.[ ČeskéHry.cz ].
Linux a knihovny

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
am!go



Založen: 19. 08. 2007
Příspěvky: 61
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30. květen 2008, 09:59:59    Předmět: Linux a knihovny Odpovědět s citátem

Zdarvim, pres veskerou snahu se mi nepodarilo vygooglit jak na vytvareni a linkovani knihoven primo ve zdrojovym kodu.

U Windowsu je to jasny, tam knihovna nacte pomoci
#pragma comment(lib, "xxx.lib") s tim, ze musim potom prihodit dll knihovnu. Pri jejim vytvareni se pouziva __declspec(dllexport) import respektive.

Ma nekdo zkusenosti, jak tohle napsat co nejpodobnejsim zpusobem pro linux? Predem dik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 30. květen 2008, 10:09:45    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LibraryArchives-StaticAndDynamic.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
am!go



Založen: 19. 08. 2007
Příspěvky: 61
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30. květen 2008, 11:25:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Supr, dik. Ale existuje nejaky zpusob jak pripsat aby se nalinkovala tahle a tahle staticka knihovna do kodu, abych to nemusel psat do nastaveni projektu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 162

PříspěvekZaslal: 31. květen 2008, 11:50:09    Předmět: Odpovědět s citátem

psat to primo do kodu mi prijde blby. treba takove GTK+ nebo Qt se linkuje s velkou spoustou knihoven a jednotlive je psat do kodu mi prijde divne.
taky podle me by kod mel ovlivnovat jen preklad a ne linkovani, stava se tim kod spatne prenositelny
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 20:47:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Jestli je to blbý nebo chytrý, to je věc názoru a konkrétní situace. Viděl jsem v poslední době ve Windows spíš doporučení psát to do zdrojáku a ne do projektu. Princip je jasný - když kód v daném místě závisí na konkrétní knihovně, tak se tam konkrétně uvede #pragma přímo v tom souboru a už se to nedává na další místo a nevzniká tak chaos.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 23:08:17    Předmět: Odpovědět s citátem

ladik-BigBoss> Dáš tam #if defined(... a hned to máš přenositelné.
V připadě Visual C++ je to fakt lepší dát do toho zdrojáku, přece si nebudu pokaždé znovu konfigurovat projekt, #pragma comment (lib... nebo (linker... to jistí.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna