughness - soft substance designer (nekoukat na kvalitu textury jako takove, splacnul jsem to za 5 minut). Ono hodne dela i svetlo, reflexe, atd.
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 7. březen 2017, 22:14:56 Předmět: |
|
|
mate pravdu, prisiel som na to, ze som mal priliz plochu normal mapu. Tessellacia je fakt na vacsie pomerne menej detailne veci. Ale aspon sa mi uz minaju dx11 feature ktore nemam.
normal
POM
tessellacia
edit: trosku som to upravil, hlavne POM mi bezal na vsetkom (sa mi s tym nechcelo uz hrat vcera) a tessellaciu som mal aj na depth pre - passe. Co nie je velmi dobry napad.
vysledky po upravach su
POM - 460 fps
tess - 429 fps
normal - 530 fps
mam tam upravu na distance pre POM aj tesselaciu, faktor je 60, co je podla mna bruuutalne vela.
inak tu tesselaciu s depth mam urobenu tak ze v depthe pouzivam iba normalne modely bez nicoho. Potom renderujem tessellated ako prve a mam povoleny depth buffer. teda je tam maly overdraw ale zmena vo vykone je markantna.
Ked dam tessellation na 50 tak je to 450 fps, co uz je celkom zaujimave.
Kebyze mam tessellovany mesh tak je lepsie ako POM. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
megaton
Založen: 19. 05. 2016 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 9. březen 2017, 01:14:11 Předmět: |
|
|
to mas velmi pekne fps. aku mas grafiku? kolko trojuholnikov kreslis s tesselaciou? mas zapnuty nejaky AA? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 9. březen 2017, 13:38:48 Předmět: |
|
|
kartu mam 1070.
AA pouzivam FXAA preset asi 10. Po robote postmen screen s wireframe. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
megaton
Založen: 19. 05. 2016 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 15. březen 2017, 16:33:11 Předmět: |
|
|
1070 to uz je poriadne delo. ja mam len 7950, tak aj preto sa mi zdali tvoje fps tak vysoke. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 15. březen 2017, 16:59:57 Předmět: |
|
|
Osobne si myslim ze 10xx rada Nvidii vysla. Sam som prvykrat rozmyslal kupit 80 v den vydania. Ta cena je celkom v pohode. Nakoniec som kupil "iba" 1070. (Stahoval som sa a tak) Ale co sa tyka 1060 a 1050, tam je ta cena velmi dobra. Normalne som pockal tak rok - dva a kupil 60 radu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
joeblack
Založen: 14. 09. 2009 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 4. květen 2017, 15:07:26 Předmět: |
|
|
demoooo (64bit only): https://1drv.ms/u/s!AtC8yypMVuoMhfBAJc37IvWcxy3yvw
(dufam ze sa da stiahnut.) v bin je aj redist, nic ine by nemalo treba.
Na intel kartach su uplne rozbyte svetla a stiny.
Je to velmi demoidne. NEKLIKAJTE NA continue. (pre tych co tam kliknu, tak to crashne).
Ak mate niekto AMD GPU tak budem len rad. Moj ciel je 60 fps na 750Ti.
Teta je naha a ma zlu texturu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
megaton
Založen: 19. 05. 2016 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 4. květen 2017, 15:41:54 Předmět: |
|
|
Vyzera to slusne a bezi to svizne a bez chyb. Mam HD7950 900MHz, 1920x1200 a bezi to na 148fps v prvej obrazovke. U zubara trochu menej, 142fps.
Mam i 750Ti na policke, az ju zalozim do PC, tak to testnem i na nej. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|