.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 12:23:02    Předmět: OpenGL Odpovědět s citátem

Chtěl jsem se začít naučit programovat v opengl podle http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php ale, stáhl jsem si visual c++ a když zapnu nějaký stáhlý projekt z nehe, tak mi to napíše že je projekt starý, a pak vždy napíše chybu ? Nezapomněl jsem na něco ? Mám si ještě něco nainstalovat ?
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 13:23:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne, je to v pořádku, ty projekty jsou skutečně staré a nikdo by se z nich dneska OpenGL učit neměl Wink. Jinak tu chybu tam píše, kdybys to mermomocí chtěl zkompilovat (nemůže najít glaux.h).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 13:35:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Odporucam si najst uplne iny zdroj a rovno zacat s OpenGL 3.
Je rok 2011 a OpenGL 1-2 je dnes tak maximalne v mobiloch, kazdopadne fixed pipeline uz vyhodili uplne (OpenGL ES 2.0 z roku 2007, furt platna) Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 13:35:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Ne, je to v pořádku, ty projekty jsou skutečně staré a nikdo by se z nich dneska OpenGL učit neměl

Nějak se začít ale musí.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 13:38:55    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Je rok 2011 a OpenGL 1-2 je dnes tak maximalne v mobiloch, kazdopadne fixed pipeline uz vyhodili uplne (OpenGL ES 2.0 z roku 2007, furt platna) Very Happy

V mobilech není OpenGL, ale OpenGL ES, to je rozdíl. GL4/Compatibility furt má fixed pipeline. GL2 je na shadery dostačující pro většinu lidí.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 13:47:15    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.opengl.org/wiki/Tutorial:_OpenGL_3.1_The_First_Triangle_%28C%2B%2B/Win%29?
Ano, ale dobre vies, ako to myslim. Sam pcham vsade fixedfunc veci z lenivosti a bol by som len rad, keby mi to to API vobec nedovolilo, lebo som prasa Very Happy Mozme sa hadat, ci sa este oplati GL2 alebo uz rovno GL3/4, ale dolezitejsie je, ze tie NeHe tutorialy su (uz dnes) naprd.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 13:59:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevím, já bych s klidem začal na OpenGL < 3. Pro začátečníka může být být OpenGL 3 zbytečně složité a odradit, viz uvedený příklad s trojúhelníkem. Oproti SDL verzi nehe tutoriálu je to mnohem složitější.

Jasně, bude kreslit způsobem, jakým se to už nedělá, ale pro 2D hry, nebo i 3D, které s tím bude ještě dlouho tvořit, to bude zcela dostatečné.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 14:06:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Nějaký návod, na 3d prostor a pohyb v něm (nehe. 10tý tutoriál)?
A co si mám tedy stáhnou abych mohl začít programovat OpenGL 3 ?
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 14:21:15    Předmět: Odpovědět s citátem

U toho OpenGL 3 může být problém, pokud chce zacílit svou hrou i počítače s grafikama Intel (je jich většina), případně jestli na takovém počítači vyvíjí.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 14:27:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Predpokladajme, ze ma normalny komp, tj nie intel grafiku Very Happy

Postaci ti Visual Studio Express, pripadne Code::Blocks (+vhodny kompilator, napr. GCC) alebo cokolvek ine (pozri thread vedla).
Potom napriklad GLEW alebo GLEE na pohodlne, automatizovane inicializacie. No a to je asi tak vsetko. Zabudol som na nieco?
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 14:32:49    Předmět: Odpovědět s citátem

no tak si spravim reklamu http://itklub.sk/2010/01/13/opengl-34-core-1cast/
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 14:34:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Na NeHe mě vždycky nejvíc štval ten prasácký způsob, jak to psali. V jednom souboru mixovat deklarace struktur, inicializaci okna (která se dnes stejně dělá až po ) až po renderování fontů je prostě blbost.

V fixed pipeline processing bych fakt problém neviděl, je pravda, že pro programování skutečných her a ne nějakých dem na učení je dobré psát věci co nejrychlejší a nejkontrolovanější, takže VBO s glDrawArrays/Elements + shadery, ale začátečník je rád, když bude tušit transformace a že existují nějaké vertexy a VBO a podobné opravdu nebude potřebovat.

MartinSýr> Nějaký PODROBNÝ popis té chyby by nebyl? Je to chyba při kompilaci, linkování nebo běhu programu? Co log překladače? Z popisu

citace:
když zapnu nějaký stáhlý projekt z nehe, tak mi to napíše že je projekt starý, a pak vždy napíše chybu


je možno zjistit chybu možná za pomoci křišťálové koule...
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 15:14:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Chyba se objeví když se snažím načíst projekt.
Dám file>open>project/solution
vyberu lesson 10 a zeptá se to
kód:
The project 'C:\Documents and Settings\martinek\Dokumenty\Lesson10\Lesson10.dsp' must be converted to the current Visual C++ project format. After it has been converted, you will not be able to edit this project in previous versions of Visual Studio.

Convert and open this project?

Já dám ano, a nic se nestane Sad
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 15:18:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak nic se nestane, projekt je zkonvertován a ty si v solution exploreru můžeš otevřít zdroják, jaký chceš, případně projekt zkompilovat a spustit Wink. Já mám naštěstí v práci dostatek času si to stáhnout a podívat se, takže ti popisuju přesně, co jsem tam viděl já dneska. Pak následuje ta chyba s glaux.h, když dáš zkompilovat.

pcmaster napsal:
Predpokladajme, ze ma normalny komp, tj nie intel grafiku Very Happy

Pokud definuju normální jako většina, tak tam je Intel grafika Wink (naposled asi 52 % všech prodaných počítačů). Člověk už musí mít určité počítačové znalosti, aby věděl, že když tam chce hrát hry nebo dělat s 3D grafikou, tak musí vybrat počítač s grafikou (tj. ne Intel).
_________________
Award-winning game developer


Naposledy upravil Ladis dne 25. únor 2011, 15:23:55, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 25. únor 2011, 15:18:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Co nic? Vsak ti to minimalne musi zobrazit zaznam o konverzii a v nom vycet uspesnych a neuspesnych akcii s detailami.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna