Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Sun Wu Kung

Založen: 14. 08. 2007 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 14. srpen 2007, 22:59:57 Předmět: |
|
|
Víte, kategorizování do skupin myslících/nemyslících nováčků a jejich "debilních" dotazů mi přijde jako pěkný alibismus. Mluvíte o jejich neschopnosti zdokonalovat se a tím sami sebe přesvědčujete, že vlatně vůbec nemá smysl jim poskytovat nějaká vodítka. Nebudu nikomu nic vysvětlovat, když si to může najít na netu.
Tohle fórum žádné herní vývojáře nepodporuje. To, že se tu hrstka schází a pravidelně aktualizuje popelnici není žádná podpora pro nováčky. Když se na tuhle komunitu dívám z perspektivy, tak nevidím žádný důvod, proč bych se k ní měl vlastně přidávat. Abych mohl získávat a vyměňovat zkušenosti? Třeba v threadu "Vtipy a jiný humor 2007" ? Není na ní nic ušlechtilého, natož užitečného.
Zkuste pro lidi udělat třeba něco takového:
http://www.harveycartel.org/metanet/tutorials/tutorialA.html
Kdysi tu probíhaly i soutěže. Téma Útěk, pamatujete? Nebo soutěž grafiků.
Když zmizelo tohle všechno, tak se ztratili i lidé kolem.
Na konec jedno podobenství.
Žáby uspořádaly soutěž, kdo doskáče až nahoru na věž. A tak skákali a skákali a všichni okolo říkali "Ta věž je ale vysoká, to nikdy nedokážete." A když začali odpadávat první žáby, křik byl slyšet o to víc "Je to moc schodů, jste bez šance". Zlý jazykové se dokonce i posmívali. Kdo to vzdal, začal sám křičet "Vzdej to!"
Tak odpadly všechny žáby až zbyla jen jedna.
A když vyskákala až nahoru na věž, zjistili, že je hluchá.
Poučení je jasné: Nedat na ostatní, jít za svým. Ale po přečtení tohohle threadu a v kontextu celého fóra českých her (a hlavně sekcí projekty) mi to dává ještě jeden smysl.
A to ten, že slovo má moc. Nepomůžete nováčkům, když jim neřeknete dobrého slova. Chvalte je, podpořte je a oni doskáčou až nahrou. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 14. srpen 2007, 23:57:27 Předmět: |
|
|
Ja bych to tak negativne nevidel. Ano kdyz vyprodukujes nejakou nesmyslnou hru, nemuzes cekat pochvalu, ale i tu mozna dostanes. Jenze o tom to neni. Na CH chodi precijenom komunita lidi, ktera se vyzna a kdyz potrebujes, tak se tu najdou odbornici, kteri opravdu dokazou poradit. Potvrzeno z vlastni zkusenosti. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tomas_Dejmek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 7 Bydliště: Visual studio
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 00:12:52 Předmět: |
|
|
Já jsem třeba nováček je mi 14 a učim se 2. rokem C++ a k tomu Win32. Ale ikdyž jsem měl občas problém tak jsem sem nikdy nemapsal dneska to je poprvé. Ani ten pong co jsem udělal jsem tady nezveřejnoval (bych si připadal jako kokot, vedle nějakýho komerčního 3D FPS). A to je to co očem se tady bavíte. důvodu že to tady na mě posobí jak již bylo zmíněno moc pokročile. Ale když to tady poběží jak to běželo tak si myslim že se nic neskazí. Ten co začíná s programováním nebo grafikou. Tak hnedka nemůže programovat/kreslit hry. Je třeba se trochu nejprve zdokonalit. Můžete to tady rozšířit třeba i tutorialama pro lamy, ale to by se to muselo lehce rozdělit. Aby pak profik nehledal mezi programama Hallo Word, jak psát fizikální engine.
Jinak si myslim, že to tady má ještě vélikou budoucnost a jenom jak zmizeli ty články, tak je nemohli lidi číst a prázdniny jsou na to asi nejlepší na to se něco přiučit, ale já myslím že se to brzy spamatuje.
Pro ty co řikaj že C-H už nemá žádnou cenu: Podivejte se na to kolika lidem C-H pomohli at už v komerčních či free projektech. Určitě tady C-H nemůže chybět, jsou tady už asi 5let. C-H k tomudle státu nerozlučně patří Mně by bez C-H ani nenapadlo dál se učit C++ a dělat si iluze že jednou třeba budu v pěknym týmku.
Pár řešení:
- Nebyl by špatnej nápad udělat něco jako na NeHe "Pomoc začínám". A tam dát třeba odkazy na publikace a tutorialy.
- Taky by neuškodilo napsat nějaký serial. (Třeba na DX o OGL je toho už docela dost na NeHe). Poslední dobou do magazínu skoro nikdo nepsal.
- Moždná by jste mohli zaločit nějakou sbírku ztracených článků, já osobně si občas taky ukládám tutorialy z netu, ale ocať žednej nemám.
Zatim
good luck.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mnemonic

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 07:43:44 Předmět: |
|
|
Mne se libi, jak tu pada takovy "byste meli udelat to a to", nebo "by se melo udelat to a to". Nekterym lidem tu asi unika, ze cleny komunity jsou i oni. A napriklad aby nekdo zacal davat dohromady linky, na to nemusi byt vyvojarskej guru.
Sun Wu Kung: To jsou hodne silna slova. Je fakt, ze obcas tady nekdo ztraci nervy (=Rezna ) ale zrovna tak se tu spouste lidi pomohlo, a to jak v technickych forech, tak v projektech (nekdy muze mit pripominka k designu cenu zlata). Opet: komunitu tvorime my vsichni, vcetne tebe. Jakou si ji udelame, takova bude. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 09:18:35 Předmět: |
|
|
Tomas_Dejmek napsal: |
Pár řešení:
- Nebyl by špatnej nápad udělat něco jako na NeHe "Pomoc začínám". A tam dát třeba odkazy na publikace a tutorialy.
- Taky by neuškodilo napsat nějaký serial. (Třeba na DX o OGL je toho už docela dost na NeHe). Poslední dobou do magazínu skoro nikdo nepsal.
- Moždná by jste mohli zaločit nějakou sbírku ztracených článků, já osobně si občas taky ukládám tutorialy z netu, ale ocať žednej nemám.
Zatim
good luck.  |
1) na co budeme delat "pomoc zacinam" kdyz je toho dost na nehe
2) al ejinak na vsechny otazky je odpovedi wiki - ta funguje - akorat do nikdo neprispiva |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rexistens

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 09:44:25 Předmět: |
|
|
proc mam pocit, ze je to takovy "Chcete aby sme sem my mladi chodili...zaridte pro nas to a to a to a to a my mozna prijdem". Myslim ze lidi co se o forum staraji, toho , ze to maji v podstate zadara ve volnym case(nevim jak to je), delaji fakt kotel a tak si porad nestezujte, ze to tu neni nic pro mlade ...a treba neco zkuste udelat samy;) _________________ Osobní stránky a portfolio
Stránky BlueA www.bluea.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 10:42:06 Předmět: |
|
|
Rexistens napsal: |
proc mam pocit, ze je to takovy "Chcete aby sme sem my mladi chodili...zaridte pro nas to a to a to a to a my mozna prijdem". Myslim ze lidi co se o forum staraji, toho , ze to maji v podstate zadara ve volnym case(nevim jak to je), delaji fakt kotel a tak si porad nestezujte, ze to tu neni nic pro mlade ...a treba neco zkuste udelat samy;) |
dik :* - ano delame to zadarmo - a neni to vubec malo - krome serveru se treba podilime na build the game, musime jednat celorocne se sponzory, stale vymyslet co noveho a v neposledni rade pro vas pripravovat GDS
a pokud si nekdo mysli ze na tomhle serveru nebo GDS jsme vydelali tak ho muzu s klidem ujistit ze kazde GDS admini v prubehu doplaci z vlastni kapsy a pak se modli aby to sponzori aspon srovnali |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DespeRadoX

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 11:07:26 Předmět: |
|
|
2Sun Wu Kung:
hlavne problemy tunajsich ziab su:
1\ este nikdy nikde neliezly a uz si vyhliadnu najvyssiu vezu
2\ vydu na prve poschodie z 10000 , postavia sa na balkon a vykrikuju ake su skvele , ako rychlo vybehnu hore a ako pri tom predbehnu vsetky ostatne zaby
3\Ked im zaby co uz maju nieco odskakane povedia ze by mali zacat s mensimi vezami chapu to ako nedocenenie ich superskakacich schopnosti
4\na druhom poschodi zvycajne zacnu skladat obrovsky skakaci tim, tejto cinnosti venuju viac casu ako samotnemu skakaniu
5\niektore vynimocne zaby sa snazia vyskakat po viacerych veziach naraz , nikdy sice ani na jednu vez nedoskakali ale to im nebrani stale hladat vecsie a vescie veze a chvalit sa ako na ne vyskacu
Ake stoho plynie ponaucenie? Ziadne , zaby su neponaucitelne. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rexistens

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 11:32:53 Předmět: |
|
|
2Sun Wu Kung:
k tem soutezim. Bylo to dobry kdyz byly souteze...ale jako neni to jen tak..jako udelat samotnou "soutez" to je( jen reknes, co a do kdy)ale spis sehnat nejaky ceny, osobne jsme to nikdy nedelal, ale presvedcit nekoho aby ti dal nejaky ceny do souteze pro nejaky vyvojare...asi nebude taky zrovna lehky. ale pokud chces soutez a podporit zdejsi komuniku nic ti nebrani koupit neco z vlastni kapsy;) rad si zasoutezim pokud to bude v grafice;) _________________ Osobní stránky a portfolio
Stránky BlueA www.bluea.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 11:46:43 Předmět: |
|
|
souteze budou - mensi, rychly, ceny jen drobnosti
PS. Pokud chcete neco dlouhodobejsiho. Je tu Build The Game (lepsi nez jit do Bechera ). Tedka jednam s MS, o nejakym propojeni vitezu na XBLA. Kdyz to slo u DreamBuildPlay...... (i kdyz je to dost HODNE nepomer) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 12:00:07 Předmět: |
|
|
Rexistens napsal: |
2Sun Wu Kung:
k tem soutezim. Bylo to dobry kdyz byly souteze...ale jako neni to jen tak..jako udelat samotnou "soutez" to je( jen reknes, co a do kdy)ale spis sehnat nejaky ceny, osobne jsme to nikdy nedelal, ale presvedcit nekoho aby ti dal nejaky ceny do souteze pro nejaky vyvojare...asi nebude taky zrovna lehky. ale pokud chces soutez a podporit zdejsi komuniku nic ti nebrani koupit neco z vlastni kapsy;) rad si zasoutezim pokud to bude v grafice;) |
soutez znamena
-- vymyslet dobre zadani aby nebylo prilis svazane ani prilis volne, aby bylo kreativni a aby byla sance ze do toho lidi pujdou
-- najit kvalitni porotu a presvedcit ji aby hry opravdu zahrala a okomentovala - naposledy byly silene prudy ze strany uchazecu ze se porotci v GDS soutezi vyjadrili pouze v Mersey a jenom tak obecne
-- najit sponzory a sehnat ceny
-- obetovat cas tomu ozkouset kazdou hru nez se posle testerum
-- donutit ty co posilaji hry aby popsali co je potreba mit nainstalovano
-- ...
tzn. soutez neznamena sednout si rano na hajzl a rict si udelam soutez |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 12:07:31 Předmět: |
|
|
Soutěže jsou určitě super věc, když budete potřebovat s něčím pomoct, dejte vědět. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
elf

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 76 Bydliště: Slovensko
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 14:39:41 Předmět: |
|
|
Hovorilo sa tu o obnove magazinu. Teraz som hladal na mojich cd a nasiel som par stiahnutych clankov,ktore ma zaujali, este z cias,ked som doma nemal internet (niektore niesu v mht formate ale len v doc - tie mi blby,ked som ich dal do mht formatu). Link je tu.Mozno to niekomu pomoze, minimalne pri obnove magazinu by mohlo.
EDIT:
Clanky:
3D Matika - vektory
BSP (Binary Space Partitioning)
PHYSICON tutoriál I - moje první fyzikální simulace
Homogeni souradnice
Principy programování matematicko-fyzikálních modelů
Obecná schémata ochrany kódu
Pojednání o optimalizaci herních 3D enginů
PVS (Potentially Visible Set)
Stencil buffer a Shadow casting efekt v OpenGL
Vykreslování rozsáhlé krajiny v reálném čase _________________ Niesom Elf ale elf 
Naposledy upravil elf dne 15. srpen 2007, 15:34:45, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
tangent

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 15:13:44 Předmět: |
|
|
Asi to neni moc k tematu, ale kdyz uz s tim elfik zacal, prihodim i svoji zalohu magazinu, kdyby se nekomu hodila. Btw, snad jsem to nikde neprehledl, ale do jake miry se bude Magazin obnovovat?
Polovina stranek je myslim ukladana z IE, polovina z Opery. Stahujte ZDE (4,5 MB). Seznam obsazenych clanku:
kód: |
Assembler a věci kolem něj - 1_část
BSP (Binary Space Partitioning)
Diskuze k Optim
GameBlender - modely
GameBlender - Úvod
GameDesign - část 1 Vývoj hry
GameDesign #2 Design Design!
Grafika pro Monarchiu
Homogeni souradnice
Chcete u nás hostovat
Kódování souborů
Mafia
O vývoji Trabi II - díl druhý
O vývoji Trabi II - díl třetí
O vývoji Trabi II
Open source ve hrách
OpenGL tutorial - lekce 1
OpenGL tutorial - lekce 2
Pojednání o optimalizaci herních 3D enginů
Principy programování matematicko-fyzikálních mode
Skriptovací jazyky pro hry
Stencil buffer a Shadow casting efekt v OpenGL
Vyzkoušejte Mlíčko!
Základy 3D Matiky 1_Časť - Vektory
--------------------------------------------------
\Exportni Plugin z 3DS Max 6\
\Fyzika pro lamy od lamy (a další vlnolamy)\
\Jak připravit hru na snadnou lokalizaci - 1. díl\
\Jak připravit hru na snadnou lokalizaci - 2. díl\
\Jazyk Python a knihovna SWIG\
\Kolize a následná reakce\
\Obecná schémata ochrany kódu\
\PHYSICON tutoriál I - moje první fyzikální simula
\PHYSICON tutoriál II - XML specifikace scény\
\Programovani serveru na zpracovani zprav\
\Programovani serveru na zpracovani zprav\_Java-Zd
\Realtimová animace vodní hladiny\
\Skládání fyzikálních objektů\
\Skládání fyzikálních objetků_\
\Skrytá úskalí v 3D\
\Vykreslování rozsáhlé krajiny v reálném čase\
\Zabudování jazyka Lua\ |
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 15. srpen 2007, 16:13:39 Předmět: |
|
|
milan.reznicek@ceske-hry.cz - pokud mate zalohy magazinu poslete je sem
z dat magazinu nemam nic - takze zdrojem k obnove jste vy nebo webarchive - mam pouze par clanku ktere jsem osobne nahazoval, takze mi zustali na disku |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|