.[ ČeskéHry.cz ].
Statické osvětlení

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 17. září 2010, 22:04:03    Předmět: Statické osvětlení Odpovědět s citátem

Jaké jsou všechny možné způsoby statického osvětlení v OpenGL? Ještě nejsem rozhodnutý, zda to počítat realtime per-pixel. Pokud ne, jsou nějaké jiné možnosti než lightmapy? Preferuji takové, ze kterých je co nejmenší bolení hlavy (které podle mě u lightmap být může a velké).
Pak ještě mě napadlo, že pro venkovní prostory a den by mohlo stačit jenom směrové světlo (slunce). V takovém případě by se daly zkombinovat lightmapy, ve kterých jsou pouze stíny (1-bitová barevná hloubka), s vertex lightingem.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 18. září 2010, 00:27:09    Předmět: Re: Statické osvětlení Odpovědět s citátem

Scena je kompletne staticka? Ono hodne zalezi na povaze dat (ale tusim ze uz jsem to tady psal). Na rozsahly teren s mestem jsou vhodne jine techniky nez na malou omezenou scenu.

Obecne jsou ted nejvic "v kurzu" ambient occlusion fields. Jak ve world tak i ve screen space. Kazde ma sve pro a proti.

Napr. pripravovane Little Big Planet 2 uzasne kombinuje world space AO a lightmapy. ( http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-lbp2-tech-interview?page=2 ). Tohle by na velky teren neslo tam by bylo vhodnejsi zase screen space.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 19. září 2010, 12:01:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Jde mi o velké venkovní prostory, kde nejde až tak o detail (u kterého by mělo smysl AO). Přikláním se k něčemu, co by bylo založené na vertexech, ale bylo by to o něco lepší než phong. Přinejhorším by se dal použít i ten.
Další kapitolou jsou statické stíny. Tady taky nevím, zda by bylo lepší je uložit do textur (pak budou nevyhnutelně zubaté), nebo je taky ošéfovat pomocí vertexů. Bohužel u těch vertexů si nejsem moc jistý, jak to udělat (hlavně jsem neviděl nějaké praktické použití nebo z toho aspoň nebylo jasné, jak toho dosáhli).
Třetí problém je zastiňování dynamických objektů stíny světa (vzájemné zastiňování zatím neřeším). Napadly mě statické stencil stíny, ale ty už teď moc nefrčí, tak nevím, jak by to bylo s výkonem.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna