Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VISO
Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 17. srpen 2007, 13:05:10 Předmět: ako na onlin-ovky |
|
|
Ahojte zaujimalo by ma co je vsetko treba (z hladiska programovania) vediet na tvorbu webovych onlin hier ? myslim tym napriklad travian.cz a podobne.
len ma to zaujima...
hladal som slovo online tu ale vela som nenasiel tak dufam ze takyto topic tu este nie je .
zatim |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 17. srpen 2007, 13:14:39 Předmět: |
|
|
mno pockej az sem prijde fila s monarchii - ono je toho docela dost - herni svet je celkem komplikovany
da se to samozrejme nabaslit - ale rozumne fungujici server je prace na par let |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VISO
Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 17. srpen 2007, 13:59:23 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
mno pockej az sem prijde fila s monarchii - ono je toho docela dost - herni svet je celkem komplikovany
da se to samozrejme nabaslit - ale rozumne fungujici server je prace na par let |
aha
ja som premyslal ze to bude asi php, sql a tak.. ale to len typujem..tak jo pockam si na niekoho .. kto tomu rozumie  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 17. srpen 2007, 14:00:41 Předmět: |
|
|
VISO btw - kdysi jsme hostovali chmatakov - ted maji vlastni domenu www.chmatakov.cz - vyviji to uz tretim rokem banda nadsencu
fila se sral s monarchii ve flashi asi 3 roky pak se na to vysral - mel to tak z 95% hotove ale doladit to byl porod |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Alenka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 18. srpen 2007, 06:23:54 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
VISO btw - kdysi jsme hostovali chmatakov - ted maji vlastni domenu www.chmatakov.cz - vyviji to uz tretim rokem banda nadsencu
fila se sral s monarchii ve flashi asi 3 roky pak se na to vysral - mel to tak z 95% hotove ale doladit to byl porod |
Myslím že Chmatákov a Travian jsou dvě úplně odlišné hry. Jinak nic proti, ale myslím že hra jako travian či jakákoliv jiná podobná onlinovka je záležitost hodně těžká a víc než o programování tam jde o ten nápad a fungující a hlavně zábavný herní mechanismus Jasně, vytvořit jde, dokonce jsem pár takových pokusů viděla, ale aby se hra stala úspěšná jako travian, to není jen tak (i když ho podotýkám nehraju ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kula Shaker

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 152
|
Zaslal: 18. srpen 2007, 07:56:51 Předmět: |
|
|
ja nevím ale co všichni máme s travianem?Je to šíleně jednoduchá onlinovka.Její síla je opravdu jen v tom že stačí sem tam kliknout a nemusí se nad tím přemýšlet.Co se mi jeví jako naprostý hardcore je evolution.Tam se teprve dá taktizovat protože mechanismus už není jen o klikání na obrázky.Co si ale zase zahraju bude flashová Nadace a Říše.... _________________ http://3dcizek.com
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Alenka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 18. srpen 2007, 09:57:31 Předmět: |
|
|
Kula Shaker napsal: |
ja nevím ale co všichni máme s travianem?Je to šíleně jednoduchá onlinovka.Její síla je opravdu jen v tom že stačí sem tam kliknout a nemusí se nad tím přemýšlet.Co se mi jeví jako naprostý hardcore je evolution.Tam se teprve dá taktizovat protože mechanismus už není jen o klikání na obrázky.Co si ale zase zahraju bude flashová Nadace a Říše.... |
A právě proto že je to jednoduchý, tak je to tak uspešný ... i když teda ti co to hrají "trochu víc" říkají, že u toho musíš i myslet . Evolution ani neznám, ale mě osobně by třeba hardcore hra jako webovka nebavila, todle je fakt takový odreagování na pár minut pro ty, kdo třeba pracují ap. A k tomu webové hry jsou, podle mého názoru Když bych se něčemu chtěla věnovat víc, vyberu si něco graficky přitažlivějšího  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VISO
Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 18. srpen 2007, 18:13:05 Předmět: |
|
|
Kula Shaker napsal: |
ja nevím ale co všichni máme s travianem?Je to šíleně jednoduchá onlinovka.Její síla je opravdu jen v tom že stačí sem tam kliknout a nemusí se nad tím přemýšlet.Co se mi jeví jako naprostý hardcore je evolution.Tam se teprve dá taktizovat protože mechanismus už není jen o klikání na obrázky.Co si ale zase zahraju bude flashová Nadace a Říše.... |
noo ja som hral raz celkom ma to chytilo ale asi neznate LOD(nemecke)
mno bolo to v celku dost podobne, ale bolo to lepsie napriklad tam boli stavebny ministri, teda si zadal ze list budov ktore sa maju urobit.. rad radom.. to mi v travian chyba...
...
aaa ak to neni az take tazke (jo nemyslim MMORPG ale onlinovka) tak musite vediet co je k tomu treba.. alebo naozaj len veci co aj pre normalnu premakanu stranku ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 18. srpen 2007, 22:00:28 Předmět: |
|
|
Veci pre normalnu stranku...
Ty chces, aby ti to hrali stovky, mozno tisice hracov. Dolezita je synchronizacia, dalej aby to server(y) ustal. Herny mechanizmus je najdolezitejsou strankou, ale ten uzivatelia vidiet nebudu, oni uvidia len interface, co je uz jednoduchsia zalezitost, imho.
Btw, travian sa mi nepaci, ani trochu. Zato biosector.sk ano  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 19. srpen 2007, 18:17:02 Předmět: |
|
|
No hlavně bys měl zapomenout na to, že ta hra je prezentovaná přes HTML stránky. To je opravdu už jen detail. Spíš si tu hru představ jako krabičku, do které chodí vstupy (hráč #4567 poslal jednotku #541 na místo 894,456) a na druhé straně výstupy (jednomu hráči se zobrazí něco, jinému zase něco jiného). To, že je to přes HTTP protokol a výstup je ve formě HTML stránek je už další věc.
No a ten vnitřek hry už záleží z prog. hlediska hlavně na složitosti herních pravidel. Problém je možná v tom, že ty vstupy chodí velmi často a mnohdy může přijít těch vstupů víc najednou a zároveň spousta uživatelů může chtít svůj výstup. To už nevím jak se to řeší, pokud pomocí paralelizace (multithreading), může to být už docela sranda naprogramovat...
A naprogramovaná může být samozřejmě v čemkoliv, plivat HTML na výstup pro nějaký HTTP server jde stejně dobře v PHP jako v C++. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 23. srpen 2007, 14:02:57 Předmět: Vývoj |
|
|
Lidi, tak se mi zdá, že jste zaběhli do OT =)
Ale fajn. Asi takhle. PHP a MySQL je nezbytný základ, bez něj ani webka nehrabe. Bez databáze fakt netuším, jak by někdo chtěl dělat onlinvku (že by hesla do txt souboru? ).
K náročnosti. Jde to od webu po web. Travian se mi zdá velmi jednoduchý. Jednotka je jednotka a žádný parametr to nemá. Snad hlavním lákadlem je čas, že se tam musíš čekat a vypadá to "líp". Taky záleží jakou hru, že? Pokud by to bylo něco ve stylu osamocený bojovník, moc těžký to nebude, ale v případě realit-time strategie, která je co nejrealističtější, no to pak nevím, kdo to bude kódit. Sám sem se do tohoto typu projektu pustil. Dělám na tom půl roku a není ani beta verze To snad dokončím nejdříve v době, kdy budei web 3D  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 23. srpen 2007, 14:06:02 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
No a ten vnitřek hry už záleží z prog. hlediska hlavně na složitosti herních pravidel. Problém je možná v tom, že ty vstupy chodí velmi často a mnohdy může přijít těch vstupů víc najednou a zároveň spousta uživatelů může chtít svůj výstup. To už nevím jak se to řeší, pokud pomocí paralelizace (multithreading), může to být už docela sranda naprogramovat...
|
Výstup není nic těžkýho. Sám používám jednu tabulku "zpravy", která má parametry text, odesílatel, příjemce, typ. A takto to můžou být i zprávy typu "jste pod útokem" nebo jen obyčejná pošta. Fakt je to triviální |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 23. srpen 2007, 15:15:37 Předmět: Re: Vývoj |
|
|
survik1 napsal: |
Bez databáze fakt netuším, jak by někdo chtěl dělat onlinvku (že by hesla do txt souboru? ). |
[OT]Že by desítkami jiných způsobů? To, že znáš (možná) jen DB a textové soubory je sice hezké, ale na světě je spousta technologií... já si třeba umím představit s ohledem na rychlý vývoj ASP.NET a data kompletně v objektech, a jak se bude řešit perzistence je celkem vedlejší (DB, XML, sessions, ...), můžu např. nechat jen sessions commitovat do DB (state server), ale to je otázka jednoho řádku konfigurace webu a jako programátor o tom nemusím vědět, pro mě je důležité, že mám instance stále k dispozici[/OT] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 23. srpen 2007, 15:27:53 Předmět: |
|
|
Tak tak Tvrdit ze PHP je zaklad je bullshit. Nevidim dovod, preco to nenapisat priamo v C++/C#/ASP/whatever. Si to vsecko predstavujete ako "Hurvinek valku"  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Yossarian

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Šalingrad
|
Zaslal: 23. srpen 2007, 19:53:22 Předmět: |
|
|
a MySql je taky teda kurva shitozni zaklad srovnatelny s jednoduchym filesystemem ( (c) hulan )
pro jednoduchy aplikace pouzivam data v objektech, a v php si je ukladam serialize() do souboru (ktery zamykam). neni to idealni, ale nemusim se s tim srat.
jinak mysql je plne nahraditelny sqlite, a v momente kdy ne, tak pro free veci existuje napr. postgresql. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|