.[ ČeskéHry.cz ].
GLFW/SDL :: context :: okno
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 19:11:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych aspect ratio řešil černými okraji (pokud už máš uděláno něco napevno) nebo se přizpůsobit novému poměru stran. Scéna se pak vykreslí správně, akorát bude vidět víc nebo míň do stran... a taky bude potřeba trochu přesunout prvky gui.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 20:04:02    Předmět: Odpovědět s citátem

To s černými okraji, to mě napadlo také, ale představ si, že uživatel Ti okno natáhne na 1280x100...vím, že je extrém, ale ten obrázek buď bude placatej jak kdyby na něj spadla orbitální stanice a nebo tam bude tolik černého prostoru, že to bude hnus...

Já dělal ještě při události SDL_VIDEORESIZE to, že jsem si vždy rozměry okna upravil, aby seděly podle zadaného poměru, to fungovalo, ale jen do doby, než jsem dal Maximize...tak se obraz podivně zdeformoval a dokud jsem nestiskl ten button znova, tak jsem s tím žádným kódem nemohl nic udělat...zkoušel jsem toto tlačítko zakázat, ale v SDL na to nic není...

Kdyby existovala v SDL nějaká událost MAXIMIZED nebo něco takového, tak bych to mohl handlovat jako speciální připad, to by problém nebyl, jenže tam nic takového není... Crying or Very sad

To je tak, člověk se snaží myslet i na lidi, kteří budou chtít hrát v okně...a takhle to dopadá...
Stejně tomu ale nerozumím, já si nikdy nepustil hru jinak než ve fullscreenu...nikdy jsem neměl takovou potřebu...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 20:12:27    Předmět: Odpovědět s citátem

VODA napsal:
To s černými okraji, to mě napadlo také, ale představ si, že uživatel Ti okno natáhne na 1280x100...vím, že je extrém

Ano, když si někdo zpraseně roztáhne okno, tak to bude nepoužitelné... proč to vůbec chceš řešit, to je snad jeho problém?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 20:13:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem> Souhlasím.

Osobně používám hru v okně docela často, člověk může hrát a dělat i jinou věc současně (např. IM). Takže bych to uživateli neznepříjemňoval.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 20:16:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
proč to vůbec chceš řešit, to je snad jeho problém?

Ani nevím... mě konkrétně jako hráče by to rozčilovalo a nadával bych na programátora, jak blbě to vymyslel... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 21:33:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jsem tedy udělal ten černý (podle clearColor) okraj (okraje) a musím říci, že to předčilo mé očekávání...
Vypadá to dost dobře a vždy se zachová poměr obrazu, který potřebuji...
Akorát teď myslím, že se mi určitě objeví nějaké problémy u objektů, které jsou vázany na rozměry okna...ale to se dá snadno opravit...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 21:50:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Jen ještě slovo k 1280x100 ... Když hráč roztáhne okno a zmenší se mu takle obraz, řekne si: "To jsem to asi roztáhl blbě," a opraví to. Hráč to zná mimo jiné i z přehrávání oblíbených seriálů v okně, jak správně roztáhnout okno... Smile
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 22:04:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Já jsem nad tím přemýšlel už kdysi (před půl rokem až rokem) a dospěl jsem k závěru, že nejlepší je udělat pevný poměr stran 16:10, kterýžto je kompromisem mezi 4:3 a 16:9. Kolem zobrazovaného obdélníku pak dát černé okraje nebo zvětšit zorný úhel (u 4:3 vertikální, u 16:9 horizontální, u ostatních podobně). Důležité je mít ten základ 16:10, který bude vždycky vidět, o který zkrátka nebude žádný hráč ošizen, ať bude mít rozlišení jakékoli.

Pak by také šlo udělat efekt, že části přesahující obdélník 16:10 budou vidět, ale budou ztmavené. To mě ale napadlo až teď, takže to možná není tak promyšlené.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 24. květen 2011, 22:09:45    Předmět: Odpovědět s citátem

No teď to mám tak, že ve fullscreenu se neděje nic, renderuje se na celou plochu podle zadaného aspectRatio, při přepnutí do okna se zachová aspectRatio a aby se obraz vykompenzoval, tak se objeví buď horizontální nebo vertikální okraje...o hraní v okně vás to neošidí a obraz bude mít pořád správné proporce...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 25. květen 2011, 07:19:33    Předmět: Odpovědět s citátem

toto tu kdysi resil Pero jeste s Air Conflicts IMHO - zkuste pohledat thread - resili ze kdyz si da clovek vedle sebe 3 monitory tak aby treba videl sirokej zaber ... - neni to rozhodne nezajimavy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna