.[ ČeskéHry.cz ].
nacitani jmena textury

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2009, 15:18:34    Předmět: nacitani jmena textury Odpovědět s citátem

Zdar, tak zase otravuju Very Happy

hraju si s necom podobnym jako je nehe tutorial 10 akorat sem to psal podle sebe no vsechno se mi dari naloadovat jenom mam problem jak z toho souboru dostat vice nez 1 jmeno textury...

kód:

#triangle
{
Texture: nvm.jpg
-3.0  0.0 -3.0 0.0 6.0
-3.0  0.0  3.0 0.0 0.0
 3.0  0.0  3.0 6.0 0.0

-3.0  0.0 -3.0 0.0 6.0
 3.0  0.0 -3.0 6.0 6.0
 3.0  0.0  3.0 6.0 0.0
}

1 jmeno textury se mi podari loadnout jak jsem rikal a kdyz jich zadam vice tak se budto blbe vykresli trojuhelniky nebo jede to normalne ale vidim jenom 1 to jmeno souboru Very Happy
neco okolo toho jsem hledal ale asi blbe, ultimategameprogramming.com a nehe sem pouzil jako zdroje ale nenasel sem neco co by se zabyvalo nejak vic touto problematikou. Spis bych potreboval zase nekam kopnout jak posledne a ja si to napisu. Diky Jatro
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2009, 16:53:01    Předmět: Odpovědět s citátem

No asi by bylo dobry ukazat kod, kterym ten soubor nacitas + to jak vypada soubor, kdyz jak rikas "jich zadam vice". Takhle bych rekl, ze nejak blbe nacitas ten soubor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2009, 16:59:10    Předmět: Odpovědět s citátem

LOCK... uz to mam
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2009, 19:56:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Je zvykem uvést, jaks to vyřešil. Nebo se ti líbí, když zadáš do Googlu svůj problém, že ti to najde jen stránky, kde stejně řešení neuvedou?
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 15:32:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis: no vyresil sem to tak ze sem musel prepsat vetsinu svyho domrvenyho kodu -> blbe sem to nacital z toho souboru -> chyba a hlavne sem upravil ten format tech map ted to vypada podomne jako milkshape ASCII ze sou vertexy a az na koci souboru sou materialy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 15:41:27    Předmět: Odpovědět s citátem

jo jeste mam problem Very Happy puvodne sem nacital BMP ale potom sem si to rozmyslel a nacitam JPEGy Very Happy (misto)

zde je problem:

textury se nacitaj obracene i kdyz by nemely Very Happy kod sem prochazel ale nasel sem prd, nejspis to bude chyba kdyz z obrazku v pameti delam texturu nebo jak to popsat

kód:

      if (pImage = tex.LoadJPG(oneline))
        {
     glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, (*texture)[loop]);

      glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR);
      glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR);
   gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, pImage->channels, pImage->sizeX, pImage->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, pImage->data);
}

Diky za radu Embarassed uz z toho lezu po zdi....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 16:02:15    Předmět: Odpovědět s citátem

BMP má řádky obráceně, tj. první řádek je ten spodní. Oprav si texturové souřadníce, když vykresluješ polygony. Pravděpodobně jsi je nastavil podle těch BMP a nepřemýšlel nad tím, že BMP je vzhůru nohama. Pokud je to nějakej loader, tak v něm y-ovou texturovou souřadnici odečti od 1.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 16:20:42    Předmět: Odpovědět s citátem

je to loader http://uloz.to/2265851/textures.cpp odecetl jsem ale zpusobi to akoraz ze program neodpovida tak uz nevim jinak je to loader Digibena z game tutorials
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 16:26:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Špatně čteš, psal jsem odečíst u texturové souřadnice, ne v načítání dat JPG souboru.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 16:32:21    Předmět: Odpovědět s citátem

dobry Very Happy demence odecital sem si to pri vytvareni textury ted uz to jede diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Casio



Založen: 13. 01. 2009
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2009, 23:22:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyby si chtěl otočit JPEG přímo při nahrávání, tak by mělo stačit nahradit v textures.cpp řádek 27 :

rowPtr[i] = &(pImageData->data[i * rowSpan]);
za
rowPtr[(pImageData->sizeY-1)-i] = &(pImageData->data[i * rowSpan]);

Má to výhodu. Aspon máš stejný tex. souřadnice jako u BMP. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2009, 16:41:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Casio: to je jedno BMP stejne pouzivat nebudu z jednoho duvodu moc mista a malo efektu ten jpeg je lepsi ze 3MB BMP je v jpegu 0.5MB pri stejne kvalite textury;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2009, 22:18:21    Předmět: Odpovědět s citátem

V 3D grafice se používá především formát DDS, který může obsahovat jak textury komprimované pomocí S3TC (DXTC), tak HDR textury (float).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2009, 10:02:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie: ja vim dokonce na to mam nekde v kompu loader ale rikal sem si ze kdyz si hraju s blbinama tak neni potreba tam tahat velkej format s mipmapama kdyz na to staci bohate JPEG nebo PNG
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna