.[ ČeskéHry.cz ].
Collision response v simulaci

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 20. duben 2011, 19:33:52    Předmět: Collision response v simulaci Odpovědět s citátem

Nazdar, asi budu vypadat jako vůl, ale nevíte, jak udělat, aby se objektům v simulaci (klasická Newtonovská fyzika) změnily směry jako v následujícím obrázku?


K dispozici mám penetrační pozici na objektu a vektor penetrace, jak to z toho mám udělat? Díky za příp. odpovědi.

EDIT: Jo a je to ve 3D Sad Confused
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 20. duben 2011, 21:29:04    Předmět: Odpovědět s citátem

(1) vypočítáš kontaktní bod
2) v tomto bodě určíš normálu ) - toto tedy máš?
3) spočítáš dot-product této normály a normalizovaného vektoru pohybu koule
4) touto hodnotou přenásobíš velikost vektoru pohybu
5) vektor reakční energie pak bude dán normála * hodnota z bodu 4)
6) výsledný pohyb každé koule pak bude součet jejího pohybu a reakční energie opačné koule

- tuším, že takto by to mělo být
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 20. duben 2011, 22:09:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky, moc jsi mi pomohl, teď to funguje bezvadně. Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 21. duben 2011, 09:43:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Nemáš zač, jsem rád, že jsem pomohl Smile

I když pro simulaci (Newtonovskou fyziku) by jsi nejspíš měl započítávát i [url=http://cs.wikipedia.org/wiki/Impuls_síly]impuls síly[/url] a hybnost tělesa + [url=http://cs.wikipedia.org/wiki/Zákon_zachování_hybnosti]zákon zachování hybnosti[/url]

bakálářka na toto téma
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna