.[ ČeskéHry.cz ].
animace .3ds modelů

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 8. červen 2009, 20:05:23    Předmět: animace .3ds modelů Odpovědět s citátem

Tak jsem zase zpět. Po dlouhém kódění mám skoro hotový 3ds loader. Mohu loadovat meshe, materiály a kosti. Nicméně mám problém:
Je vůbec někde v .3ds modelu u kostí definováno, které vertexy (resp. facy) jsou k nim připojeny?
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 9. červen 2009, 07:51:03    Předmět: Odpovědět s citátem

myslím, že ne Time
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 9. červen 2009, 09:40:48    Předmět: Odpovědět s citátem

A jak to, že MAXko je umí? Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 9. červen 2009, 10:29:26    Předmět: Odpovědět s citátem

a heleme se - http://forum.builder.cz/read.php?108,1803733 druhý příspěvek odshora má v sobě link na download tutoriálu z gametutorials.com - 3ds animation! Super Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 10. červen 2009, 00:14:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud vím, 3DS nemá kosti a nikdy nemělo. Má myslím jen klíčované hierarchické animace.

3DS je víc jak 12 let starý formát, nemá už nic společného s dnešním 3dsmax.

Doporučuju si zjistit, co vůbec kosterní animace znamená: http://en.wikipedia.org/wiki/Skeletal_animation

Mnoho starších formátů pro hry neumí kosti proto, že efektivní implementace se dá udělat jen pomocí vertex shaderu, což v té době nebylo. Tehdy se více používaly jednoduché hierarchické animace nebo animace interpolované po vertexech (např. quake). Interpolované animace jdou předpočítat z animací v libovolné reprezentaci, ale nejsou moc flexibilní. Není tam taková volnost (postava nemůže běhat a zároveň mávat rukama, pokud si tuto variantu explicitně nepřipravíš), nedá se použít inverzní kinematika, jejich editace je prakticky nemožná - pro úpravy je vhodné editovat původní reprezentaci animace a pak znovu vygenerovat všechny framy. Interpolované animace (známé taky jako "morfování") se dnes stále používají např. pro výrazy tváře, viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_facial_animation
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 10. červen 2009, 06:32:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy ano, je pravda, že animace jsou klíčované, nicméně alespoň při exportu z 3DS MAX se kosti zobrazí jako objekty. Tyto objekty mají 9 vertexů, tuším 12 faců, nejsou na ně aplikovány mapovací koordináty a mají materiál "default". Jejich jména odpovídají jménům keyframů meshů v keyframe chunku. Nicméně nikde nejsou spojeny s vertexy. Ano, 3ds je starý formát(pokud vím, používalo ho DOSové 3D Studio, ale alespoň se o něm dá dozvědět na internetu) Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna