Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
am!go

Založen: 19. 08. 2007 Příspěvky: 61 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 30. květen 2008, 09:59:59 Předmět: Linux a knihovny |
|
|
Zdarvim, pres veskerou snahu se mi nepodarilo vygooglit jak na vytvareni a linkovani knihoven primo ve zdrojovym kodu.
U Windowsu je to jasny, tam knihovna nacte pomoci
#pragma comment(lib, "xxx.lib") s tim, ze musim potom prihodit dll knihovnu. Pri jejim vytvareni se pouziva __declspec(dllexport) import respektive.
Ma nekdo zkusenosti, jak tohle napsat co nejpodobnejsim zpusobem pro linux? Predem dik. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
am!go

Založen: 19. 08. 2007 Příspěvky: 61 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 30. květen 2008, 11:25:27 Předmět: |
|
|
Supr, dik. Ale existuje nejaky zpusob jak pripsat aby se nalinkovala tahle a tahle staticka knihovna do kodu, abych to nemusel psat do nastaveni projektu? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ladik-BigBoss

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 31. květen 2008, 11:50:09 Předmět: |
|
|
psat to primo do kodu mi prijde blby. treba takove GTK+ nebo Qt se linkuje s velkou spoustou knihoven a jednotlive je psat do kodu mi prijde divne.
taky podle me by kod mel ovlivnovat jen preklad a ne linkovani, stava se tim kod spatne prenositelny |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 2. červen 2008, 20:47:18 Předmět: |
|
|
Jestli je to blbý nebo chytrý, to je věc názoru a konkrétní situace. Viděl jsem v poslední době ve Windows spíš doporučení psát to do zdrojáku a ne do projektu. Princip je jasný - když kód v daném místě závisí na konkrétní knihovně, tak se tam konkrétně uvede #pragma přímo v tom souboru a už se to nedává na další místo a nevzniká tak chaos. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 2. červen 2008, 23:08:17 Předmět: |
|
|
ladik-BigBoss> Dáš tam #if defined(... a hned to máš přenositelné.
V připadě Visual C++ je to fakt lepší dát do toho zdrojáku, přece si nebudu pokaždé znovu konfigurovat projekt, #pragma comment (lib... nebo (linker... to jistí. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|