Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 11:31:39 Předmět: |
|
|
MD napsal: |
Pokud to ale chces! XNA je taky velikej moloch, kterym si omezujes portabilitu (jen win, kde je nainstalovane XNA a .NET framework). Tazke, pokud je to jen kvuli FBX, tak bych do toho nesel. Pokud bys chtel vyuzivat i jene veci z XNA (mit ho jako primarni API), tak ano. |
Tak přesně kvůli tomu se mi do toho nechce, proto se snaží mnajít nějaké nejlepší řešení.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 11:40:12 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Augi napsal: |
No tak když budeš používat jednu assembly z XNA, tak stejně budeš muset podle licence distribuovat celý XNA runtime. Tak to bych to rovnou přepsal do XNA. Z hlediska rendereru je to jen mírně refactorované Managed DirectX, takže bys IMHO mohl zvládnou překlopení během jednoho dne  |
Jediný důvod proč se mi do toho trochu nechce je, že jsem četl že je XNA dosti omezenu a rozhodně se nehodí na vývoje engine. Je to spíše vhodné pro tvorbu neších her.. |
Tohohle bych se tolik nebal. Kdyz budes programovat dobre, tak nepocitis omezeni vykonu. Funkcni omezeni taky nepocitis. Veskere efekty se stejne delaji v shadrech a ty v XNA jsou. Pokud bys potrebaval neco chytreho mimo grafiku, tak ti nic nebrani si to naprogramovat v C# nebo C++ nebo pouzit knihovny tretich stran.
Problem vidim v tom, ze XNA je wrapper nad DirectX - to znamena pomalejsi volani (jenze ty budes programovat v davkach, takze ti to bude jedno).
Managed kod (C#) muze byt pomalejsi + zdrzeni, kdyz prechazis z nativniho kodu (C++) do managed (C#). Taky je s tim prace. Tohle je sice nevyhoda, ale dostavas za to vyhody, ktere ma C# oproti C++. Tedy snadnejsi, rychlejsi a bezpecnejsi programovani - tedy same veci, ktere jsou pro velke projekty sakra uzitecne. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 11:55:40 Předmět: |
|
|
No, jelikož to píšeš pod VB.NET, tak ta portabilita stejně není moc slavná. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 12:03:41 Předmět: |
|
|
Tak teď jsem tedy opravdu zmatený a nevím jakým směrem se dát. Budu si muset večer udělat čas a pokusit si o tom všem něco najít..
ps: to jse si všichni vystačičli pouze s modely *.X? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 12:04:49 Předmět: |
|
|
Přesně tak. Pokud to máš teď pod Managed DirectX, tak jsi omezen jen na Windows, a když přejdeš na XNA (což je fakt jen refactorované Managed DirectX + píčoviny navíc (ale koho těch pár MB assemblies sere?)), tak získáš navíc další platformy - XBOX360 a Zune Rychlost bude úplně stejná jako v Managed DirectX. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 12:15:21 Předmět: |
|
|
My jsme na .x udělali komerční hru. Myslím, že to moc řešíš. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 12:23:05 Předmět: |
|
|
To zase ne, jen se chci dopředu přesně určit směr, abych nezačal dělat něco, co potom uznám za nevhodné a budu se bracet.
Je pravda že u XNA se mi líbí hlavně podpora více platforem. Zatím jsem o tom více informací nenastudoval...
Nyní otázka na Vás:
1) Programovali jste v XNA? Pokud ano, zaznamenali jste nějaké vyýrazné omezení?
2) Doporučujete mi přechod do XNA? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 12:51:26 Předmět: |
|
|
2) Ano. Co používáš z DirectX? Předpokládám, že nejvíc kódu se bude týkat rendereru, tedy Direct3D. A to je v XNA téměř stejné jako v Managed DirectX - je to jen refactorované a je vypuštěna fixed-function pipeline (nahrazena vestavěnými základními shadery). Tak proč zůstávat u obsolete MDX, když je tu up-to-date XNA? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 13:15:24 Předmět: |
|
|
Augi napsal: |
2) Ano. Co používáš z DirectX? Předpokládám, že nejvíc kódu se bude týkat rendereru, tedy Direct3D. A to je v XNA téměř stejné jako v Managed DirectX - je to jen refactorované a je vypuštěna fixed-function pipeline (nahrazena vestavěnými základními shadery). Tak proč zůstávat u obsolete MDX, když je tu up-to-date XNA? |
Ano po přečtení článku o XNA si už dokážu představit že bych měl stávající projetk převést bez nějakých oemzení do XNA.
Nyní se ovšem rozhoduji zda změnit i jazyk do C# nebo aplikovat nějaký neoficiální "update" a tvořit dále ve VB.NET.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 17:10:24 Předmět: |
|
|
Přecházet kvůli jednomu formátu na XNA mi přijde uhozené. Dřív se používaly mnohem horší formáty na modely a všichni byli spokojení... _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 18:14:32 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Přecházet kvůli jednomu formátu na XNA mi přijde uhozené. Dřív se používaly mnohem horší formáty na modely a všichni byli spokojení... |
To je mi jasné, nezvažuji také přechod jen kvůli podpoře jednoho formátu. Ale nyní zvažuji zda má cenu přejít s projektem do XNA nebo ne. Přijde mi že má v+tší podporu a někde dokonce padlo že microsoft začíná pomlu zabíjet directX SDK. A bude pouze vyvíjet XNA i v profi verzi pro herní společnosti.
Pokud by se ukázalo že nestratím žádnou funkčnost, ba naopak usnadním si práci, proč přeci jen přechod nezvážit.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 18:59:52 Předmět: |
|
|
Juraj -> jako myslim si ze delat ted neco pod MDX uz nema vyznam, protoze se uz nevyviji a treba dokumentace k nemu uz v DirectX SDK nejakou dobu neni. Myslim ze prechod na XNA z MDX by nebyl nijak bolestivy, kromne ty FFP. Ale je pravda ze nekomu (mne) XNA nemusi vyhovovat...
Eosie -> Jako prechazet treba z nativniho kodu to byla fakt blbost, ale mezi MDX a XNA neni velkej rozdil. Zalezi co uz ma napsany a co po tom enginu bude chtit... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 30. říjen 2008, 19:53:30 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Přijde mi že má v+tší podporu a někde dokonce padlo že microsoft začíná pomlu zabíjet directX SDK. |
Microsoft Managed DirectX už dávno zabil - obsolete je IMHO více než rok. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 31. říjen 2008, 03:40:39 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
někde dokonce padlo že microsoft začíná pomlu zabíjet directX SDK. A bude pouze vyvíjet XNA i v profi verzi pro herní společnosti. |
To je samozřejmě blbost. MS zabil jen managed DX v .NET. Ta část DX SDK týkající se C++ má stále nejvyšší prioritu pro amaterský i profi vývoj. MS se může snažit prosadit XNA pro profi vývoj, ale moc se mu to dařit nebude, protože všechny ostatní platformy (PS3, Wii, OSX) nemají XNA a jejich podíl na trhu je značný. Taky si všimni, že MS vesele ignoruje podporu D3D10 v .NET.
Deluxe> Aha no pokud přechází z MDX, tak asi moc na výběr než XNA nemá, ale to se potom není o čem bavit, že? Jinak osobně bych dal možná přednost SlimDX, jako jediné má D3D10 v .NET, ale asi nemá content pipeline a jiné věci, co má XNA. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 31. říjen 2008, 15:16:24 Předmět: |
|
|
Eosie -> jj SlimDX je skoro 1:1 wrapper na D3D 9 a 10. A taky to vypada ze se na nem docela pracuje... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|