Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
KuboSVK
Založen: 13. 03. 2008 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 1. květen 2010, 12:08:39 Předmět: Quaterniony |
|
|
Zdar,
nemate niekto funkcny kod na rotaciu objektov v scene pomocou mysi a quaternionov ? Je za tym celkom husta matika, a je to tazke pochopit, takze by mi to dost bodlo. SKusal som nejake vlastne pokusy ale nic. Chcem to pre OpenGL.
Dakujem |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 2. květen 2010, 17:11:47 Předmět: |
|
|
Proč quaterniony? S OpenGL ti jsou mnohem více platné matice a matematika ohledně nich je jednodušší. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 2. květen 2010, 22:22:16 Předmět: |
|
|
A proč ne? Funkční kód na quaterniony je například součástí knihovny bullet, která umí jako bonus ještě i fyziku a kolize  _________________ www.FRANTICWARE.com
Naposledy upravil frca dne 3. květen 2010, 11:54:37, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Sirall

Založen: 02. 08. 2007 Příspěvky: 68 Bydliště: Praha 4 Nusle
|
Zaslal: 3. květen 2010, 10:03:55 Předmět: Re: Quaterniony |
|
|
KuboSVK napsal: |
nemate niekto funkcny kod na rotaciu objektov v scene pomocou mysi a quaternionov ? Je za tym celkom husta matika, a je to tazke pochopit, takze by mi to dost bodlo. SKusal som nejake vlastne pokusy ale nic. Chcem to pre OpenGL. |
To co tě zajímá je Virtual Trackball algoritmus. Příklad s quaternionama je zde:
http://www.cs.sunysb.edu/~mueller/teaching/cse564/trackball.ppt |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 3. květen 2010, 11:49:10 Předmět: |
|
|
Nějak jsem přehlédl tu myš, myslel jsem, že chceš jen quaterniony. Každopádně tady je zdroják (konkrétně soubory arcball.cpp a arcball.h). Pokud si dobře vzpomínám, tak nepoužívá quaterniony, ale matice (takže jsi měl nakonec pravdu, if.thene ). _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 3. květen 2010, 12:42:15 Předmět: |
|
|
frca> Vzhledem k tomu, že jediné skutečně používané funkce na rotaci jsou asi jen glRotate a glLoadMatrix, tak se tomu ani nedivím
EDIT: Pro drsné chlapy http://nehe.ceske-hry.cz/tut_48.php _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|