Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 8. srpen 2009, 15:18:34 Předmět: nacitani jmena textury |
|
|
Zdar, tak zase otravuju
hraju si s necom podobnym jako je nehe tutorial 10 akorat sem to psal podle sebe no vsechno se mi dari naloadovat jenom mam problem jak z toho souboru dostat vice nez 1 jmeno textury...
kód: |
#triangle
{
Texture: nvm.jpg
-3.0 0.0 -3.0 0.0 6.0
-3.0 0.0 3.0 0.0 0.0
3.0 0.0 3.0 6.0 0.0
-3.0 0.0 -3.0 0.0 6.0
3.0 0.0 -3.0 6.0 6.0
3.0 0.0 3.0 6.0 0.0
} |
1 jmeno textury se mi podari loadnout jak jsem rikal a kdyz jich zadam vice tak se budto blbe vykresli trojuhelniky nebo jede to normalne ale vidim jenom 1 to jmeno souboru
neco okolo toho jsem hledal ale asi blbe, ultimategameprogramming.com a nehe sem pouzil jako zdroje ale nenasel sem neco co by se zabyvalo nejak vic touto problematikou. Spis bych potreboval zase nekam kopnout jak posledne a ja si to napisu. Diky Jatro |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 8. srpen 2009, 16:53:01 Předmět: |
|
|
No asi by bylo dobry ukazat kod, kterym ten soubor nacitas + to jak vypada soubor, kdyz jak rikas "jich zadam vice". Takhle bych rekl, ze nejak blbe nacitas ten soubor. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 8. srpen 2009, 16:59:10 Předmět: |
|
|
LOCK... uz to mam |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. srpen 2009, 19:56:49 Předmět: |
|
|
Je zvykem uvést, jaks to vyřešil. Nebo se ti líbí, když zadáš do Googlu svůj problém, že ti to najde jen stránky, kde stejně řešení neuvedou? _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 15:32:55 Předmět: |
|
|
Ladis: no vyresil sem to tak ze sem musel prepsat vetsinu svyho domrvenyho kodu -> blbe sem to nacital z toho souboru -> chyba a hlavne sem upravil ten format tech map ted to vypada podomne jako milkshape ASCII ze sou vertexy a az na koci souboru sou materialy |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 15:41:27 Předmět: |
|
|
jo jeste mam problem puvodne sem nacital BMP ale potom sem si to rozmyslel a nacitam JPEGy (misto)
zde je problem:
textury se nacitaj obracene i kdyz by nemely kod sem prochazel ale nasel sem prd, nejspis to bude chyba kdyz z obrazku v pameti delam texturu nebo jak to popsat
kód: |
if (pImage = tex.LoadJPG(oneline))
{
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, (*texture)[loop]);
glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR);
glTexParameteri (GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR);
gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, pImage->channels, pImage->sizeX, pImage->sizeY, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, pImage->data);
}
|
Diky za radu uz z toho lezu po zdi.... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 16:02:15 Předmět: |
|
|
BMP má řádky obráceně, tj. první řádek je ten spodní. Oprav si texturové souřadníce, když vykresluješ polygony. Pravděpodobně jsi je nastavil podle těch BMP a nepřemýšlel nad tím, že BMP je vzhůru nohama. Pokud je to nějakej loader, tak v něm y-ovou texturovou souřadnici odečti od 1. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 16:20:42 Předmět: |
|
|
je to loader http://uloz.to/2265851/textures.cpp odecetl jsem ale zpusobi to akoraz ze program neodpovida tak uz nevim jinak je to loader Digibena z game tutorials |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 16:26:36 Předmět: |
|
|
Špatně čteš, psal jsem odečíst u texturové souřadnice, ne v načítání dat JPG souboru. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 16:32:21 Předmět: |
|
|
dobry demence odecital sem si to pri vytvareni textury ted uz to jede diky |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Casio
Založen: 13. 01. 2009 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 10. srpen 2009, 23:22:57 Předmět: |
|
|
Kdyby si chtěl otočit JPEG přímo při nahrávání, tak by mělo stačit nahradit v textures.cpp řádek 27 :
rowPtr[i] = &(pImageData->data[i * rowSpan]);
za
rowPtr[(pImageData->sizeY-1)-i] = &(pImageData->data[i * rowSpan]);
Má to výhodu. Aspon máš stejný tex. souřadnice jako u BMP.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 11. srpen 2009, 16:41:49 Předmět: |
|
|
Casio: to je jedno BMP stejne pouzivat nebudu z jednoho duvodu moc mista a malo efektu ten jpeg je lepsi ze 3MB BMP je v jpegu 0.5MB pri stejne kvalite textury; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 11. srpen 2009, 22:18:21 Předmět: |
|
|
V 3D grafice se používá především formát DDS, který může obsahovat jak textury komprimované pomocí S3TC (DXTC), tak HDR textury (float). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jatro.m
Založen: 29. 07. 2009 Příspěvky: 89
|
Zaslal: 14. srpen 2009, 10:02:28 Předmět: |
|
|
Eosie: ja vim dokonce na to mam nekde v kompu loader ale rikal sem si ze kdyz si hraju s blbinama tak neni potreba tam tahat velkej format s mipmapama kdyz na to staci bohate JPEG nebo PNG |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|