.[ ČeskéHry.cz ].
Lightmapy
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 13:11:45    Předmět: Lightmapy Odpovědět s citátem

zdar

delam ted na statickejch lightmapach a zase mam problem (necekane Very Happy)

co by mohlo delat toto


při oddalování/přibližování se to zvětšuje/zmenšuje a vubec nevim co by to mohlo být.... Nejspis to bude neco co sem blbe nastavil pri mutitexturingu

dik za radu Jatro
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 13:22:52    Předmět: Odpovědět s citátem

zda sa mi alebo je to iste aj naspodku obrazku? tie lightmapy mas z nejakeho editora?
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 13:27:03    Předmět: Odpovědět s citátem

jo je to aji na spodku a docela nevim co s tim Smile kdyby se to mapovalo jenom na 1 trojuhelnik tak asi tusim ale tohle to se mi nestalo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 13:35:44    Předmět: Odpovědět s citátem

jo takze mam tam problem pri multitexturovani tam kde sou ty lightmapy tam to nedela a je teda zajimavy ze mam vsude nastaveny stejny texturovaci koordinaty ale ty lmp sou jenom na nekterejch vertexech
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 15:18:37    Předmět: Odpovědět s citátem

asi uz to mam mam 2 pole s texturama a jedno je UINT a druhy GLuint a kdyz mapuju z gluint na gluint tak to funguje normalne takze du predelavat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2009, 20:01:33    Předmět: Odpovědět s citátem

No v prvom rade by som zistil, ci je problem v samotnych diffuse mapach alebo lightmapach, cize postni screen z diffuse mapou, dalsi s lightmapou a tak zistis, ci je problem v samotnych texturach alebo ich kombinacii.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 16:55:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Cest Very Happy

potreboval bych radu
loaduju mesh (Orbiter Ascii)
vytvorim kostku exportnu a dycky mi na ni chybi 2 strany ....
jaxi nejakej popis modelformatu sem nenasel takze sem to loadoval podle souboru a nejspis sem neco nenaloadoval Very Happy
kód:

0.000000 1.800042 0.534086 0.250000 0.333333
-0.440886 1.800042 0.415951 0.333333 0.333333
-0.763636 1.800042 0.093200 0.416667 0.333333
0 1 2
3 4 5
6 2 7

potreboval bych vedet co je toto Very Happy
0 1 2
3 4 5
6 2 7
nejspis sou to triangly jak na sebe navazuji ale jaxi vubec nevim kam je zaradit.... indicie nebo neco takoveho me napadlo nevim vi nekdo odsud?
pokud to jsou indicie tak by se to nemohlo vyrkeslovat pomoci glDrawArrays(); ale podle glDrawElements zejo?
Docela me sere ze sem se sekl na tom ze nemam popis nebo neco podle ceho se chytnout.

Dik za kazdou radu Jatro
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 19:05:28    Předmět: Odpovědět s citátem

mno ja to mam tak, ze v objektu mam vektory (std::vector) vertices a faces. Vertices jsou vertexy (float x, float y, float z) a faces jsou nejaka cela cisla, ted nevim Very Happy Pak to volam pomoci

kód:
    glVertexPointer(3, GL_FLOAT, sizeof(ifthenVertex), &(vertices[0]));
    //(faces.size()) is multiplied by 3 to draw every verticle
    glDrawElements
    (GL_TRIANGLES, (faces.size())*3, GL_UNSIGNED_INT, &(faces[0]));

_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 19:15:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Silne doporucujem stravit tolko casu, kolko je treba (hoc aj tyzden) na pochopeni toho, ako indexovanie vertexov funguje. Je to jeden z najzakladnejsich konceptov v 3D grafike, bez ktoreho si dost dobre neviem predstavit ako s nou chcete robit (mimo toho, ze loadnete mesh pripraveny grafikom).

Pri vizualizacii hodne pomaha prava ruka. Zovrite ju v pest a vystrcte velky palec. V tom smere, ako sa ohybaju ostatne prsty (proti pohybu hod.ruciciek) sa zadavaju indexy.

Rozhodne by som si to nakreslil (surovo na papier - ceruzou), oznacil vrcholy a zacal spisovat jednotlive facy - ake maju indexy vertexov za pouzitia pravej ruky.

Ked sa vam to pomiesa, zmazat kod a zacat odznova Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 19:34:53    Předmět: Odpovědět s citátem

dobre takze sou to indexy vertexu ok ted su v riti nevite nakou wiki nebo neco tak? vubec nemam paru jak se s timdle pracuje Very Happya to sem si rikal ze je tto jednoduchy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 19:45:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Nactes facy (ja to davam do std::string a delam s tim ruzne nepekne veci Very Happy )
Vykreslis to podle kodu co jsem posilal

EDIT: Kdyztak ti muzu odkazat svuj engine Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 20:15:12    Předmět: Odpovědět s citátem

(Ted se budu ptat jako totalni debil VA pouzivam poprve)

kód:
    GLfloat Vertices[3][3];
    GLfloat Indicies[3][3];
   
    glVertexPointer(3, GL_FLOAT, sizeof(Vertices), Vertices);
    glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);
   
    for(int i=0; i<i_vertices; i++){
           
            Vertices[0][0] = v_verLoad[i].x;
            Vertices[0][1] = v_verLoad[i].y;
            Vertices[0][2] = v_verLoad[i].z;
 
            Vertices[1][0] = v_verLoad[i+1].x;
            Vertices[1][1] = v_verLoad[i+1].y;
            Vertices[1][2] = v_verLoad[i+1].z;

            Vertices[2][0] = v_verLoad[i+2].x;
            Vertices[2][1] = v_verLoad[i+2].y;
            Vertices[2][2] = v_verLoad[i+2].z;
           
           
            Indicies[0][0] = v_Indicies[i].x;
            Indicies[0][1] = v_Indicies[i].y;
            Indicies[0][2] = v_Indicies[i].z;
 
            Indicies[1][0] = v_Indicies[i+1].x;
            Indicies[1][1] = v_Indicies[i+1].y;
            Indicies[1][2] = v_Indicies[i+1].z;

            Indicies[2][0] = v_Indicies[i+2].x;
            Indicies[2][1] = v_Indicies[i+2].y;
            Indicies[2][2] = v_Indicies[i+2].z;

           
     glDrawElements(GL_TRIANGLES, sizeof(Indicies), GL_UNSIGNED_INT, Indicies);

            }
   
    glDisableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);

    glFinish();

potrebuju radu facy nactu jako vector xyz a ted jak dal? kdyz sem to predtim vykresloval bez nich tak sem to mel vykresleny pres glDrawArrays() a dycky mi tam chybelo na kdychli 2 strany no ted to mam podobne ale program vytuhe co delam blbe? asi dneska pudu spat a necham to byt Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 20:58:48    Předmět: Odpovědět s citátem

What the ...
1. Načteš vertexy třeba do této struktury (prostuduj si push_back()):
kód:

ifthenVertex
{
  public:
    float x;
    float y;
    float z;
};
ifthenFace
{
  public:
    unsigned long int a;
    unsigned long int b;
    unsigned long int c;
};
std::vector <ifthenVertex> vertices;
std::vector <ifthenFace> faces;

A teď to prostě vykresli podle toho, co jsem ti psal... Very Happy

EDIT: Zítra to s tebou můžu probrat a kdyžtak ti i poslat kód... ale tento kód, to je s prominutím těžká forma demence Twisted Evil

BTW: Nepíše se Indicies ale Indices
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 21:42:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkus si projít: http://www.google.com/search?q=glDrawElements+site%3Aceske-hry.cz

Mám pocit, že už se to tu řešilo.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2009, 21:45:32    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then.else : Fuj, ze sa nehanbis ! Take pekne PureC a ty mu to ides prasit STLkom Smile

NeHe at its best Twisted Evil

jatro : A nejaky ten OGL tutorial si si uz pozrel ? Ked tak pozeram na tvoj kod, tak NeHe ti vlastne ani neuskodi Smile NeHe je tusim aj pocestene.

RedBook mas otvorenu a pozeras do nej ? Ked nie, tak sup ho do googla Wink

BTW, na prvykrat je jednoduchsie, ked neriesis indexovane renderovanie ale len klasicke neindexovane - proste len zaradom namlatis vertexy a neriesis indexy. Podumaj, ale fakt si stiahni RedBook a aspon prebehni toho NeHeho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna