.[ ČeskéHry.cz ].
Mipmapping
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2009, 12:31:17    Předmět: Odpovědět s citátem

ano, s tím se dá jen souhlasit
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2009, 17:54:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Jako možnou nevýhodu lze považovat větší velikost textur na disku (obsahují navíc mipmapy) a nutnost použít komerční program

Obrázek s mipmapama je jen o 33% větší.

Na generování mipmap je lepší použít něco jinýho jak box filter. Obecně se doporučuje Gaussian a vsadím se, že jakýkoliv lepší software na generování mipmap ho používá (pokud jste ho nikdy neimplementovali, tak jste hovno kodeři grafiky Wink).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2009, 18:24:23    Předmět: Odpovědět s citátem

tak ma napada co asi roby polozka mipmap quality v ovladacoch grafiky. nastavuje kvalitu vytvaranych map pri ich vytvarani? takze by to potom nemalo mat prakticky ziadny dopad na vykon. (textury sa raz nacitaju a hotovo)
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2009, 19:22:38    Předmět: Odpovědět s citátem

nou: o tom sem psal o pár příspěvků dřív
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2009, 19:25:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Obrázek s mipmapama je jen o 33% větší.

No pokud se jedná o ztrátovou kompresi typu JFIF a zároveň jsou ty textury doostřené (což byl důvod proč ty mipmapy předpočítat ručně), bude při stejném kompresním poměru velikost ještě větší (tatáž fotografie po aplikaci sharpen zabírá víc místa než nedoostřený originál)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. srpen 2009, 21:00:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslím zabraná paměť na GPU. Tam to jde uložit buď v raw formátu nebo s kompresí DXT1 RGB (1:8 poměr) či s DXT5 RGBA (1:4 poměr). Poměr je konstantní a nemění se.

semo> Pokud se nemýlím, v ovladačích grafiky se dá nastavit jenom texture LOD bias, což posune index mipmapy (ten je obecně ve float). Je to jeden ze způsobů, jak zaostřit texturu. Taky se to dá nastavit v OpenGL, viz specifikace (OpenGL1.2/texture_lod a OpenGL1.4/texture_lod_bias).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 08:12:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie: ne, mám dojem, že to na ATI v Catalystu jde
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 08:26:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Mam v Catalystech polozku Mipmap detail level, ta se da nastavit na Perfomance nebo Quality, nebo neco mezi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 16:28:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Deluxe napsal:
Mam v Catalystech polozku Mipmap detail level, ta se da nastavit na Perfomance nebo Quality, nebo neco mezi...

To je právě texture LOD bias. Když už se děje generování mipmap při načítání textur (velmi vzácné u her), použije se nejrychlejší možný algoritmus a to je box filter na GPU. Kromě komprimovaných textur, tam driver musí texturu dekomprimovat, spočítat mipmapy na CPU a zkomprimovat je, což je absolutně to nejhorší, co můžete udělat.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna