.[ ČeskéHry.cz ].
Modely *.FBX v DirectX
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 11:31:39    Předmět: Odpovědět s citátem

MD napsal:
Pokud to ale chces! XNA je taky velikej moloch, kterym si omezujes portabilitu (jen win, kde je nainstalovane XNA a .NET framework). Tazke, pokud je to jen kvuli FBX, tak bych do toho nesel. Pokud bys chtel vyuzivat i jene veci z XNA (mit ho jako primarni API), tak ano.


Tak přesně kvůli tomu se mi do toho nechce, proto se snaží mnajít nějaké nejlepší řešení..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 11:40:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Augi napsal:
No tak když budeš používat jednu assembly z XNA, tak stejně budeš muset podle licence distribuovat celý XNA runtime. Tak to bych to rovnou přepsal do XNA. Z hlediska rendereru je to jen mírně refactorované Managed DirectX, takže bys IMHO mohl zvládnou překlopení během jednoho dne Wink


Jediný důvod proč se mi do toho trochu nechce je, že jsem četl že je XNA dosti omezenu a rozhodně se nehodí na vývoje engine. Je to spíše vhodné pro tvorbu neších her..

Tohohle bych se tolik nebal. Kdyz budes programovat dobre, tak nepocitis omezeni vykonu. Funkcni omezeni taky nepocitis. Veskere efekty se stejne delaji v shadrech a ty v XNA jsou. Pokud bys potrebaval neco chytreho mimo grafiku, tak ti nic nebrani si to naprogramovat v C# nebo C++ nebo pouzit knihovny tretich stran.

Problem vidim v tom, ze XNA je wrapper nad DirectX - to znamena pomalejsi volani (jenze ty budes programovat v davkach, takze ti to bude jedno).
Managed kod (C#) muze byt pomalejsi + zdrzeni, kdyz prechazis z nativniho kodu (C++) do managed (C#). Taky je s tim prace. Tohle je sice nevyhoda, ale dostavas za to vyhody, ktere ma C# oproti C++. Tedy snadnejsi, rychlejsi a bezpecnejsi programovani - tedy same veci, ktere jsou pro velke projekty sakra uzitecne.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 11:55:40    Předmět: Odpovědět s citátem

No, jelikož to píšeš pod VB.NET, tak ta portabilita stejně není moc slavná.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 12:03:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak teď jsem tedy opravdu zmatený a nevím jakým směrem se dát. Budu si muset večer udělat čas a pokusit si o tom všem něco najít..

ps: to jse si všichni vystačičli pouze s modely *.X?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 12:04:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Přesně tak. Pokud to máš teď pod Managed DirectX, tak jsi omezen jen na Windows, a když přejdeš na XNA (což je fakt jen refactorované Managed DirectX + píčoviny navíc (ale koho těch pár MB assemblies sere?)), tak získáš navíc další platformy - XBOX360 a Zune Wink Rychlost bude úplně stejná jako v Managed DirectX.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 12:15:21    Předmět: Odpovědět s citátem

My jsme na .x udělali komerční hru. Myslím, že to moc řešíš.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 12:23:05    Předmět: Odpovědět s citátem

To zase ne, jen se chci dopředu přesně určit směr, abych nezačal dělat něco, co potom uznám za nevhodné a budu se bracet.

Je pravda že u XNA se mi líbí hlavně podpora více platforem. Zatím jsem o tom více informací nenastudoval...

Nyní otázka na Vás:

1) Programovali jste v XNA? Pokud ano, zaznamenali jste nějaké vyýrazné omezení?

2) Doporučujete mi přechod do XNA?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 12:51:26    Předmět: Odpovědět s citátem

2) Ano. Co používáš z DirectX? Předpokládám, že nejvíc kódu se bude týkat rendereru, tedy Direct3D. A to je v XNA téměř stejné jako v Managed DirectX - je to jen refactorované a je vypuštěna fixed-function pipeline (nahrazena vestavěnými základními shadery). Tak proč zůstávat u obsolete MDX, když je tu up-to-date XNA?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 13:15:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
2) Ano. Co používáš z DirectX? Předpokládám, že nejvíc kódu se bude týkat rendereru, tedy Direct3D. A to je v XNA téměř stejné jako v Managed DirectX - je to jen refactorované a je vypuštěna fixed-function pipeline (nahrazena vestavěnými základními shadery). Tak proč zůstávat u obsolete MDX, když je tu up-to-date XNA?


Ano po přečtení článku o XNA si už dokážu představit že bych měl stávající projetk převést bez nějakých oemzení do XNA.

Nyní se ovšem rozhoduji zda změnit i jazyk do C# nebo aplikovat nějaký neoficiální "update" a tvořit dále ve VB.NET..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 17:10:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Přecházet kvůli jednomu formátu na XNA mi přijde uhozené. Dřív se používaly mnohem horší formáty na modely a všichni byli spokojení...
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 18:14:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Přecházet kvůli jednomu formátu na XNA mi přijde uhozené. Dřív se používaly mnohem horší formáty na modely a všichni byli spokojení...


To je mi jasné, nezvažuji také přechod jen kvůli podpoře jednoho formátu. Ale nyní zvažuji zda má cenu přejít s projektem do XNA nebo ne. Přijde mi že má v+tší podporu a někde dokonce padlo že microsoft začíná pomlu zabíjet directX SDK. A bude pouze vyvíjet XNA i v profi verzi pro herní společnosti.

Pokud by se ukázalo že nestratím žádnou funkčnost, ba naopak usnadním si práci, proč přeci jen přechod nezvážit..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 18:59:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj -> jako myslim si ze delat ted neco pod MDX uz nema vyznam, protoze se uz nevyviji a treba dokumentace k nemu uz v DirectX SDK nejakou dobu neni. Myslim ze prechod na XNA z MDX by nebyl nijak bolestivy, kromne ty FFP. Ale je pravda ze nekomu (mne) XNA nemusi vyhovovat...
Eosie -> Jako prechazet treba z nativniho kodu to byla fakt blbost, ale mezi MDX a XNA neni velkej rozdil. Zalezi co uz ma napsany a co po tom enginu bude chtit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 19:53:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Přijde mi že má v+tší podporu a někde dokonce padlo že microsoft začíná pomlu zabíjet directX SDK.
Microsoft Managed DirectX už dávno zabil - obsolete je IMHO více než rok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2008, 03:40:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
někde dokonce padlo že microsoft začíná pomlu zabíjet directX SDK. A bude pouze vyvíjet XNA i v profi verzi pro herní společnosti.

To je samozřejmě blbost. MS zabil jen managed DX v .NET. Ta část DX SDK týkající se C++ má stále nejvyšší prioritu pro amaterský i profi vývoj. MS se může snažit prosadit XNA pro profi vývoj, ale moc se mu to dařit nebude, protože všechny ostatní platformy (PS3, Wii, OSX) nemají XNA a jejich podíl na trhu je značný. Taky si všimni, že MS vesele ignoruje podporu D3D10 v .NET.

Deluxe> Aha no pokud přechází z MDX, tak asi moc na výběr než XNA nemá, ale to se potom není o čem bavit, že? Jinak osobně bych dal možná přednost SlimDX, jako jediné má D3D10 v .NET, ale asi nemá content pipeline a jiné věci, co má XNA.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2008, 15:16:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie -> jj SlimDX je skoro 1:1 wrapper na D3D 9 a 10. A taky to vypada ze se na nem docela pracuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna