.[ ČeskéHry.cz ].
Nová sekce "Projekty / Inkubátor"

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 751
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 27. květen 2009, 19:50:27    Předmět: Nová sekce "Projekty / Inkubátor" Odpovědět s citátem

Vzhledem k počtu threadů v projektové sekci, které neodpovídají pravidlům sekce - zejména v tom, že musí jít o projekt v pokročilé fázi vývoje - dnes přibyla nová část fóra, určená právě pro tyto projekty.

Pokud je vaše hra v počáteční fázi vývoje (práce na designu, začínáte programovat a na grafice se ještě pracuje) nebo prostě máte zajímavý nápad na hru, o který byste se rádi s ostatními podělili, je tato sekce určena pro vás.

Stále ale musí jít o konkrétní hru (nebo jiný projekt, který má vztah k vývoji her) jako celek. Pro diskuze o herních mechanismech nebo principech designu je určena sekce Game Design v jiné části fóra.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 27. květen 2009, 20:46:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Jako nápad to vypadá zajímavě, ale pár věcí je ještě nedořešených. Proto bych rád zahájil diskusi Smile


  • Patří tam i posty, které ve mají ve skutečnosti spíš za cíl sehnat pomocníky do nově vznikajícího týmu? (zde předstírám, že existují nově vznikající týmy, které jsou schopné něco dodělat).
  • Patří tam projekty, jejichž autor má grandiózní vizi a nestojí pevně na nohách a daný projekt prostě nemůže zvládnout ani kdyby měl tým 30 lidí se 4 leadery?
  • Pokud máme být k projektům v této sekci výrazně tolerantnější, jak to vysvětlit těm místním osadníkům, kteří by ho nejraději zkritizovali od začátku do konce?


Můj názor je, že by mohlo být zajímavé opravdu tu sekci pojmout tolerantně. Na jednu stranu by se tam mohly sice vyrojit tisíce návrhů na MMORPG, 3D FPS s RPG prvky, na druhou stranu to bude izolované jen v této sekci a fórum možná trochu ožije Smile


Jinak navrhuju do pravidel sekce Projekty dát něco jako že hra musí být alespoň z 50 % hotová. Díky tomu si může každý snadněji udělat obrázek o tom, jestli tam hra patří, nebo ne. Jo, jasně, není to všemocné, ale myslím, že každý začínající člověk si dokáže sebekriticky zhodnotit, že půlku ještě fakt nemá.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 27. květen 2009, 21:11:20    Předmět: Odpovědět s citátem

50% je nonsense. Podla mna bohate staci prvy level v alpha stadiu, teda su tam zakladne herne mechanizmy, da sa tam behat a nieco riesit.

A su z toho dake screeny - nie Credits alebo main menu - teda jednu vynimku by som tam videl. Kedysi davnejsie som riesil font do in-game menu a zabil som s upravami vikend.
Vid :


Samozrejme, ak by bol z hry IBA tento font, tak to pravda nestaci.

Ale urcite nie 50% z hry ako takej, to je zas opacny extrem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 751
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 27. květen 2009, 21:12:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, nějaká pravidla to bude chtít, časem snad vzniknou Smile

Pokud jde o diskuzi, tak

  • spíš ne, rozhodně by to neměl být hlavní účel sekce
  • ano, ale měl by tam v klidu vyhnít
  • pomalu a trpělivě, časem to snad pochopí Smile


Pokud jde o těch 50 % - ano, ale problém je, že se to posuzuje dost špatně. Autoři většinou procenta moc nezvládají. No a co teprve lidi, co o hře vlastně nic moc nevědí... I když jako doporučení to je asi dobré. Z objektivních měřítek mě (kromě screenshotů) napadají jenom in-game video nebo spustitelná verze (demo, techdemo, hotová hra, ...), ale to už zase je dost restriktivní.

Možná by stačilo v projektech důrazněji vyžadovat skutečné in-game screenshoty (a nebo raději požadovat in-game videa, ta je o dost pracnější poskládat v nějakém editoru). Přinejmenším inkubátor dává víc možností, co dělat se spornými projekty a s projekty "na hraně".
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 283

PříspěvekZaslal: 27. květen 2009, 21:21:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslím že tahle nová sekce je dobrý nápad. Asi jí hned využiju k získání motivace k dokončení své RTS, vystavím techdemo, na kterou jsem už tak strašně dlouho nesáhl a přitom má celkem potenciál.
_________________
systems programmer
CV | WWW | FB | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 250

PříspěvekZaslal: 27. květen 2009, 21:24:49    Předmět: Odpovědět s citátem

No ono kazdopádně není problém některý špatně zařazený vlákno přesunout.
_________________
Twitter
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 09:47:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Mne se taky tohle rozdeleni libi. Ja navrhuju v ikubatoru nemit temer zadne pozadavky, snad krome jasneho popisu hry. Ale i to bych nechal na autorovi. Ono kdyz autor nedoda zadne info, nebude o cem diskutovat a projekt spokojene vyhnije Wink Protoze v inkubatoru nebudou ani zadne striktni pozadavky, nikdo nebude s autorem zbytecne flamovat, ze nesplnil to ci ono ...

Naopak bych pritvrdil pozadavky na projekty: Napriklad bych tam dal, ze projekt musi byt bud dokoncen nebo v rozumne dobe dokoncitelny (beta) a jako dukaz bych pozadoval hratelne demo. Jestli pujde o plne hratelnou 1 kapitolu z 10 (ktere ale nejsou vubec) a nebo celou hratelnou hru, jen s potrebou neco doladit - nevim, nechavam na diskusi. Mozna oba pristupy by byly OK.

Tim padem by se spousta balastu mohla hezky presunout z projektu do inkubatoru ... Wink
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 10:02:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Imho se vždycky víc diskutovalo u projektů bez hratelné ukázky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 147
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 16:02:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Napad se mi libi, v projektech bych byl prisnejsi a v inkubatoru naopak. Videl bych to tak, ze v projektech budou veci ktere uz opravdu existuji, idealne demo nebo aspon nejaka alfa verze zakladniho enginu. Samozrejme ze se autor o hratelnou verzi nemusi chtit podelit, v takovem pripade by mel ale aspon dodat screeny, video... No a v inkubatoru by to opravdu byla takova lihen projektu, typu "Mam napad na hru, bylo by to tohle implementovane asi takhle.." a v diskuzi neco jako "zajimave, dej si ale pozor pri implementaci tohodle a jak mas vlastne vyresene toto?".
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1481
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 16:05:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Ohledne latky pro umisteni do sekce Projekty souhlasim s VladRem, jakmile jde hra hrat, je to hned o necem jinem (funkcni vykreslovani, nacitani levelu a objektu, zakladni gameplay). Pozadavek na 50 % muze taky znamenat hotovy engine a 50 % dodanych dat od grafiku a level designeru, coz je teda uz zbytecne daleko.

VladR napsal:
50% je nonsense. Podla mna bohate staci prvy level v alpha stadiu, teda su tam zakladne herne mechanizmy, da sa tam behat a nieco riesit.


A za sebe souhlasim s tim, ze nebudu zbytecne prilis kritizovat projekty v sekci Inkubator.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 16:20:45    Předmět: Odpovědět s citátem

byl jsem já za nápadem/zrodem téhle sekce/názvu? (odkaz)
já jen, že by mi to zvedlo na chvíli sebevědomí :)
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 17:38:31    Předmět: Odpovědět s citátem

bolejt napsal:
byl jsem já za nápadem/zrodem téhle sekce/názvu? (odkaz)
já jen, že by mi to zvedlo na chvíli sebevědomí Smile


uzij si svych pet minut slavy Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 250

PříspěvekZaslal: 28. květen 2009, 19:58:34    Předmět: Odpovědět s citátem

nemůžu si pomoct, ale vypada to, že ten inkubátor tu byl potřeba Smile se to tam začíná hemžit projektama Very Happy aspoň ňáký oživení fóra Wink
_________________
Twitter
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. květen 2009, 13:46:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Výborně. Diskuze nad začínajícím projektem může motivovat k dalšímu vývoji a zvyšuje šance na dokončení.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna