.[ ČeskéHry.cz ].
Quaterniony

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
KuboSVK



Založen: 13. 03. 2008
Příspěvky: 40

PříspěvekZaslal: 1. květen 2010, 12:08:39    Předmět: Quaterniony Odpovědět s citátem

Zdar,

nemate niekto funkcny kod na rotaciu objektov v scene pomocou mysi a quaternionov ? Je za tym celkom husta matika, a je to tazke pochopit, takze by mi to dost bodlo. SKusal som nejake vlastne pokusy ale nic. Chcem to pre OpenGL.

Dakujem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 2. květen 2010, 17:11:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč quaterniony? S OpenGL ti jsou mnohem více platné matice a matematika ohledně nich je jednodušší.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 2. květen 2010, 22:22:16    Předmět: Odpovědět s citátem

A proč ne? Funkční kód na quaterniony je například součástí knihovny bullet, která umí jako bonus ještě i fyziku a kolize
_________________
www.FRANTICWARE.com


Naposledy upravil frca dne 3. květen 2010, 11:54:37, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Sirall



Založen: 02. 08. 2007
Příspěvky: 68
Bydliště: Praha 4 Nusle

PříspěvekZaslal: 3. květen 2010, 10:03:55    Předmět: Re: Quaterniony Odpovědět s citátem

KuboSVK napsal:
nemate niekto funkcny kod na rotaciu objektov v scene pomocou mysi a quaternionov ? Je za tym celkom husta matika, a je to tazke pochopit, takze by mi to dost bodlo. SKusal som nejake vlastne pokusy ale nic. Chcem to pre OpenGL.


To co tě zajímá je Virtual Trackball algoritmus. Příklad s quaternionama je zde:

http://www.cs.sunysb.edu/~mueller/teaching/cse564/trackball.ppt
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 3. květen 2010, 11:49:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Nějak jsem přehlédl tu myš, myslel jsem, že chceš jen quaterniony. Každopádně tady je zdroják (konkrétně soubory arcball.cpp a arcball.h). Pokud si dobře vzpomínám, tak nepoužívá quaterniony, ale matice (takže jsi měl nakonec pravdu, if.thene Wink ).
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 3. květen 2010, 12:42:15    Předmět: Odpovědět s citátem

frca> Vzhledem k tomu, že jediné skutečně používané funkce na rotaci jsou asi jen glRotate a glLoadMatrix, tak se tomu ani nedivím Smile

EDIT: Pro drsné chlapy http://nehe.ceske-hry.cz/tut_48.php
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna