Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 11. květen 2008, 12:39:30 Předmět: Stíny Osudu - mystická adventura |
|
|
Čau lidi. Tak na samotným enginu pracuju už pár let a s kámošem grafikem teď děláme tuhletu herní hříčku. Programuju v Delphi 7, používám komponenty Asphyre 3.1.0. Vývoj jde pomalu, snad se to po matuře zrychlí.
Jedná se o tradiční point-and-click adventuru. Trochu o příběhu:
kód: |
Celý děj je situován do temného středověku. Hlavní hrdina je mladík, žívící se kovařinou. Kazimírovi zemřeli rodiče a proto žije s babičkou, ale už zanedlouho zjistí, že není jen obyčejný kovář. Možná že je předurčen pro něco většího. A možná to není až taková výhra, jak by se mohlo ze začátku zdát... |
Tady je hratelná ukázka: StinyOsudu.exe
Doporučuji spouštět fullscreen, v plné verzi to ani jinak nejspíš nepůjde
Na ovládání asi všichni přijdete, inventář se vysune po najetí kurzoru do horní části obrazovky, ESC zobrazí ingame menu.
F6 - některý informace jako FPS (v plné verzi nebude)
F7 - vyznačí oblast po který může hrdina chodit (v plné verzi nebude)
V nejbližší době musím zapracovat na hledání cest, protože to pořád není dokonalý.
Víc informací najdete na www.stinyosudu.ic.cz _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 11. květen 2008, 14:07:13 Předmět: |
|
|
Zajimava pekna grafika, z pohledu laika maj postavy i docela spravne proporce (s urcitou mirou stylizace). Zkusil jsem ukazku a zacnu par vytkama:- V kovarne, kde je postava hodne velka, je pri chuzi ke kamere a doprava okolo ni videt okraj obrazku hrdiny (1px, fialovy).
- Postava se pohybuje docela pomalu (nemusi chodit tak rozvazne
) - Pismo mluvy postav je prtave.
- Nenapise zadnou zpravu, kdyz vec z inventare nejde zkombinovat s jinou veci.
- Je tam spousta mist, kam by mohl jit a co prozkoumat, ale zatim to neni implementovane (predpokladam, ze to se dodela, ze ted je to jen ukazka).
Mezi vecmi, co se mi libily, bych vyjmenoval jeste treba animace, aby scena nebyla staticka (ohen, houpajici se lustr, vitr honici mraky na obloze).
Moje konfigurace: F-S Esprimo M9400, C2D 1.5 Ghz, 2 GB RAM, Intel GMA X3100, Ubuntu Linux 7.10 64bit, wine-0.9.46; bezelo to 80-100 fps podle sceny
BTW s ohledem na spousteni hry v Linuxu bych pro priste rad, kdyby si hra nastavila aktualni adresar na adresar, kde je prave spusteny soubor, aby slo hru spustit kliknutim na .exe a nemusel sem otevirat konzoli a nastavit pracovni adresar na adresar hry. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 11. květen 2008, 20:15:18 Předmět: |
|
|
- Popsaný příběh mě zaujal a těším se na to
- U odklikávatelných textů bych kurzor myši nezobrazoval, jinak jsem měl vždy tendenci klikat na jiný předmět (ikdyž kurzor nebyl červený).
- Fialovou auru kolem hrdiny vidím všude (krom statické pozice zepředu), při chůzi do doprava vidím i část růžového rámečku celého sprajtu. Řešil bych sprajty pomocí PNG či TGA s alphakanálem
- Font je opravdu malý, na hranici čitelnosti!
- Trochu se mi nelíbílo to přeskakování textu u stran, text bych tedy zobrazoval pod kurzorem (centrovaný pod kurzorem), pak by se mohl kurzor přiblížit ke straně a text by zůstal u okraje
- Souhlas s tím, že na lokaci je plno zajímavých neaktivních věcí, třeba v inventáři mám 200 mincí, ale v kovárně leží na stole další, které nic nedělají
- Kurzor je asi o cca 50 pixelů posunutý do obou stran od systémového kurzoru, to by být němělo, pokud preferujete hru v okně, takto jsem najel ke straně obrazovky, klikl a systémový kurzor byl už mimo herní okno a tím pádem jsem to poslal do jiné aplikace (to se týká horní a levé hrany)
- kovárna z venku vypadá spíše jako hřbitov (ale to možná je jen pracovní lokace)
- u těch plujících mraků je vidět místo, kde textura navazuje
- v úplně hlavním menu se mi nelíbí ten ohnivý efekt, jako example z asphyre, byl už v mnoha hrách
- hrdina by mohl chodit rychleji, ale to už je maličkost, držím palce |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 12. květen 2008, 08:08:59 Předmět: |
|
|
Díky za připomínky. Uploadnul jsem novou verzi, stáhnete ji zase v prvním příspěvku.
Změny:
- větší font u mluvení
- hlavní hrdina chodí rychleji, doufám že ne moc rychle
- při mluvení (odklikávání textů) se už neobjevuje kurzor
- spravil jsem ty popisky, vypadá to fakt líp, díky
To je zatím vše. S těma okrajema, je to špatně ořezaný, ale teď to nebudu opravovat, protože se bude hlavní hrdina ještě trochu měnit, nejspíš, takže by to bylo zbytečný. Průhlednost je řešená přes PNG s alpha kanálem. Dobře je ořezaný stojící hrdina a chůze vlevo.
Na těch zprávách, když něco nejde s něčím zkombinovat, ještě asi zapracuju.
Posun kurzoru řešit zatím nebudu, nejspíš nikdy, protože jak jsem psal, tak plná verze nepůjde spustit v okně, tím tenhle problém padá
To je asi všechno, grafika není moje dílo, takže ji obhajovat nemůžu  _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 12. květen 2008, 10:24:36 Předmět: |
|
|
Vida, všechno to hned vypadá líp, snad jen ten font je pořád ještě malý a bylo potřeba ho zvětšit všude, ne jen u mluvení.
Ještě k tomu kurzoru.. ta citlivost a pohyb po obrazovce je zvláštní, jak to máš udělané? Třeba když smrsknu okno na polovinu, tak ujedu myší po stole kilometr a kurzor se pohne o malej kousek a systémovej kurzor už je na druhý straně plochy..
Spíš než testování, zda a kam se myší hýbe, to udělej takhle: zjisti souřadnice systémového kurzoru v okně (v delphi tuším OnMouseMove na formuláři hned vrací x,y) a na stejné souřadnice kresli sprajt, no ne? A hru v okně zachovej. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 14. květen 2008, 07:36:25 Předmět: |
|
|
sice tyto hry nejsou můj šálek čaje, ale líbí se mi provedení
grafika má super atmosféru !!!
Akorát v té muzice mi přišlo že tam zní něco jako elektrická kytara - myslím, že atmosféru podbarvující hudba by byla lepší bez ní...
každopádně držím palce  _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 14. květen 2008, 09:14:26 Předmět: |
|
|
Zrovna hudba se mi moc libila, pro adventuru hodne originalni styl. Na druhou stranu se obavam, ze po delsim hrani muze lezt na nervy, takze by to chtelo pridat i neco klidnejsiho.
GL _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 14. květen 2008, 09:33:47 Předmět: |
|
|
já ji pak ještě chvilku po "hraní" poslouchal i samostatně  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Zeus
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 14. květen 2008, 10:56:57 Předmět: |
|
|
jednoznacne sa taka tvrda hudba nehodi k adventure...ked ma clovek premyslat a uvazovat tak dost to prekaza...pride mi to ako z hry prince of persia - sands of time (alebo to bolo Warrior Within..asi toto skor)...kde sa rockova hudba hodila do nejakej akcie...takze poprosil by som nieco kludnejsie, hororovejsie... inak fajn...a tesim sa na pokracovanie
PS: ta babka mi prisla jak stary otec jedneho z hlavnych hrdinov southparku  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 14. květen 2008, 17:39:13 Předmět: |
|
|
Tak tahle tvrdá hudba (co si budeme nalhávat, poslouchám i tvrdší ) se vyskytne nejspíš jenom v hlavním menu a intru, v samotné hře bude něco klidnějšího, mystičtějšího, jenom zvukaře ještě nemáme, takže zatím se audio stránka moc neřeší.
Jinak teď není moc čas na programování, v pondělí už maturuju, tak šprtám co můžu, ale časem nahodím aktualizovanou verzi, tak se těště.
BTW: To Zeus: Tak to mě nenapadlo, ale trochu možná i jo  _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 14. květen 2008, 17:51:50 Předmět: |
|
|
OT: v pondělí mám stejný osud _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 14. květen 2008, 17:55:24 Předmět: |
|
|
No mě by čistě stačilo kdyby se ta musika dala vypnout. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 14. květen 2008, 17:59:59 Předmět: |
|
|
survik1 napsal: |
No mě by čistě stačilo kdyby se ta musika dala vypnout. |
Však se dá, přes launcher... nebo jestli jsi moc hardcore, můžeš editovat soubor "nastaveni.ini"
Houp napsal: |
OT: v pondělí mám stejný osud |
Tak hodně štěstí, beztak je maturita fraška  _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
survik1
Založen: 22. 08. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 14. květen 2008, 20:02:56 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
survik1 napsal: |
No mě by čistě stačilo kdyby se ta musika dala vypnout. |
Však se dá, přes launcher... nebo jestli jsi moc hardcore, můžeš editovat soubor "nastaveni.ini"
Houp napsal: |
OT: v pondělí mám stejný osud |
Tak hodně štěstí, beztak je maturita fraška  |
Ale komu by se chtělo ve hře vypínat jen kvůli soundu hru? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 14. květen 2008, 21:01:01 Předmět: |
|
|
2 Dlaha: je to fraska... ale nervy to jsou i tak _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|