Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 7. květen 2008, 13:51:42 Předmět: Unesli Barmana :: Handjoy |
|
|
Zdravim vsechny,
opet predstavuji jeden z nasich dokoncenych projektu. Jedna se o hru Unesli Barmana, ktera uz je dokonce nejaky ten mesic venku, ale proste nejak nebyl cas ji tady (nebo kdekoli jinde) odprezentovat.
Nicmene tomu je konec, protoze ted jsme si ten cas nasli, nachystali nejake matrose a prezentace muze zacit
Oc jde
Unesli Barmana je mobilni hra (J2ME) o zavodeni auticek. No mozna ne auticek, ale normalne aut, i kdyz me to tak pripomina MicroMachines.... Styl jizdy je na principu, ktery jsem si osobne pojmenoval "jed rovne a uhybej", kdy hrac jede jednim danym smerem a jen muze delat uhyby do stran. Aby tu byla ovsem nejaka varibilita, tak se cas od casu clovek dostane ke krizovatce ci zatacce, kde se puvodni hlavni smer meni. Neni tu tedy zadny vyrazny fyzikalni model, ale to jsme ani nechteli. Nekomu to prijde moc trivialni, nekdo mozna oceni, ze hra je tak lepsi na ovladani.
Gamesa obsahuje singleplayer, kdy postupne odhalujete "genialni" pribeh o unosu barmana z vasi chystane party a je proste nutne ho ziskat zpet, aby se to mohlo poradne rozjet a vsichni kvalitne vykalit. Samotny single vas tak provede tusim 12ti levely pres tri ruzna prostredi (zakladni mesto, dalnice a venkovska oblast). Levely jsou primarne stylem jizda z bodu A do bodu B na cas. Nicmene najdou se vyjimky, kdy jedete nejaky ten zavod na okruhu proti dalsim protihracum (at zije AI). Je asi nutne zminit, ze single je relativne kratky a zkusenejsimu hraci by nemelo delat problem dojet ho cely za pul hodiny, nicmene je to jen mobilni hra, ze Nicmene mira znovuhratelnosti tu je, protoze vsechny levely co jste dojeli se vam ulozi a jsou samostatne pristupne.
Nicmene nejen singlem ziv je clovek a tudiz hra byla obdarena i BT multiplayerem, kdy jedete v danem levelu proti druhemu protihraci. Nic prevratneho, ale na vyblbnuti dobry
Kdo za tim stoji
Hra byla vytvorena v produkci Handjoy pro kampan Staropramenu (takze ano, je to reklamni hra). Za vyvojem stojim samozrejme hlavne ja a to konkretne za cele vedeni projektu a game design. Hru nakodil nas programator Tomas a naprosto super grafiku nakreslil Spiv, kterym obema patri velke diky. Jinak samozrejme k tomu pricmrndaval i Agile a to hlavne v oblasti game designu (ktery vlastne je jeho prace a ne moje ) a nasledne level designu, ktery sem na nej hodil stejne jako projektove vedeni, protoze na zaver projektu jsem odjel do Ciny. Pohoda. Co sem tedy vlastne delal ja? Hmm........
Neco z vyvoje
Hra je na pomery mobilnich her docela rozsahla. Herni cas sice neni nijak zavratny, to ovsem nic nemeni na tom, ze je to co do vyvoje velka hra. Presto jsme si na zacatku stanovili celkem tvrda kriteria, ze hru udelame celkem rychle. Uvodni prutahy pri jednani s klientem a dohodovani vseho mozneho nebudu pocitat a na samotne hre se zacalo delat nekdy v rijen-listopad s cilem, ze do konce roku to bude hotove. Jako vzdy se to samozrejme nedodrzelo a hra tak byla hotova na prelomu unor-brezen. To se nakonec da povazovat za uspech, i kdyz je to protahnuti skoro o dvojnasobek.
Nejaka ta skica z vyvoje, jak se tak asi rodi auticka.....
Co se tyce obsahu, tak jsme vicemene dodrzeli to co jsme chteli, aby hra obsahovala. Pravda je ovsem takova, ze jeste tak dva az tri tydny pred finalnim predanim to vypadalo, ze to bude totalni fiasko a hra nebude obsahovat skoro nic. BT stale nefungoval, levely nebyly vytvorene, porad jsme hru testovali jen na provizorni mapce, kterou trvalo projet asi deset vterin A obdobne srandy.
Celkem vtipna situace nastala, kdy jsme se rozhodli najmout jeste jednoho cloveka, ktery bude mit plne na starosti level design. Meli jsme vlastni editor levelu, ktery nebyl uplne user friendly, ale stacila trocha cviku a uz to jelo. Inzerat byl tusim i tady na CH. Ozvalo se nam plno zajemcu, pro ktere jsem sepsal dvoustrankovy manual jak idealne tvorit level v tom editoru s ukazkovou mapkou. No prekvapive vsichni zajemci se pak uz vubec neozvali, respektive odepsali, ze cekali ze to bude neco jednodussiho a ze na to prdi. Pritom to byl takovy primitivni ala Heroes of Might and Magic editor. Lenost lidi je opravdu neprekonatelna....
Takze se toho musel chopit Agile, protoze termin uz fakt horel a ja si pro jistotu zvesela odjel na mesic pryc. Ale bacha, vsechno sem prubezne sefoval i z ciziny
Takovehle pekne mestecko se treba v tom editoru da poskladat:
http://www.handjoy.cz/projekty/staropramen/map3.png
Jak uz jsem uvedl, hra byla nakonec uspech, nicmene s par vecmi nejsem spokojen a uplne se nam nepovedli. Predne to je, ze puvodne jsme chteli vetsi variabilitu misi. Hrac mel spis nez s casem souperit s protihraci, dohanet auto unoscu a snazit se ho nabourat-zastavit-znicit. Pripadne sledovaci mise, kdy by se musel drzet v urcite vzdalenosti od auta a pritom ho neztratit. A podobne. Bohuzel cas rozhodl za nas. S tim je spojeny i pocet levelu, kterych melo byt vic. Nespokojenost je i s koliznim systemem, ktery se nekolikrat predelaval, ale porad je dost primitivni a obvzlast u multas hry se stane, ze se oba hraci do sebe krasne zaseknout. Na druhou stranu to ma romaticke kouzlo stoupajici nervozity a napeti s typickymi hlaskami "ty zasr... hajz... sjed ze me".....
Nakonec samozrejme screenshoty:
http://www.handjoy.cz/projekty/staropramen/hra.png
Taky video, aby bylo jasne jak to vypada v akci:
http://www.youtube.com/watch?v=SlUNa0fLvzE
No a na zaver kde to sehnat. Jak uz bylo uvedeno je to reklamni hra, takze tam, kde probiha ta reklamni kampan (holt budete muset predtim trochu zachlastat). A to je zde:
http://www.tosivypijes.cz/shop/podle-kategorii/1-online/1-zachran--sveho-barmana/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 7. květen 2008, 15:23:42 Předmět: |
|
|
Pekne, pekne Video na prvni shlednuti pusobi trochu blbe v tom, ze kdykoliv ma dojit ke zmene smeru, je tam strih na dalsi situaci, takze to vypada, jako kdyby to bylo i normalne ve hre, coz teda vypada dost rusive. Az uplne na konci je videt plynule otoceni o 90 stupnu.
Taky je skoda, ze tam nejde z toho auta vylezt a treba vzit si jine auto, to by byl myslim cool napad na hru, ne? (ok, to byla poznamka jen pro posilu ) _________________

Naposledy upravil Mem dne 7. květen 2008, 15:26:02, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 7. květen 2008, 15:44:02 Předmět: |
|
|
souhlas |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 7. květen 2008, 17:02:49 Předmět: |
|
|
Ty souhlasy jsou k tomu videu? To se Agile ucil delat video, takze to neni uplne dokonaly Mozna udelame jeste nejake nove.
A nebo k tomu udelat z toho GTA? Jako samozrejme my bychom si to taky prali, ale to je celkem fuska Vyvoj GTA4 prej stal sto milionu dolaru. No zrovna je nemam  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 7. květen 2008, 17:27:56 Předmět: |
|
|
To GTA jsem dopsal až do upraveného příspěvku, a mezitím ]semo[ stihl napsat "souhlas", takže určitě už k tomu videu Ale teď když jsi řekl, že ho dělal agile a ne ty, tak bych chtěl zdůraznit, že se mi zdá jinak povedené  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
agile

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 257
|
Zaslal: 9. květen 2008, 10:29:49 Předmět: |
|
|
nevím, proč jsem tam ty změny směru nedával, určitě to nebylo schválně... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
zapytchu

Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 9. květen 2008, 21:34:52 Předmět: |
|
|
spousta kecu okolo.
Stačilo říct, že vám prostě chutná, fleši. Moc hezka gameska. Uz se pracuje na stahnuti.. chudinky jatyrka... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Folkow

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 61
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
|